کد خبر: 77884
A

خواسته وزیر کشور از فرمانداران و استانداران: قانون انتخابات را اجرا کنیم نه تفاسیر شخصی از قانون

عبدالرضا رحمانی فضلی در همایش استانداران و فرمانداران سراسر کشور اعلام کرد سعی کرده‌ایم قانون انتخابات را اجرا کنیم نه تفاسیر شخصی، حزبی و جناحی از قانون را.

خواسته وزیر کشور از فرمانداران و استانداران: قانون انتخابات را اجرا کنیم نه تفاسیر شخصی از قانون

به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران؛ وزیر کشور با ابیان اینکه در دولت تدبیر و امید سعی کرده ایم قانون انتخابات را اجرا کنیم نه تفاسیر شخصی، حزبی و جناحی از قانون، گفت: تلاش ما بر برگزاری انتخابات را آزاد و در فضایی امن، سالم و با مشارکت بالا است.

عبدالرضا رحمانی فضلی صبح دوشنبه در همایش استانداران و فرمانداران سراسر کشور که با حضور رئیس جمهوری برگزار شد، اظهار کرد: انتخابات و تعیین سرنوشت مردم، کشور و انقلاب به دست خود مردم  یکی از نعمات الهی است. تاریخ انتخابات در ایران به سه مقطع تقسیم می‌شود؛ پیش از مشروطیت که موضوعی به اسم انتخابات و کلمه ای به عنوان ملت نداشته ایم و یک نفر براساس میل خود کشور را اداره می کرد. مرحله دوم از مشروطیت تا انقلاب بود که با وجود اقدامات انجام شده، مجلسی با نظر مردم به دلیلی دخالت خارجی و استبداد داخلی تشکیل نشد اما در مرحله سوم بعد از انقلاب با مجلس و نهادهای انتخابی مواجه هستیم که از متن مردم برخواسته است.

وی با بیان اینکه ما باید بدانیم که از یک میراث و غنیمت تاریخی صیانت می‌کنیم، تصریح کرد: در دولت تدبیر و امید سعی کرده ایم قانون را اجرا کنیم، نه تفاسیر شخصی، حزبی و جناحی از قانون و تلاش ما بر برگزاری انتخابات  آزاد و در فضایی امن، سالم و با مشارکت بالا بود. خدارا شاکریم که در انتخابات‌ها در دولت تدبیر و امید، در فضایی امن و با مشارکت بالا برگزار شده است.

وزیر کشور ادامه داد: در انتخابات ریاست‌جمهوری پیشین شورای نگهبان به خاطر شکایاتی که از مجریان انتخابات شد، اعلام کرد که باید بازرسی‌ها را افزایش دهند و ما قبول کردیم چون به کارمان اعتماد و ایمان داشتیم؛ در فرصت اعلام نتایج، حتی یک صندوق و یک رای هم باطل نشد که نشان از سلامت و عزم و اراده دولت و مجریانی است که امانت دار مردم هستند. تاکنون به بیش از ۸۰ درصد این شکایات رسیدگی و اکثریت قاطع آن منجر به برائت شده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر