کد خبر: 77931
A

اعتراف مجری برگزاری انتخابات که دیده نشد!/ معاون وزیر کشور:در ۷۵ درصد حوزه های انتخابیه اصلاً رقابت وجود ندارد!

بسیاری از فعالان سیاسی پس از انتشار نتایج اولیه بررسی صلاحیت ها توسط شورای نگهبان معتقد بودند که در این دوره از مجلس حداقل دو گروه اصول گرایان معتدل و اصلاح طلبان حذف شده اند. رئیس جمهور دیروز در جمع استانداران و فرمانداران به این واقعیت اشاره و از عملکرد دستگاه های نظارتی انتقاد کرد. بر اساس اظهارات رئیس جمهور،فعالان سیاسی و حتی بیانیه شورای سیاست گزاری اصلاح طلبان پیش بینی می شود در این دوره از مجلس یازدهم باید شاهد حضور طیفی از افراد باشیم که جوامع محلی هیچ شناختی از آنها نداشته و حتی فاقد مقبولیت عام باشند. دیروز جمال عرف معاون سیاسی به عنوان مسئول اجرایی انتخابات با رد ادعای شورای نگهبان و دیگر دستگاه های نظارتی در اظهار نظری رسمیفضای انتخابات مجلس را به درستی ترسیم کرده است. جمال عرف گفته بود: با توجه به برآورد انجام شده از این ۲۰۸ حوزه، سه چهارم حوزه ها در بحث رقابت احتیاج به تجدیدنظر دارد در این حوزه ها رقابتی شکل نگرفته است

اعتراف مجری برگزاری انتخابات که دیده نشد!/ معاون وزیر کشور:در ۷۵ درصد حوزه های انتخابیه اصلاً رقابت وجود ندارد!

به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران؛ بسیاری از فعالان سیاسی پس از انتشار نتایج اولیه بررسی صلاحیت ها توسط شورای نگهبان معتقد بودند که در این دوره از مجلس حداقل دو گروه اصول گرایان معتدل و اصلاح طلبان حذف شده اند. رئیس جمهور دیروز در جمع استانداران و فرمانداران به این واقعیت اشاره و از عملکرد دستگاه های نظارتی انتقاد کرد. بر اساس اظهارات رئیس جمهور،فعالان سیاسی و حتی بیانیه شورای سیاست گزاری پیش بینی می شود در این دوره از مجلس یازدهم باید شاهد حضور طیفی از افراد باشیم که جوامع محلی هیچ شناختی از آنها نداشته و حتی فاقد مقبولیت عام  باشند. دیروز جمال عرف معاون سیاسی  به عنوان مسئول اجرایی انتخابات با رد ادعای شورای نگهبان و دیگر دستگاه های نظارتی در اظهار نظری رسمیفضای انتخابات مجلس را به درستی ترسیم کرده است. 

جمال عرف گفته بود: با توجه به برآورد انجام شده از این ۲۰۸ حوزه، سه چهارم حوزه ها در بحث رقابت احتیاج به تجدیدنظر دارد در این حوزه ها رقابتی  شکل نگرفته است 

 

 

جمال عرف، رئیس ستاد انتخابات کشور روز دوشنبه در همایش استانداران، فرمانداران، روسای بازرسی و اعضای ستاد انتخابات سراسر کشور گفت: پیش بینی اولیه این است که ۷۵ هزار شعبه در سراسر کشور خواهیم داشت که نسبت به دوره قبل حدود ۳ هزار شعبه افزایش خواهد یافت. آمایش شعب انجام شد تا تراکم نداشته باشیم.

 

وی یادآور شد: ۱۷۴ حوزه با یک نماینده، ۲۱ حوزه با دو نماینده، ۸ حوزه با سه نماینده، ۱ حوزه با ۴ نماینده، ۲ حوزه با ۵ نماینده، یک حوزه با ۶ نمابنده و یک حوزه با ۳۰ نماینده داریم، در مجموع ۲۰۸ حوزه انتخابیه داریم که ۵ حوزه اقلیت ها هم جزو این حوزه ها است.

 

عرف یادآور شد: با توجه به برآورد انجام شده از این ۲۰۸ حوزه، سه چهارم حوزه ها در بحث رقابت احتیاج به تجدیدنظر دارد اگر تجدیدنظر صورت بگیرد می توانیم انتخاباتی قابل قبول بین جناح های سیاسی داشته باشیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر