کد خبر: 7849
A

صادقی خطاب به لاریجانی: چرا از شأن مجلس در مقابل ساختار شکنی قوه قضاییه دفاع نمی کنید/ من پرسیدم که مبانی شرعی و قانونی حساب ها چیست؟

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در تذکری خطاب به رئیس مجلس گفت: جلب غیر قانونی این جانب بر خلاف نص صریح اصل 86 قانون اساسی بوده است.

صادقی خطاب به لاریجانی: چرا از شأن مجلس در مقابل ساختار شکنی قوه قضاییه دفاع نمی کنید/ من پرسیدم که مبانی شرعی و قانونی حساب ها چیست؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران محمود صادقی نماینده مردم تهران و عضو فراکسیون امید اظهار کرد: اقدام دادستانی برای جلب این جانب صرفا به جهت تذکر اینجانب به وزیر اقتصاد به خاطر حساب های رئیس قوه قضاییه بوده است. اما آن قوه مدعی است که من تهمت زده ام.

وی ادامه داد: کجای این اظهارات تهمت بوده است.قوه قضائیه مدعی است که بنده در نطقم به رئیس قوه تهمت زده‌ام، خواهش می‌کنم دقیقاً اظهارات اینجانب را در تاریخ ۲۴ آبان‌ماه سال جاری ملاحظه کنید. کجای اظهارات بنده تهمت است؟ بنده از وزیر اقتصاد سوال کردم شما در مصاحبه خود گفته‌اید این حساب‌های مطابق موازین شرعی و قانونی بوده است. سوال کردم که توضیح دهید مبانی شرعی و قانونی افتتاح این حساب‌ها چیست؟

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: آیا یک نماینده مجلس حق ندارد در مجلس سوال کند؟ آیا اصل ۵۳ قانون اساسی همه دستگاه‌ها را ملزم نمی‌کند که تمام حساب‌ها و درآمدهای خود را به خزانه‌داری کل کشور واریز کنند، توضیح دهید که با کدام موازین قانونی مغایرت دارد؟ آیا این تهمت است یا سوال یا درخواست؟

نماینده مردم تهران گفت: اگر بر فرض تهمت بوده باشد بر اساس آیین نامه فرد می تواند توضیح بدهد.

وی خطاب به لاریجانی، گفت: شما امروز درباره روز مجلس و مرحوم شهید مدرس صحبت کردید، از شهامت‌ها و مجاهدت‌های ایشان گفتید اما چرا هیچ اشاره‌ای نکردید به تعرضی که به حریم مجلس صورت گرفت؟ شبانه در جوار منزل بنده مأموران دادستانی کمین کرده بودند و می‌خواستند مرا به زور به دادستانی ببرند، کجا نشسته‌ایم ما؟ أین تذهبون! چرا از شأن مجلس دفاع نمی‌کنید؟ تا کی می‌خواهند به حقوق ما تعدی کنند و شما ساکت باشید. ما اجازه نمی‌دهیم به شأن و اقتدار مجلس اهانت شود.

صادقی افزود: بنده از شخص خودم هیچ نمی‌گویم فقط به خاطر دفاع از حریم مجلس که میراث مشروطیت و میراث خون پدر شهیدم است دفاع می‌کنم. این موضوع هیچ مغایرتی با آرامش در جامعه ندارد. آرامش را کسانی به هم می زنند که نیمه شب به حکم یک بازپرس نابخرد یک نماینده مجلس را می‌خواهند اینگونه جلب کنند.

وی تصریح کرد: اگر دنبال ناآرامی بودم ادامه می‌دادم. در حالی که بنده این احضار را خلاف تمام موازین قانونی و حقوقی اعم از آیین دادرسی کیفری، قانون اساسی،‌ آیین‌نامه داخلی مجلس و قانون نظارت بر رفتار نمایندگان می‌دانستم در روز سه‌شنبه در دادسرا حضور پیدا کردم برای اینکه به ساختار نظام احترام بگذارم.

صادقی همچنین اظهار کرد: متأسفانه دستگاه قضا رفتارش ساختارشکنانه بوده و به مجلس بی‌حرمتی کرده است. از شما می‌خواهم که از شأن مجلس دفاع کنید.

منبع: انا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر