کد خبر: 7982
A
پارسایی در گفت وگو با دیده بان ایران:

آمریکا به تنهایی میان 6کشور نمی تواند برجام را نقض کند/ فراکسیون امید هنوز جلسه ای درباره نقض برجام تشکیل نداده است

سخنگوی فراکسیون امید گفت: یک کشور به تنهایی میان 6کشور نمی تواند برجام را نقض کند.

آمریکا  به تنهایی میان 6کشور نمی تواند برجام را نقض کند/ فراکسیون امید هنوز جلسه ای درباره نقض برجام تشکیل نداده است

بهرام پارسایی" سخنگوی فراکسیون امید در گفت و گو با خبرنگار  پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، با اشاره به تمدید تحریم ها علیه ایران، اظهار داشت:  یک کشور به تنهایی میان 6کشور نمی تواند برجام را نقض کند.

وی با بیان اینکه در این رابطه باید کسانی که تخصص کافی و لازم را دارند، اظهار نظر کنند، ادامه داد" تا جایی که ما نظر کارشناسان را دیدیم تصمیم مجلس سنای آمریکا قابلیت اجرایی ندارد.

سخنگوی فراکسیون امید افزود: هرچند ممکن است تمدید تحریم ها علیه ایران در راستای برجام نباشد اما باید از احساسی و افراطی عمل کردن بپرهیزیم.

پارسایی گفت: این اقدام آمریکا حق طلبی ایران را برای 5 کشور دیگر روشن خواهد کرد.

وی در مورد تصمیم فراکسیون امید برای پیگیری تمدید تحریم ها علیه ایران، اظهار کرد: فراکسیون امید هنوز جلسه ای در این باره تشکیل نداده است تا بتوانم موضع آن را اعلام کنم.

سخنگوی فراکسیون امید در مورد پیشنهاد حضرتی برای تشکیل جلسه غیر علنی در مجلس به‌منظور بررسی تحریم‌های جدید ایالات متحده و نحوه اجرای برجام در ادامه مسیر، افزود: بنده اطلاعی از این موضوع ندارم.

گفتنی است، الیاس حضرتی نماینده مردم تهران روز گذشته در گفت و گو با ایلنا اظهار داشت: خواستار برگزاری نشست غیرعلنی در روز سه‌شنبه به‌منظور بررسی تحریم‌های جدید ایالات متحده و نحوه اجرای برجام در ادامه مسیر هستیم.

او گفت: در این جلسه غیرعلنی باید دبیر شورایعالی امنیت ملی، وزیر امور خارجه، شورای نظارت بر اجرای برجام و دیگر کسانی که در این ماجرا مسئولیت دارند، با حضور در مجلس گزارش دهند تا بتوانیم بر اساس این گزارش‌ها تصمیم‌گیری کنیم.

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: این پیشنهاد به‌صورت رسمی تقدیم هیات رییسه مجلس شده و امیدواریم در روز سه‌شنبه این نشست غیرعلنی برگزار شود.

او خاطرنشان کرد: نکته دیگر این است که اگر قرار است مجلس واکنشی به این تحریم‌ها داشته باشد، به‌شکلی باشد که هر دو جناح حاضر در مجلس مشارکت داشته باشند؛ نه این‌که یک جناح عجولانه اقدامی انجام دهد و با رای اندک راه به جایی نبرد.

حضرتی در پایان تصریح کرد: آن‌چنان که بیانیه‌ای که امروز در صحن قرائت شد نیز حمایت هردو جناح وجود داشته باشد.

گفت و گو نفیسه عبدالهی 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر