کد خبر: 80586
A
مسعود پزشکیان نایب رئیس اول مجلس:

وقتی کرونا در کشور تشخیص داده شد به این آقایان گفتم، اگر جای حاکمیت بود قم را قرنطینه و با قدرت نظامی منطقه را قرق می‌کردم

نماینده اصلاح طلب تبریز: آن روز هم در هیات رئیسه صحبت کردم و امروز هم می‌گویم اگر با قاطعیت مقابله نکنند افراد زیادی از هموطنان ما جانشان را از دست خواهند داد. پزشکان و کادر درمانی ما که در خط مقدم مقابله با کرونا هستند با ضعفی که دولت داشته و آن حمایتی که باید و شاید صورت بگیرد انجام نشده است تعداد زیادی از کادر درمان که یا پزشک هستند یا پرستار و یا کادر خدمات بهداشت و درمان جان‌شان را از دست داده‌اند و این قابل قبول نیست.

وقتی کرونا در کشور تشخیص داده شد  به این آقایان گفتم، اگر جای حاکمیت بود قم را قرنطینه و با قدرت نظامی منطقه را قرق می‌کردم

به گزارش دیده بان ایران؛ مسعود پزشکیان نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی درباره شبهات و انتقادات پیش آمده درباره استفاده مجلس از حکم حکومتی برای تعیین تکلیف بودجه سال ۹۹، گفت: روندی که کرونا ایجاد کرد قابل پیش‌بینی نبود که بگوییم شرایط پیش آمده برای لایحه بودجه سال ۹۹ نتیجه کم کاری بود یا خیر.

وی گفت: وقتی کرونا در کشور تشخیص داده شد من در همان روزهای اول به این آقایان گفتم، در هیات رئیسه هم صحبت کردم که اگر جای حاکمیت بود قم را قرنطینه و حتی منع رفت و آمد اعلام می‌کردم و با قدرت نظامی منطقه را قرق می‌کردم،کسی این صحبت‌ها را جدی نگرفت و این بیماری گسترش پیدا کرد به صورتی که امروز کل مملکت را بیماری کرونا در بر گرفته و معضلی ایجاد کرده است که مقابله با آن را را دشوار کرده است.

این نماینده اصلاح طلب تبریز گفت: آن روز هم در هیات رئیسه صحبت کردم و امروز هم می‌گویم اگر با قاطعیت مقابله نکنند افراد زیادی از هموطنان ما جانشان را از دست خواهند داد. پزشکان و کادر درمانی ما که در خط مقدم مقابله با کرونا هستند با ضعفی که دولت داشته و آن حمایتی که باید و شاید صورت بگیرد انجام نشده است تعداد زیادی از کادر درمان که یا پزشک هستند یا پرستار و یا کادر خدمات بهداشت و درمان جان‌شان را از دست داده‌اند و این قابل قبول نیست.

اگر مجلس تعطیل نمی‌شد تعداد زیادی از نمایندگان کرونایی می‌شدند

وی تاکید کرد: مجلس هم مستثنی نبود؛ مجلس هفته اول باز بود که وقتی از نمایندگان تست گرفتند که مشخص شد از ۱۰۰ نماینده بیش از ۲۰ نفر تست‌شان مثبت بود و معنی این حرف آن بود که اگر این رویه ( باز بودن مجلس) ادامه پیدا می‌کرد جمعیت زیادی از نمایندگان و اطرافیان آنها نیز کرونایی می‌شدند. مضاف برآنکه بودجه‌ای هم که به مجلس می‌آید و در صحن به تصویب می‌رسد نهایتا ۵ درصد اینطرف یا آنطرف می‌شود و اساسا اتفاق خاصی در آن رخ نمی‌دهد.

نایب رئیس مجلس تصریح کرد: نکته دیگر اینکه سال آینده درآمد کشور به سختی حاصل خواهد شد و ما باید به دولت این اجازه را بدهیم که کارش را انجام بدهد. کمیسیون تلفیق هم جمع‌بندی‌ها را انجام داده است و آن را ارائه کرده است.

میان مصوبه کمیسیون تلفیق و صحن تفاوت زیادی وجود ندارد

وی گفت: نکته دیگری که لازم است به آن اشاره شود اینکه اگر همه بودجه‌ها را این چند سال بررسی کنید می‌بینید میان مصوبه کمیسیون تلفیق و تصمیم صحن مجلس تفاوت شایانی وجود ندارد در نتیجه اگر به صحن هم می‌آمد اتفاق خاصی رخ نمی‌داد. منطق این بود که وقتی ستاد کرونا دستوری مبنی بر تعطیلی مجلس صادر می‌کند هیات رئیسه هم باید در راستای این دستور قدم بر می‌داشت. البته همانطور که گفتم اگر من تصمیم‌گیرنده بودم قطعا کل کشور را یک ماه آماده باش اعلام می‌کردم  و در قدم اول قم را قرنطینه می‌کردم.

نماینده ادوار مجلس تصریح کرد: اما حالا که از قم گذشت اگر ما یک ماه با قدرت عمل کنیم و کل کشور را در حالت آماده باش قرار دهیم می‌توانیم با بیماری مقابله کنیم اما اگر قرار باشد به قول معروف «شل کن و سفت کن» دربیاوریم یعنی یک روز سخت بگیریم و روز دیگر اهمیت ندهیم این بیماری ممکن است ماه‌ها با ما همراه باشد و بسیاری از مسوولان، پزشکان و مردم ما را از دست ما بگیرد. عقل حکم می‌کند با قاطعیت عمل کنیم./ خبرآنلاین

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر