کد خبر: 8196
A

دلواپسی نماینده مجلس نسبت به سخنرانی‌ علی مطهری و محمود صادقی در روز دانشجو

مطهری در پاسخ به تذکر کوهکن که تلویحا اشاره به سخنرانی مطهری و محمود صادقی در روز دانشجو و مقایسه انقلاب و رژیم شاه داشت، گفت:آزادی بیان مربوط به آزادی مخالف است وگرنه آزادی موافق که مشکلی ندارد.

 دلواپسی نماینده مجلس نسبت به سخنرانی‌ علی مطهری و محمود صادقی در روز دانشجو

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران،  محسن کوهکن در تذکری در جلسه علنی چهارشنبه-17 آذر- خطاب مطهری که ریاست مجلس را بر عهده داشت،‌ گفت: ما در ابتدای دوره سوگند خوردیم که پاسدار اسلام و دستاوردهای انقلاب، ملت ایران و مبانی جمهوری اسلامی باشیم . از قانون اساسی دفاع کنیم و در گفته ها و نوشته ها و اظهار نظرها استقلال کشور،‌آزادی مردم و تأمین مصالح آنها را مدنظر داشته باشم.

وی افزود: اصل 67 قانون اساسی با بقیه اصول این فرق اساسی دارد که اگر این اصل از سوی من نماینده نقض شود باید ساز و کار مناسب از سوی خود مجلس برای ناقض آن فراهم شود.

این نماینده مجلس دهم می‌گوید: اخطار من این است که اگر من در دانشگاه به نوعی صحبت کنم که دستاوردهای انقلاب را قابل مقایسه با رژیم شاه قابل قبول ندانم و بگویم در زمان شاه مفسده کمتر بوده است. اگر این دستاوردها را زیر سئوال ببرم آیا این میتواند نقض سوگندنامه مجلس باشد. اگر چنین چیزی نیست بفرمایید،‌اگر هست شما بگویید سازو کار برخورد قانونی چه باید باشد؟ البته خودمان برخورد کنیم نه دستگاه دیگر تا بعدش جوسازی شود.ایا این صحبت جز نقض این بخش قانون نیست؟

تذکر کوهکن تلویحا به سخنرانی علی مطهری و محمود صادقی در دانشگاه به مناسبت 16 آذر روز دانشجو اشاره داشت.

علی مطهری که ریاست مجلس را برعهده داشت،‌ در این رابطه گفت: اظهار نظرها مخالف این قانون نیست و اساسا آزادی بیان مربوط به آزادی مخالف است وگرنه آزادی موافق که مشکلی ندارد.

وی افزود: رهبر انقلاب هم چند بار گفته اند که حتی اگر کسی نظری مخالف نظر من دارد آزاد است که نظرش را بگوید ،‌مقصود از کرسی های آزاد اندیشی از نظر این شان این است که هر کسی نظر خود را بدهد حالا درست یا غلط.

مطهری با اشاره به مباحثه ائمه با اصحاب ادیان دیگر، تأکید کرد: همانطور که ائمه ما با اصحاب ادیان مختلف مباحثه میکردند و حتی گاهی آنها به پیامبر و حضرت امیر توهین میکردند اما آنها با گشاده رویی برخورد میکردند. بنابراین اگر بگوییم که کسی انتقادی کرد و مثلا دوره ما را با گذشته مقایسه کرده است، درست نیست. در این صورت اصلا کرسی آزاد اندیشی معنا ندارد. به نظرم منافاتی با سوگندی که خوردیم ندارد.

منبع: خبرآنلاین

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر