کد خبر: 82946
A
میرزایی، عضو فراکسیون امید:

چرا فقط باید فراکسیون امید پاسخگو باشد/ اختلاف بر سر ریاست لاریجانی منجر به تشکیل فراکسیون مستقلین شد

عضو فراکسیون امید در مجلس گفت: نمی‌دانم چرا در جامعه، توسط طیفی فقط فراکسیون امید است که باید، راجع به عملکرد خود پاسخگو باشد ولی در خصوص طیف های دیگر، هیچ سوالی مطرح نیست.

چرا فقط باید فراکسیون امید پاسخگو باشد/ اختلاف بر سر ریاست لاریجانی منجر به تشکیل فراکسیون مستقلین شد

به گزارش دیده بان ایران؛ "جلال میرزایی"، نماینده فراکسیون امید در مجلس دهم، در رابطه با گزارش عملکرد فراکسیون امید گفت: تمرکز بیش از حد نسبت به فراکسیون امید ناعادلانه است، فراکسیون اصولگرایان ولایی که حدود ۱۵۰ نفر عضو دارد، فراکسیون امید هم حدود ۹۵ تا ۱۰۵ عضو، نمی‌دانم چرا در جامعه، توسط طیفی فقط فراکسیون امید است که باید، راجع به عملکرد خود پاسخگو باشد ولی در خصوص طیف های دیگر، هیچ سوالی مطرح نیست. هرچند با توجه به موقعیت پایگاه اجتماعی جریان اصلاح‌طلب که فراکسیون امید هم برخاسته از آن است و تاکیدی که از دیرباز اصلاح طلبان بر پاسخگویی و شفافیت داشتند، باید نسبت به عملکرد فراکسیون پاسخگو باشیم و توضیحات شفافی راجع به آنچه در مجلس دهم گذشت، ارائه دهیم.

میرزایی اظهار کرد: فراکسیون امید عملکرد ضعیفی ندارد، در مقایسه با فراکسیون مستقلین و ولایی، فراکسیون امید، با توازنی که بین فراکسیون ها برقرار بوده عملکرد موفقی داشته است. شورای سیاستگذاری که اتاق فکر این جریان محسوب می شود، می توانست پرتحرک تر عمل کند. این شورا می توانست برنامه ها و ایده های مد نظرش را پس از تبدیل به طرح شدن در اختیار فراکسیون امید، قرار دهد تا فراکسیون آنها را در مجلس عملیاتی کند. البته ضعف ارتباطی فقط مختص به فراکسیون امید نیست جریان های مقابل هم این وضعیت را دارند و ضعف ارتباطی و هماهنگی تشکیلاتی بین جریان های بیرونی و فراکسیون‌های داخل مجلس، وجود دارد. در مجلس یازدهم نیز شاهد هستیم جریانی که لیست اصولگرا را بسته است به حاشیه رفته و حدادعادل و چمران که در بسته شدن این لیست نقش داشتند، خبری از آنها برای کمک به تشکیل هیئت رئیسه وجود ندارد.

او اظهار کرد: تعجب می‌کنم بین فعالیت سیاسی و مسائل اقتصادی برخی مرزبندی می‌کنند؛ این مهندسی برای تخریب جریان اصلاحات است. افراد واقع‌بینی که مسائل کشور را رصد و تحولات دنیا را می نگرند، می دانند بسیاری از مسائل و مشکلات اقتصادی راهکار اقتصادی ندارند بلکه راهکار آنها، سیاسی است. تمرکز بر مسائل سیاسی برای حل مشکلات اقتصادی، به معنای سیاسی کاری نیست. 

او در رابطه با تفاوت لیست امید و فراکسیون امید بیان کرد: در ابتدا افرادی که با لیست امید به مجلس راه یافتند ۱۵۰ نفر بودند اما بعد از ورود به مجلس بر سر ریاست لاریجانی اختلاف پیش آمد و نتیجه آن تشکیل فراکسیون مستقلین شد. اعضای فراکسیون مستقلین کسانی بودند که در لیست امید حضور داشتند. اعضای فراکسیون امید بین ۹۵ تا ۱۰۵ نفر است و اگر از تعداد فراکسیون امید، آمار دقیقی نیست به این دلیل است که برخی اعضا فعال بودند و در جلسات حضور پیدا می‌کردند و برخی هم در جلسات، حضور نمی یافتند ولی در رای گیری ها همراهی می کردند و برخی هم مواضع دیگری اتخاذ کردند. کار فراکسیون حزبی نیست و فراکسیون با حزب متفاوت است و به همین خاطر ریزش ها، صورت می گیرد‌. 

 

او گفت: در سال ۹۴ که کاندیدا شدیم، برای کار تبلیغاتی که به مجمع دانشجویی مراجعه کردیم، شعار آنها رفع حصر بود. کمیته رفع حصر که به پیگیری رفع حصر اختصاص داده شد، حرکت درستی بود زیرا تشکل های دانشجویی و مردم این را خواستار بودند اما اولویت ها به مرور تغییر کرد. آن زمان مسیری را بر اساس شرایط انتخاب کردیم و در چارچوب عمل کردیم. دوگانگی که در مسئله معیشت و سیاست، طیف مقابل به وجود آورده و برخی دوستان هم ناخودآگاه در این دام افتادند، این گناه فراکسیون نیست.

این عضو فراکسیون امید در پایان با اشاره به عملکرد فراکسیون متبوعش اظهار کرد:  عملکرد فراکسیون با توجه به اختیارات و محدود بودن آن و تعداد اعضا در خصوص طرح، لوایح، اعتماد و حمایت از وزرایی که جامعه همچنان آنها را وزرای موفق می داند اما طیف مقابل علیه آنها کارشکنی می‌کند، باید سنجیده شود. ظریف و زنگنه به عنوان وزرای موفق دولت روحانی هستند اما طیف مقابل منتقد آنها بود و مرتب موضع‌گیری می‌کرد. در ارتباط با وزرای دیگر هم موضع فراکسیون امید مشخص بود. جناح مقابل با رسانه‌هایی که در اختیار دارد، سعی می کند این ها را نماد ناکارآمدی فراکسیون امید در جامعه بداند؛ دوستان ما توضیحات روشن را برای افکار عمومی ارائه دهند./ برنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر