کد خبر: 83510
A

تفسیر عجیب یک روزنامه از پیــــام ویدیویی خاتمی/ رییس دولت اصلاحات مشغول دیده‌بانی از معضلات است

روزنامه نزدیک به قالیباف: اینکه ویدئوی منتشرشده از سوی رییس دولت اصلاحات تماما غیرانتخاباتی بود، چندان با واقعیت همساز و دمساز نیست

تفسیر عجیب یک روزنامه از پیــــام ویدیویی خاتمی/ رییس دولت اصلاحات مشغول دیده‌بانی از معضلات است

به گزارش دیده بان ایران؛ روزنامه صبح نو نزدیک به «محمدباقر قالیباف» در تحلیل خود از آخرین اظهارات سیدمحمد خاتمی نوشت: ویدئوی اخیرا منتشرشده از رییس دولت اصلاحات توسط بنیاد باران، از جهات مختلفی قابل تحلیل و واکاوی است. شاید برای اولین‌بار طی سال‌های اخیر باشد که خاتمی جز دعوت هوادارانش به رای به یک یا چند نامزد، برای بررسی به‌اصطلاح مشکلات اقتصادی و اجتماعی و سیاسی موجود، اینگونه از خود تصویر ضبط می‌کند.

این روزنامه در ادامه نوشت: اینکه ویدئوی منتشرشده از سوی رییس دولت اصلاحات تماما غیرانتخاباتی بود، چندان با واقعیت همساز و دمساز نیست. درست است که او برخلاف روال همیشگی‌اش، این‌بار از مخاطبانش نخواست که رای را به سبد فرد متبوع او بریزند، اما نفس انتشار چنین ویدئویی در واقع ارسال این پیام به همگان بود که برخلاف آنچه می‌گویند، رییس دولت اصلاحات مشغول دیده‌بانی از معضلات است. مخابره این پیام در فاصله یک‌سال مانده تا انتخابات حساس 1400 می‌تواند مهم ارزیابی شود چراکه در همین انتخابات اخیر یعنی مجلس یازدهم، پایگاه اجتماعی اصلاحات حاضر به حضور در پای صندوق‌ها نشد و همین عدم حضور، مقدمه پیروزی جناح اصول‌گرایی را فراهم آورد.

صبح نو در بخش دیگری از تحلیل خود آورده است که"رییس دولت اصلاحات در بخش دیگری از صحبت‌های خود مدعی شد که جامعه به‌طور فزاینده‌ای به خشونت تمایل دارد. او در این‌باره به خشونت متقابل مردم و حکومت اشاره کرد و گفت: «ابراز نارضایتی و رهایی از ناامیدی میل به خشونت پیدا می‌کند و طبعا ممکن است حکومت به خشونت متقابل متوسل شود و یک سیکل ایجاد شود.» چنین تحلیل‌های معطوف به خشونتی 


پیش از این نیز توسط سایر چهره‌ها و کنشگران اصلاح‌طلب تکرار شده بود؛ مثلا یکی از این چهره‌ها اخیرا اعلام کرد: «شورش‌های اجتماعی و معیشتی در تقدیر کشورهای عقب‌مانده‌اشاره به ایران است.» پیش از او چهره‌ای دیگر چندی پس از پایان حوادث آبان تاکید کرده بود: «اغتشاشات آبان خشن‌تر و پردامنه‌تر تکرار خواهد شد.» به نظر می‌رسد اصلاح‌طلبان ارادت ویژه‌ای به خشونت‌طلبی و استثنایی جلوه دادن شرایط دارند."

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر