کد خبر: 83584
A

حواشی انتخابات رئیس مجلس یازدهم به مجلس دهم رسید/ احمدی لاشکی: یادمان باشد که ۵۰ درصد از مردم در این دوره از انتخابات پای صندوق رای نیامدند+ حواشی جلسه امروز مجلس

در جریان نشست علنی امروز مجلس تعدادی از نمایندگان در نطق و تذکرهای خود به موضوعات مختلف از جمله سانحه کنارک، کرونا و انتخابات گذشته و مشارکت مردم پرداختند.

حواشی انتخابات رئیس مجلس یازدهم به مجلس دهم رسید/ احمدی لاشکی:  یادمان باشد که ۵۰ درصد از مردم در این دوره از انتخابات پای صندوق رای نیامدند+ حواشی جلسه امروز مجلس

به گزارش دیده بان ایران؛ درحالی که مجلس دهم روزهای پایانی خود را به سر می‌برد در نطق ها و تذکرها و البته بیانیه ها، مباحث مختلفی مطرح می شود از انتقادات به دلیل ضعف و کاستی ها گرفته تا گلایه از بداخلاقی ها اما امروز سانحه تلخ رخ داده برای ناوچه نظامی کنارک هم از مباحثی بود که در نطق و تذکر نمایندگان مورد توجه قرار گرفت. 

تذکر نماینده به نمایندگان 

علیرضا رحیمی نماینده تهران  طی تذکر شفاهی خود در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۲۳ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی با ابراز امیدواری درباره ارائه گزارش سانحه کنارک از سوی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: امیدوارم ستاد کل نیروهای مسلح هرچه سریع تر گزارش علت حادثه اصابت موشک با ناوچه کنارک را به اطلاع مردم و حادثه دیدگان برساند.

او همچنین با اشاره به صحبت های اخیر رئیس دولت اصلاحات، از مواضع او در مورد لزوم روی آوردن به همبستگی و آشتی ملی تشکر کرد.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود تصریح کرد: تذکر من به نمایندگان است، دیروز ۱۰ نفر از نمایندگان برای سوال از وزیر امور خارجه درخواست داده بودند و وزیر خارجه و معاونان ایشان نیز در جلسه کمیسیون حاضر شدند اما متاسفانه حتی یک نفر از سوال کنندگان در جلسه حاضر نبودند و این در شأن مجلس و نهاد نظارت نیست.

درخواست برای اطلاع رسانی درباره سانحه ناو کنارک

 علی بختیار نماینده مردم گلپایگان نیز در تذکر شفاهی خطاب به رئیس جمهور گفت: با توجه به شرایط سخت گرانی و تورم که برای مردم فشار شدیدی را به وجود آورده و قیمت‌های لحظه‌ای برای آنها مشقت‌های بسیاری را ایجاد کرده  که از رئیس جمهور می‌خواهم دستور دهد تا یک آبی روی آتش گرانی بریزند.

وی با اشاره به حادثه ناوچه کنارک و شهادت تعدادی از نیروهای دریایی ارتش اظهار کرد: از مسئولان خواهش می‌کنم تا در این مورد اطلاع رسانی دقیقی انجام دهند تا باعث نشود رسانه‌های بیگانه از این موضوع سوءاستفاده کنند.

گلایه نماینده از جعلی خواندن مدرکش 

زهرا سعیدی نماینده مبارکه در نطق میان دستور خود  گفت: آنچه از ائمه‌اطهار(ع) به ما رسیده عبادتی عظیم به نام خدمت به مردم پس از انجام واجبات است و اکنون هر کس نزد وجدان خود و خدای خود می داند که از این فرصت گرانقدر معنوی چگونه و به چه میزان بهره برده و اکنون زمان نمره دادن به خود است.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:  در تحویل این امانت به امانتداران بعدی با پذیرش نقاط ضعف مجلس دهم باید بگویم در شرایطی مجلس دهم را آغاز کردیم که کشور در آستانه ظالمانه ترین و بی سابقه ترین تحریم ها طی تاریخ معاصر بود، اما قدرت ایمان درون‌زای مردم بر قدرت برون‌زای زورگویان درحال غلبه است و پرچم انسانیت برق قله‌های اخلاق در دست ملت ایران قرار دارد.

وی، افزود: در بحران کرونا نه فروشگاهی غارت و نه آشوبی نظیر آنچه در کشورهای مرفه دنیا دیده شد چرا که اینجا هدف مردم غارت و بردن نیست بلکه بخشیدن است، این مردم از تبعیض‌ها می‌رنجد، امروز زمان فرصت‌ها برای ملت ایران است و جهش تولید می‌تواند با مدیریت زمان و البته شایسته سالاری مزیت رقابت در عصر جدید باشد اما به شرط نگاه ویژه به قشر کارگر، اصناف، کشاورزان، دامداران، مقنیان و جوانان.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: به عنوان یک جوان دهه شصتی و دارای خلاصه سوابق مهم از نظر علمی و شفاف و مشخص از نظر عملی با دعوت تعداد زیادی از اصناف جهت فرصت رسیدگی بیشتر به مشکلات صنوف با قدرت چانه زنی از مرکز از شهرستان اصفهان به میدان انتخابات آمدم.

وی افزود: اما در اقداماتی عجیب و مورد دخالت مستقیم و هجمه‌های دروغ و ناجوانمردانه پنهان و پیدا از سوی برخی دست اندرکاران  و افراد حقوقی با سوءاستفاده از موقعیت شغلی جهت مخدوش کردن چهره من در اذهان مردم با صدور نامه ها رسمی و جعلی جلوه دادن و مجرم دانستن من و دکترای تخصصی‌ام در سه روز منتهی به انتخابات و انتشار آن در فضای مجازی،  رسانه ملی و برخی مساجد و هیئت‌ها مواجه شدم که محل تامین هزینه آنها جای سوال است‌.

نماینده مردم‌ مبارکه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به بهانه‌های مطرح شده چندین بار تبلیغات محیطی اینجانب را جمع آوری کردند که قطعاً برملا شدن این دروغ و بی تقوایی برخی افراد خاص و بازی با آبروی یک کاندیدای مستقل و از جامعه دهه شصتی‌های مظلوم و از جنس بانوان قطعاً تا اکنون این از چشم تیزبین مردم دور نمانده است.

سعیدی تصریح کرد: جهت دهندگان به سناریوهای تخریب چه آنهایی که سکوت کردند و چه آنهایی که اقداماتی داشته‌اند باید در این دنیا و دیار باقی پاسخگو باشند اکنون خرسندم برای خدمت به خلقش بسیار در پیش خدایم زانو زده ام اما در مقابل منفعت طلبان سر خم نکرده‌ام و در خدمت منافع آنها نبوده‌ام.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از ده‌ها هزار نفر مردمی که دل در گرو عملکرد حقیر در آن فضای تردید و شک آلود داشته و بنده را مورد اعتماد قرار داده‌اند می‌خواهم رفتار این افراد را که بغض‌های شخصی خود را با سوءاستفاده از جایگاه و هزینه کردن از سازمان متعلق به این نظام با انتشار نامه های کذب برملا کرده‌اند  را پای نظام و دیگر مسئولین جمهوری اسلامی ایران ننویسند. آنها را به خدا واگذار می کنم و در این خصوص حرف‌هایی دارم که با من می‌ماند و با من دفن می‌شود.

وی با بیان اینکه نمایندگی را صرفاً در ساختمان مجلس نمی‌دانم و در هر جایگاهی که باشم مدافع منافع مردم هستم، افزود: به راستی در استان اصفهان چه اتفاقی رخ می‌دهد؛ آیا دارا بودن رتبه دوم در مبتلایان به کرونا و رتبه سوم مرگ و میر در بین استان های کشور ضمن تشکر از کادر درمان در این استان، برازنده اصفهان است؟ چه تصمیمات به هنگامی گرفته نشد که این اتفاق در مرکز ثقل سیاسی و امنیتی کشور اتفاق افتاد تا مردم و کادر درمان تاوان آن را بدهند. آیا نادیده گرفتن و به خطر انداختن سلامت مردم استان در ترخیص ذرت های آلوده از سوی استاندار استاندار اصفهان پاسخی دارد؟

انتقاد سلیمی از کنار زدن وزیر صنعت و پاسخ لاریجانی

علیرضا سلیمی نیز در تذکر شفاهی گفت: نحوه برکناری آقای رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت عجیب بود، اگر استیضاح مصلحت نیست، عزل وزیر صمت در شرایط کنونی چه مصلحتی داشت.

وی با بیان اینکه آقای نوبخت مطرح می کند مشکلات بازنشستگان تامین اجتماعی به ما ارتباطی ندارد، اضافه کرد: حال که چنین است مدیرعامل شستا نیز باید توسط کارگران انتخاب شود اگر مشکلات بازنشستگان تامین اجتماعی ارتباطی به دولت ندارد چگونه سهام مجموعه های زیر مجموعه شستا در بورس عرضه شده است.

نماینده مردم در مجلس دهم خواستار رسیدگی به وضعیت قراردادهای کارکنان بهداشت و درمان شد.

علی لاریجانی هم که ریاست مجلس را به عهده داشت  در پاسخ به این نماینده، گفت: واگذاری شستا در بورس با تصمیم این سازمان بود و اشکالی در این خصوص وجود ندارد.

توصیه به مجلس یازدهمی‌ها درباره اختلافات بر سر هیات رئیسه 

قاسم احمدی لاشکی در نطق میان دستور خود ضمن گرامیداشت سالروز شهادت حضرت علی علیه السلام خطاب به مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت اظهار داشت: در آخرین نطق خود در مجلس دهم، وظیفه خود می‌دانم از اعتماد شما برای انتخاب من بعنوان نماینده در دوره‌های نهم و دهم مجلس قدردانی کنم، هیچگاه لطف شما را فراموش نمی‌کنم اما بر اساس دوبار سوگندی که یاد کرده‌ام، با تمام توان سعی کردم خدمتگزار شما باشم، استقلال در رای داشته باشم، سوء استفاده‌گر نباشم و به قانون، اسلام و ولایت فقیه و پایبند باشم، امیدوارم نزد شما و خداوند پاسخگو باشم.

نماینده مردم نوشهر چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از حضور مردم در انتخابات دوم اسفندماه، بیان کرد: برای آقای دکتر محسنی منتخب مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس یازدهم آرزوی توفیق دارم و از مردم حوزه انتخابیه می خواهم که قصورهای احتمالی بنده را ببخشند.

او خطاب به منتخبین مجلس یازدهم ضمن تبریک و آرزوی توفیق برای آن‌ها، گفت: یادمان باشد که ۵۰ درصد از مردم در این دوره از انتخابات پای صندوق رای نیامدند و این خود پیام مهمی است تا تلاش کنیم اعتماد آسیب‌دیده آن‌ها احیا شود، خدمت باید برای هر دو طیف باشد؛ چه آنهایی که عاشقانه پای صندوق آمدند و چه آنهایی که شاید دلگیر بودند یا شاید اعتماد آنها از مسئولین سلب شده بود و در انتخابات حضور نیافتند. مبادا انتخابات هیئت رئیسه مجلس جدید، موجبات شکاف و اختلاف بین‌تان شود و باز هم مردم مایوس شوند. انتظار است شما منتخبان جدید برای کاستن آلام مردم گام بردارید و آنها را به آینده کشور امیدوار کنید.

خبرآنلاین

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر