کد خبر: 83702
A

واکنش محمود صادقی به انتقادهای اخیر شورای نگهبان به مجلس دهم: چرا مجلس نهمی‌ها سرزنش نشدند؟

عضو فراکسیون امید مجلس: قانون اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس در تاریخ ۳ خرداد ۹۵، یعنی ۲ روز پیش از اتمام مجلس نهم به تصویب رسید.

واکنش محمود صادقی به انتقادهای اخیر شورای نگهبان به مجلس دهم: چرا مجلس نهمی‌ها سرزنش نشدند؟

به گزارش دیده بان ایران؛ مجلس دهم به هر تفسیر حالا در پایان مسیر خود قرار گرفته و این میان، مصوبات روزهای پایانی دوره دهم مجلس، چنان مصلحانه بود که بسیاری ناظران را در شگفتی فرو برد. اصلاحاتی اساسی در قانون انتخابات، نحوه گزارش‌دهی علیه کاندیداهای انتخابات، حدود نظارت استصوابی، چگونگی انتخاب حقوقدانان شورای نگهبان و حتی تعیین شرایطی برای عزل 6 حقوقدان این شورا در صورت کوتاهی و قصور در انجام وظایف خود با نظر مجلس شورای اسلامی که البته همین دیروز بخشی از آن- چنان‌که انتظار می‌رفت- با ایرادهای جدی شورای نگهبان مواجه شد و بخش‌های دیگر هم باتوجه به اظهارات غیررسمی دبیر، سخنگو و برخی حقوقدانان شورای نگهبان در رابطه با این مصوبات و انتقاد و مخالفت شدید شورای نگهبان با این مصوبات، احتمالا سرنوشتی بهتر از بخش نخست نخواهد داشت.
این میان بخشی از انتقادهای شورای نگهبان و مشخصا دبیر این شورا که ازقضا با نامه انتقادی علی مطهری هم مواجه شد، به‌جای پرداختن به محتوای مصوبات، به زمان تصویب آن در روزهای پایانی دوره دهم اشاره شد. گلایه‌ای که حالا پس از علی مطهری، واکنش محمود صادقی دیگر نماینده عضو فراکسیون امید مجلس را هم برانگیخته است. چنان‌که صادقی با انتشار مستندی درباره یکی از مصوبات قانونی مجلس نهم که اتفاقا محتوایی مشابه به مصوبات اخیر مجلس داشته و به بحث انتخابات مربوط بوده، در حساب کاربری‌اش در توییتر نوشت: «قانون اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس در تاریخ ۳ خرداد ۹۵، یعنی ۲ روز پیش از اتمام مجلس نهم به تصویب رسید؛ اما آن زمان کسی نمایندگان را سرزنش نکرد که چرا در واپسین روزهای نمایندگی قانون را اصلاح می‌کنید؟ زیرا محتوای آن قانون محدودساختن حق انتخاب مردم پس از شکست اصولگرایان بود.»

منبع: اعتماد

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر