کد خبر: 8480
A
غرضی در گفت و گو با دیده بان ایران:

اصولگرایان روی قالیباف اجماع کنند، متضرر می‌شوند / ای کاش احمدی نژاد می‌آمد تا مردم تکلیفش را مشخص کنند

وی در ادامه با اشاره به نهی صورت گرفته از جانب رهبری برای ورود احمدی نژاد به رقابت های انتخاباتی، تصریح کرد: این نهی به نفع احمدی نژاد تمام شد؛ نظر من پیش از نهی صورت گرفته از جانب رهبری، این بود که احمدی نژاد برای انتخابات 96 کاندیدا و تایید صلاحیت شود تا مردم تکلیفش را تعیین کنند.

 اصولگرایان روی قالیباف اجماع کنند، متضرر می‌شوند / ای کاش احمدی نژاد می‌آمد تا مردم تکلیفش را مشخص کنند

سید محمد غرضی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران با اشاره به آرایش نیروهای سیاسی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری پیش رو، اظهار داشت: در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم، خطوط تمایز گروه ها و طیف های سیاسی آنگونه که در انتخابات 92 شاهد آن بودیم، برجسته و پررنگ نخواهد بود.

وی ادامه داد: در انتخابات ریاست جمهوری سال 92، مردم می خواستند از شر دولت قبل رهایی یابند؛ از اینرو به فردی رای دادند که موضعی انتقادی تر به دولت های نهم و دهم داشت.

این سیاستمدار 75 ساله با اشاره به تلاش‌های طیف‌های مختلف اصلاح طلب و اصولگرا برای افزودن بر دامنه نفوذ و مقبولیت اجتماعی خود، گفت: هم دولت روحانی دارای چتر رای است و هم اصولگرایان از این مزیت بهره‌مندند و مردم منتظرند ببینند چه فردی با چه ایده‌هایی به میدان رقابت‌های انتخاباتی می‌آید.

غرضی با بیان اینکه اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم قطعا از روحانی حمایت خواهند کرد، تصریح کرد: اصولگرایان برای انتخابات پیش‌رو هنوز به جمع بندی نهایی نرسیده‌اند؛ البته قالیباف و جلیلی تحرکاتی داشته‌اند اما هنوز نتوانسته‌اند حمایت کامل اصولگرایان را جلب کنند.    

وی ادامه داد: عمده نگرانی اصلاح طلبان برای حمایت از آقای روحانی در انتخابات 96، مشکلات و نارسایی‌های دولت یازدهم است؛ از سویی دیگر اصولگرایان نیز هنوز نتوانسته‌اند دامن خود را از معضلات و مشکلات عدیده بجامانده از دولتهای نهم و دهم پاک کنند و هنوز مردم این نگراین را دارند که از جانب اصولگرایان دولتی به مانند دولت گذشته سربرآورد که در پاسخگویی و مسئولیت پذیری ناتوان و ضعیف بود.

وزیر اسبق نفت در ادامه با بیان اینکه هم اصولگرایان و هم اصلاح طلبان در بدنه و پایگاه اجتماعی خود، دچار ریزش آراء شده‌اند، گفت: اگر در سال 76 ، اصولگرایان به نسبت جمعیت آن زمان دارای سبد رای 8 یا 9 میلیونی بودند، در مقطع زمانی فعلی به سبب عملکرد دولتهای نهم و دهم این رای تقلیل پیدا کرده است.

غرضی که از چندماه پیش برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم اعلام آمادگی کرده بود در ادامه با بیان اینکه کماکان ایده انتخاباتی‌اش بر دو اصل آزادی و عدالت استوار است، اظهار کرد: من ایده و شعار انتخاباتی خود در سال 92 را به صورت دقیق تر و منقح‌ تر برای انتخابات پیش رو بیان می کنم و کماکان معتقدم دولتها نباید بیش از درآمدشان هزینه کنند چرا که این امر کسری بودجه و رشد تورم به همراه می آورد ومن به شما جوانان می گویم که هر چهار دولتی که پس از انقلاب در ایران بر سر کار آمدند و به طور کامل دوران خود را سپری کردند، مدیون ملت هستند و همه آنها در دوره دوم، کارنامه غیرقابل قبول تری از خود برجای گذاشتند.  

وی در ادامه با اشاره به دیدگاه‌های خود در باب مقوله آزادی، گفت: این بحث هایی که در باب آزادی در جامعه مطرح می‌شود، اغلب بدون بستر و پشتوانه است؛ من قصد دارم بستری برای نهادینه شدن آزادی در جامعه فراهم کنم که تا 100 سال آینده هم برای نسل‌های بعدی پایدار و برقرار باشد.

غرضی با بیان اینکه استانداران باید از سوی مردم انتخاب شوند، افزود: اینکه گفته می‌شود، استاندار رئیس جمهور محلی است، نتیجه بخش نیست؛ ظرف 30 سال گذشته بسیاری از استان‌های کشور، پسرفت و عقبگرد داشته‌اند و وضع فعلی شان از موقعیت قبلی‌شان بدتر است؛ من که 30 سال پیش استاندار خوزستان بوده‌ام، مشاهده می‌کنم که وضع بسیاری از شهرهای این استان بدتر از قبل شده است.

این فعال سیاسی در ادامه با بیان اینکه مردم از اصولگرایان و اصلاح طلبان خیری ندیده‌اند، گفت: نمایندگان و اعضای دو جریان عمده سیاسی کشور ظرف 36 سال گذشته نتوانسته‌اند به خواسته‌ها و مطالبات مردم جامه عمل بپوشانند و در ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی ناتوان بودند و نتوانستند رضایت عموم مردم را جلب کنند.

غرضی با اشاره به استراتژی انتخاباتی اصلاح طلبان و اصولگرایان برای ورود به رقابت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری پیش‌رو، بیان داشت: اصلاح طلبان قطعا از روحانی حمایت می‌کنند اما اصولگرایان نمی‌توانند بر روی قالیباف اجماع کنند و اگر به این کار مبادرت ورزند باید هزینه تراشی کنند که این امر به ضررشان تمام می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به نهی صورت گرفته از جانب رهبری برای ورود احمدی نژاد به رقابت های انتخاباتی، تصریح کرد: این نهی به نفع احمدی نژاد تمام شد؛ نظر من پیش از نهی صورت گرفته از جانب رهبری، این بود که احمدی نژاد برای انتخابات 96 کاندیدا و تایید صلاحیت شود تا مردم تکلیفش را تعیین کنند.

 

غرضی با بیان اینکه مردم به سبب گسترش فقر در جامعه کماکان به شعارهای پوپولیستی اقبال نشان می‌دهند، خاطرنشان کرد: اگر جلوی رشد و گسترش فقر در جامعه گرفته نشود امکان عرض اندام فردی که عوام فریبانه وعده یارانه 250 هزار تومانی می دهد و گداپروری می کند، وجود دارد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر