کد خبر: 85007
A

رئیس‌جمهوری در جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا:هنوز نگرانی درباره کرونا وجود دارد

رئیس‌جمهوری گفت: ما هنوز به نقطه‌ای نرسیده‌ایم که 60 یا 65 درصد جمعیت با این ویروس مواجه شده و از آن عبور کرده باشند و ایمنی دسته‌جمعی به وجود آمده باشد، پس نگرانی‌ها همچنان وجود دارد.

رئیس‌جمهوری در جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا:هنوز نگرانی درباره کرونا وجود دارد

 به گزارش سایت دیده بان ایران؛ حسن روحانی، رئیس‌جمهوری در جلسه امروز ستاد مقابله با کرونا، بیان کرد: در فروردین و اردیبهشت امسال تولیدات ما در بیشتر زمینه‌ها افزایش یافته است، البته در گردشگری، حمل و نقل و صنعت هوانوردی شرایط فرق می‌کند با این حال در بخش کشاورزی، خدمات و صنعت تولیدات ما در فرودرین و اردیبهشت نسبت به مدت مشابه سال 98، 10 تا 12 درصد افزایش یافته است.

 

وی ادامه داد: صادرات هم در مسیر خوبی قرار گرفته است، در اسفند سال گذشته و فروردین و اردیبهشت امسال مرزها بسته بود اما در خرداد بسیاری از مرزها باز شد و صادرات غیر نفتی افزایش یافته و اکنون شرایط بانک مرکزی و ارز آوری بهتر شده است.

 

روحانی خاطرنشان کرد: امروز یک وحدت و انسجام در حکمرانی کشور ایجاد شده است و دست یکدیگر را گرفتن به جای مشت ‌گیری به وجود آمده است. امروز همه قوا و نیروها کنار هم هستند؛ در واقع ما کرونا را از یک تهدید به یک فرصت تبدیل کردیم و قواها و نهادها به یکدیگر نزدیک شد؛ یک ائتلاف ملی برای سلامت و معیشت مردم و در واقع یک ائتلاف ملی برای زندگی ایجاد شده است که یک دستاورد بزرگ بوده و نباید آن را از دست بدهیم.

 

روحانی در ادامه این جلسه با اشاره به نحوه شیوع بیماری کرونا خاطرنشان کرد: این بیماری در یک کشور آغاز شد، به پیک رسید و از پیک عبور کرد و از دروازه‌ای وارد کشور دوم و سوم شد و به همین صورت ادامه یافت. در ایران استان‌هایی به سرعت به پیک رسیدند مثل قم و گیلان و سپس سایر استان‌ها به پیک رسیدند اما درنموادری که امروز نشان داده شده، بسیاری از استان‌هایی که به پیک رسیده بودند اکنون از پیک خارج شده و در شرایط فوق العاده نیستند؛ البته بیماری هنوز وجود دارد چند استان دیگر همان وضعیت را دارند و ما اکنون در پیک اول هستیم؛ خوزستان کم کم در حال عبور از پیک است و سایر استان‌ها به تدریج وارد پیک شده و از آن عبور می‌کنند. وضعیت زرد، قرمز و سفید استان‌ها ثابت نبوده و ممکن است شرایط تغییر کنند.

 

وی با بیان اینکه این بیماری هنوز واکسن و داروی قطعی ندارد، خاطرنشان کرد: ما هنوز به نقطه‌ای هم نرسیده‌ایم که 60 یا 65 درصد جمعیت با این ویروس مواجه شده و از آن عبور کرده باشند و ایمنی دسته جمعی به وجود آمده باشد. پس نگرانی‌ها همچنان وجود دارد و باید مراقبت کنیم. در استان هرمزگان به خاطر تعطیلات عید فطر، رفت وآمدها زیاد شده و این استان در مرحله پیک بیماری قرار گرفت؛ بنابراین سفر و مراعات نکردن دستورالعمل‌ها ما را دچار مشکل می‌کند.

 

رییس جمهور خاطرنشان کرد: این نکته را باید در نظر گرفت که امکانات پزشکی محدود است؛ بنابراین همه باید مراقبت کنند. البته از اواسط خرداد مراعات‌ها کم شده و از 80 درصد به 20 درصد رسیده است که این برای ما نگرانی ایجاد می‌کند. دولت تمام اقدامات لازم برای بیشتر شدن تجهیزات پزشکی را به کار گرفته و اکنون تقریبا شرایط ما خوب است و مشکلی نداریم و حتی خود را برای مراحل سخت تر آماده کنیم اما مردم هم باید همکاری خود را ادامه دهند.

 

وی ادامه داد: به وزارت صنعت توصیه شد ماسک ارزان به اندازه کافی در اختیار مردم قرار دهند و خدمات دولت هم باید الکترونیکی شود و میز خدمت ادارات هم به گونه‌ای باشد که موجب اجتماع نشود.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر