کد خبر: 85302
A

اقدام رسانه صدا و سیما علیه امنیت ملی / خاطره ای که حمل سلاح با هواپیمای مسافربری را تعریف می کند!

روز گذشته باشگاه خبرنگاران جوان رسانه خبری صداو سیما که با بودجه دولت اداره می شود با انتشار مطلبی تحت عنوان روایت خاطره‌ای زیبا از خلبان هواپیمای ایرباس درباره حاج قاسم هیزم حواشی آتش تازه ای را فراهم کرد که به نظر می رسد تبعات آن ادامه دار خواهد بود. اشاره به ماجرای جنجالی که به نظر نمی رسد مطرح کردن آن در این بازه زمانی که دولت دونالد ترامپ منتظر بهانه برای ایجاد تحریم های جدید و کشاندن جمهوری اسلامی به شورای امنیت سازمان ملل است بدون غرض باشد.

اقدام رسانه صدا و سیما علیه امنیت ملی / خاطره ای که حمل سلاح با هواپیمای مسافربری را تعریف می کند!

به گزارش دیده بان ایران، روز گذشته باشگاه خبرنگاران جوان رسانه خبری صداو سیما که با بودجه دولت اداره می شود با انتشار مطلبی تحت عنوان روایت خاطره‌ای زیبا از خلبان هواپیمای ایرباس درباره حاج قاسم هیزم حواشی آتش تازه ای را فراهم کرد که به نظر می رسد تبعات آن ادامه دار خواهد بود.

این خبرگزاری که ادعا میکند گفت و گوی مورد اشاره اش را از سایت هیات رزمندگان اسلام استخراج کرده است در ابتدای مطلب خود از قول کاپیتان امیر اسدالهی خلبان شرکت هواپیمایی ماهان می نویسد: خرداد سال ۹۲ قرار بود با هفت تُن بار ممنوعه به سمت دمشق پرواز کنیم. علاوه بر بار، تقریباً ۲۰۰ مسافر هم داشتیم که حاج قاسم یکی‌شان بود. حاجی مرا از نزدیک و به اسم می‌شناخت.
این خلبان در این مصاحبه خبر داده که برای جا به جایی این محموله ممنوعه در عراق به مقصد دمشق رشوه هم داده است.
اشاره به ماجرای جنجالی که به نظر نمی رسد مطرح کردن آن در این بازه زمانی که دولت دونالد ترامپ منتظر بهانه برای ایجاد تحریم های جدید و کشاندن جمهوری اسلامی به شورای امنیت سازمان ملل است بدون غرض باشد. آن هم وقتی آمریکا در سال ۲۰۱۱ به همین بهانه هواپیمایی ماهان را تحریم کرد و بارها در گزارش های خود اعلام کرد که ایران در قالب جا به جایی مسافر سلاح حمل و نقل می کند و از مسافر به عنوان سپر دفاعی استفاده می کند.
موضوعی که بارها توسط وزارت امور خارجه ایران تکذیب شده بود و حالا حکایت خبرگزاری صداوسیما باعث شده است تا بار دیگر این موضوع به تیتر رسانه های فارسی زبان خارج از کشور باشد.
صدا و سیما پیشتر هم در موضوع دور زدن تحریم ها اخباری را منتشر کرده بود که علی رغم محرمانه بودن آن و اعتراض بسیاری از شخصیت های مهم سیاسی راه به جایی نبرد و این رسانه با در اختیار داشتن فرصت بسیاری که در اختیار دارد در ادامه نه تنها مورد بازخواست قرار نگرفت بلکه مدعی این ماجرا هم شد.
با نگاهی به هفت سال دولت روحانی و پیش از آن دو دولت سیدمحمد خاتمی موسوم به اصلاحات به این نتیجه می رسیم که برای «اصولگرایان» دولت بر آمده از رای مردم هیچ ارزشی ندارد و آگاهانه حتا به قیمت ضربه زدن به امنیت ملی از هیچ کوششی برای تخریبِ دولت به اصطلاح غیر خودی شان فرو گذار نخواهند بود.
*تحریریه دیده بان ایران

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر