کد خبر: 87657
A
دیده بان ایران:

دربست تا «پاستور»/ تقلای بذرپاش چهل ساله برای تحقق رؤیای۱۴۰۰ با بیست سال سابقه مدیریت!

درباره دوران مدیریت بذرپاش در سایپا گزارشی منتشر شده که نمی توان از آن چشم پوشی کرد : «صورت‌های مالی شرکت خودروسازی سایپا نشان می‌دهد که مهرداد بذرپاش به‌عنوان مدیرعامل به‌همراه چهار عضو دیگر هیئت مدیره طی سال‌های ۸۷ و ۸۸ خورشیدی؛ مبلغ ۶۰۰ میلیون‌تومان پاداش دریافت کرده‌اند که با احتساب نرخ تورم به مقدار کنونی معادل یک‌میلیاردوششصدمیلیون‌تومان برآورد می‌شود.»

دربست تا «پاستور»/ تقلای بذرپاش چهل ساله برای تحقق رؤیای۱۴۰۰  با بیست سال سابقه مدیریت!

به گزارش دیده بان ایران، بالاخره پس از چند روز رایزنی و حریف و حدیث های فراوان پیرامون انتخاب رییس دیوان محاسبات کل کشور، مهرداد بذرپاش صاحب امتیاز روزنامه «وطن امروز» و عضو هیات رییسه مجلس نهم امروز با۱۵۸ رای موافق نمایندگان مجلس یازدهم به عنوان رئیس دیوان محاسبات انتخاب شد. انتخابی که پس از سخنان 11 دقیقه ای او با تکبیر نمایندگان قابل پیش بینی بود. چرا که مشاور جوان احمدی نژاد در شهرداری تهران،  طی روزهای گذشته از سایر نامزدها فعال‌تر بود و  رایزنی‌هایش را از طریق 2نماینده در خانه ملت پیگیری می کرد.

انگیزه بذرپاش برای تصدی این کرسی چنان است که یکی از نمایندگان اصولگرای مجلس به روزنامه همشهری خبر داده بود که او شخصا در جذب رأی نمایندگان شهرستان‌ها فعال است و در قالب گروه‌های 7-8 نفره با نمایندگان نشست برگزار می‌کند. به‌گفته این نماینده، بذرپاش سودای ریاست‌جمهوری در انتخابات ۱۴۰۰ را دارد بنابراین ایفای نقش رابین هودی در قبال دولت روحانی در سال آخر دولت دوازدهم است و با مچ‌گیری و ایجاد هیاهو در قبال کارنامه مالی - اقتصادی دولت به راحتی می‌تواند وجه فسادستیزی بگیرد و آنچه را در کارنامه گذشته‌اش داشته است تطهیر کند.


 این نماینده منتقد حضور بذرپاش در راس دیوان محاسبات خبر داده بود که او با حضور در دیوان محاسبات می‌تواند وجه خود در جریان اصولگرا را بازسازی کند و حضورش در این مقام به برگ سبزی می‌ماند که روند احراز صلاحیتش در انتخابات 1400 را هموار خواهد کرد.


این در حالی است که پیشتر رقبای درون‌جریانی بذرپاش تهدید کرده‌ بودند که با معرفی بذرپاش به صحن به‌عنوان کاندیدای ریاست دیوان محاسبات پرونده‌های احتمالی از وی در سایپا ، سازمان ملی جوانان و... را رسانه‌ای خواهند کرد؛ تهدیدی که ماننده سایر حرف های اصولگرایان با اشاره ای عملی نشد و تنها در حد همان تیتر برخی رسانه ها باقی ماند. 

صبح امروز هم احمد توکلی در رابطه با سابقه مهرداد بذرپاش در نخستین نامه نگاری اش خطاب به قالیباف نوشت: "پذیرش داوطلبی آقای بذرپاش از اساس غیرقانونی است. چرا که تبصره ۱ ماده ۵۱ قانون آئین نامه داخلی مجلس می گوید که داوطلب باید حداقل بیست سال سابقه کار داشته باشد. در حالی که سابقه کار نامبرده به ۱۷ سال هم نمی رسد. وقتی برادرانه به آقای بذرپاش تذکر داده شد که جنابعالی بیست سال سابقه کار ندارید و سابقه تراشی نیز در شان شما نیست و مصلحت آن است که داوطلب نشوید تا اعتراضات برانگیخته نشود، گفت که من در سال ۱۳۷۸ در تاسیس فلان پژوهشگاه نقش مهمی داشتم. و بعدا در بسیج دانشجویی سمت فرماندهی داشتم. در حالی که سابقه کار در عرف و متون حقوقی معنای روشنی دارد که رکن آن بیمه شدن در مشمولین قانون کار است و غیر آن، و داشتن حکم استخدامی در مشمولان قوانین استخدامی دولتی است."

روزنامه ایران تیرماه سال 95 منتشر کرده بود درباره دوران مدیریت بذرپاش در سایپا طی نگارش گزارشی نوشت : «صورت‌های مالی شرکت خودروسازی سایپا نشان می‌دهد که مهرداد بذرپاش به‌عنوان مدیرعامل به‌همراه چهار عضو دیگر هیئت مدیره طی سال‌های ۸۷ و ۸۸ خورشیدی؛ مبلغ ۶۰۰ میلیون‌تومان پاداش دریافت کرده‌اند که با احتساب نرخ تورم به مقدار کنونی معادل یک‌میلیاردوششصدمیلیون‌تومان برآورد می‌شود.»

علاوه بر این تخلفات دوران ریاست او بر سازمان ملی جوانان هم از دیگر مسائلی است که تاکنون هیچ مرجع رسمی به آن ورود نکرده است و حالا با تمام این موارد سوگولی سابق محموداحمدی نژاد هم اکنون بر صندلی دیوان محاسبات کل کشور تکیه زده است باید منتظر چالش های متعدد او با دولت حسن روحانی بود. 

حال سوال اصلی اینجاست که به قول منتخب گچساران در مجلش یازدهم چگونه می توان با دستمال کثیف، شیشه را تمیز کرد؟

*تحریریه دیده بان ایران

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر