کد خبر: 8899
A

واعظی: برخی با فرافکنی قصد پایین کشیدن کرکره فضای مجازی را دارند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: امیدواریم بازار ارتباطات و فناوری به 120 هزار میلیارد تومان افزایش یابد.

واعظی: برخی با فرافکنی قصد پایین کشیدن کرکره فضای مجازی را دارند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بیست و دومین نمایشگاه الکامپ 2016 بیان داشت: محوریت الکامپ امسال شبکه ملی اطلاعات است که برای نظام سالم‌سازی شبکه و رونق کسب و کار حائز اهمیت است.

او در ادامه گفت: فرزندان این مملکت در بهترین دانشگاه های دنیا بالاترین مدارج عالی را کسب می‌کنند و حتی تدریس می‌کنند و در معتبرترین شرکت‌های ICT دنیا این جوانان ایرانی هستند که فعالیت می‌کنند. چرا این افراد نباید در داخل کشور بالندگی داشته باشند. باید از حضور این افراد در کشور حمایت کنیم و موانع را از پیش آنان برداریم همچنین شرکت‌های بزرگ حوزه ICT هم باید حمایت‌کننده فارغ‌التحصیلان این حوزه باشند.

واعظی افزود: از طرف دولت نیز باید بسترسازی و مقررات و قوانین لازم برای این بخش تدوین شود و بانک‌ها و هولدینگ‌ها هم به منابع خود از این  شرکت‌های نوپا حمایت کنند همچنین باید توانایی‌های خود را در سطوح جهانی به نمایش بگذاریم. در دو سال گذشته اپلیکیشن نویسان توانسته‌اند فعالیت‌های خود را گسترش دهند و شاهد این هستیم که به طور مستقیم صادرات نرم افزار صورت گرفته است. همچنین پس از حذف تحریم‌ها فضای خوبی برای تحریم‌ها به وجو آمده است.

وی تاکید کرد:  از طرف بخش خصوصی کشورهای مختلف پیشنهادهای خوبی داشته‌ایم. مثلاً کمیسیون مشترک اقتصادی روسیه با 535 نفر به ایران آمدند تا کمیسیون مشترک اقتصادی داشته باشیم این در حالی است که در سال‌های گذشته بیش از 15 نفر برای این کار به کشور ما سفر نمی کردند. این نشان دهنده این است که ارزیابی کشورهای دنیا از اقتصاد و رونق ایران از ما که در این کشور زندگی می کنیم بیشتر است.

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه محوریت اصلی نمایشگاه الکامپ امسال شبکه ملی اطلاعات است گفت‌: رونق کسب و کار این شبکه بسیار مهم است و شبکه ملی از مطالبات مردم و مقام معظم رهبری بود که در این دولت اجرایی شده است. از تمامی افرادی که در به ثمر رسیدن این مهم تلاش کرده‌اند تشکر می کنم.

او افزود: سهم بازار در حوزه ICT دو برابر شده است برنامه‌ریزی ما این است که تا پایان برنامه ششم بازار را به سه برابر افزایش دهیم و بازار ICT به صدهزار میلیارد تومان افزایش یابد.

او با اشاره به اینکه مردم فضای مجازی را می شناسند و می توانند به خوبی از آن استفاده کنند بیان داشت: استفاده مردم برای سرشماری اینترنتی نشان دهنده افزایش آشنایی مردم نسبت به فضای مجازی است. البته باید سعی شود که شکاف دیجیتالی از بین برود.

 واعظی در ادامه گفت: باید تلاش شود که فضای مجازی سالم و امن باشند و محیط برای توسعه آن مهیا شود و همچنین محتوا را ارتقا دهیم. کمتر از 4 درصد از نظر محتوایی در فضای مجازی آلودگی وجود دارد متاسفانه برخی‌ها از این دو و سه درصد بولتن درست می‌کنند کتابچه‌هایی با تصاویر مستهجن تهیه می‌کنند و آنرا به دفاتر مراجع ارسال می‌کنند تا کرکره فضای مجازی را پایین بکشند اما در مقابل این افراد ایستادگی می کنیم من به عنوان یک پدر و یک مسلمان به آلوده بودن یک درصد از فضای مجازی نیز راضی نیستم اما برخی باید بی‌انصافی را کنار بگذارند و از طرفی هم باید فرهنگ‌سازی شود و تولید محتوای فاخر نیز آغاز شده است.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر