کد خبر: 89021
A

کنایه تند روحانی به اعراب منطقه: اگر ایران نبود، همه شما را صدام خورده بود

رئیس جمهور با یادآوری تلاش‌های ایران در کاهش تنش در منطقه خلیج فارس گفت: اگر ما چراغ سبز به صدام نشان داده بودیم فردای همان روزی که کویت را اشغال کرد، عربستان، قطر و امارات را اشغال می کرد.

کنایه تند روحانی به اعراب منطقه: اگر ایران نبود، همه شما را صدام خورده بود

به گزارش دیده بان ایران؛ حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز (چهارشنبه) در جلسه هیأت دولت با یادآوری تلاش‌های جمهوری اسلامی و مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در کاهش تنش در زمان جنگ خلیج فارس، گفت: آن روزی که صدام به کویت حمله کرد ما نخستین کشوری بودیم که این کار را محکوم کردیم در حالی که اعضای شورای امنیت این کار را نکردند. ما همان بعد از ظهر روز حمله صدام به کویت بیانیه رسمی صادر کردیم.

 

وی افزود: در عمل نشان دادیم که طرفدار کشورهای منطقه هستیم، اگر ما چراغ سبز به صدام نشان داده بودیم فردای همان روزی که کویت را اشغال کرد عربستان، قطر و امارات را اشغال می کرد. او در نامه به مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی نوشت مرز مشترک آبی ما با شما ۸۰۰ کیلومتر است یعنی این کشورها مال ماست، در حالی که مرز مشترک آبی ما با عراق ۱۸ کیلومتر بود.

روحانی ادامه داد: اگر ما برای ثبات منطقه نایستاده بودیم همه شما را صدام خورده بود. ما همواره برادر شما بودیم امروز هم هستیم، شما بدانید آمریکا علیه ایران ناموفق است ایران در کاری که دارد طبق قانون و مقررات مصالح ملی و منطقه‌ای خودش انجام می‌دهد پیروز خواهد بود./ ایرنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر