کد خبر: 8924
A

ولایتی: شکست داعش، فرصت‌های بزرگی برای جهان اسلام رقم می‌زند

مشاور رهبری در امور بین‌الملل گفت: مطمئناً شکست داعش در سوریه و عراق فرصت‌های بزرگی را برای جهان اسلام رقم خواهد زد، چراکه امروز روح جهاد و اعتماد به نفس برای مبارزه و مقابله با عناصر افراطی و تروریستی، بیش از پیش رو به افزایش گذاشته است.

ولایتی: شکست داعش، فرصت‌های بزرگی برای جهان اسلام رقم می‌زند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، علی‌اکبر ولایتی عصر امروز (پنجشنبه) طی سخنانی در دهمین نشست شورای عالی مجمع بیداری اسلامی با بیان اینکه "دشمنان با گذشت بیش از پنج سال از آغاز بیداری اسلامی هنوز نتوانسته‌اند این موج را در جهان اسلام مهار کنند"، گفت: پس از گذشت بیش از پنج سال از آغاز موج بیداری اسلامی و تشکیل مجمع جهانی بیداری اسلامی، دشمنان و معارضان عملاً نتوانسته‌اند حتی با سازماندهی گروه‌های تکفیری به عنوان رقیب بیداری اسلامی و پیشبرد طرح‌های تجزیه‌گرایانه، تمام خواسته‌های خود را در زمینه مهار این موج عظیم محقق سازند.

وی افزود: این در حالی است که در نقطه مقابل چهره منحوس و نامشروع تکفیری‌ها و حامیان منطقه‌ای و بین‌المللی آنها بیش از هر زمان دیگری بر افکار عمومی، علما، اندیشمندان، ملت‌ها و رهبران اسلامی آشکار شده، به گونه‌ای که کم کم جهان اسلام را متحد و یکپارچه در مقابل این جریان خشونت‌طلب و تروریستی تکفیری قرار داده است.

مشاور رهبری در امور بین‌الملل با تاکید بر اینکه "هم‌اکنون انگیزه‌های جهادی در صفوف مردمی شیعیان و سنیان در سوریه و عراق دمیده شده است"، اظهار کرد: ملت‌های مسلمان سوریه و عراق در کنار ارتش و نیروهای نظامیشان، جهت نابودی گروه‌های تکفیری در جبهه واحدی قرار گرفته‌اند و پیروزی‌های بزرگی نیز به‌دست آورده‌اند.

دبیرکل مجمع بیداری اسلامی با بیان اینکه "مطئمناً شکست داعش و سایر گروه‌های تکفیری در سوریه و عراق فرصت‌های بزرگی را برای جهان اسلام رقم خواهد زد"، گفت: امروز روح جهاد و اعتماد به نفس جهت مبارزه و مقابله با عناصر و گروه‌های افراطی، تکفیری و تروریستی از یک سو و پیشبرد بیداری اسلامی از سوی دیگر بیش از پیش رو به افزایش گذاشته است.

ولایتی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به لزوم آشکار شدن چهره گروهک‌های تکفیری برای مردم جهان، اظهار کرد: در مقطع کنونی، علما، اندیشمندان، روشنفکران، فرهیختگان و رهبران جوامع اسلامی رسالتی مضاعف در شناسایی چهره شوم تکفیری‌ها و روشنگری در راستای ضرورت مقابله با گروه‌های تکفیری، فتنه‌انگیزی و دسیسه‌های ضد دینی و اسلامی، همچنین عمل به تکالیف برآمده از بیداری اسلامی دارند؛ تکالیفی که مقابله با نظام سلطه و عدم اطاعت از دشمنان اسلام و مسلمانان در رأس آنها قرار دارد.

وی افزود: به طور قطع و یقین گسترش تکلیف‌گرایی بویژه در مواجهه با گروه‌های تکفیری و نظام سلطه که در جبهه‌ای هماهنگ برای مقابله با اسلام ناب محمدی (ص) و ارائه چهره‌ای خشن و مرتجعانه از اسلام متحد شده‌اند، همچنین روشنگری در جهان اسلام منتهی به عبور دنیای اسلام و ملت‌های اسلامی از بحران ظلم و حقارت شده و مقدمه احیای تمدن بزرگ اسلامی و مجد و عظمت اسلام و مسلمانان خواهد شد.

دبیرکل مجمع بیداری اسلامی با اشاره به اهداف اصلی برگزاری این نشست، یادآور شد: دبیرخانه مجمع جهانی بیداری اسلامی و شرکت‌کنندگان در این همایش با استفاده از امکاناتی که در اختیار دارند، تمام تلاش و توان خود را برای کمک به تداوم موج فراگیر بیداری اسلامی در اقصی نقاط مرزهای اسلامی مبذول خواهند کرد تا این امید را به ملت‌های مسلمان بدهند که اسلام نه‌تنها دین رأفت و مهربانی بلکه دین مقاومت و اقتدار است و روا نیست در جهان کنونی، نظام سلطه با وجود اقلیتی که مجهز به سلاح اقتصاد و میلیتاریسم است در رأس باشد و مسلمانان که وارثان تمدنی بزرگ هستند، از منابع فراوان نفتی و غیرنفتی بهره‌مندند و اکثریتی قریب به یک و نیم میلیارد نفر را شامل می‌شوند، در ذیل قرار گیرند.

ولایتی ادامه داد: اکنون منطقه غرب آسیا در شرایط خاصی قرار گرفته و دوران حساسی را سپری می‌کند. جریان بیداری اسلامی نیز که در برخی کشورها با تکیه بر آموزه‌های اسلام ناب محمدی (ص)، در سال‌های گذشته به پیشرفت‌های قابل توجهی دست یافته است، اما در این بین برخی از جریان‌های اسلامی از روی غفلت و ناآگاهی، با دل خوشی به وعده‌های نظام سلطه از مسیر بیداری اسلامی منحرف شده و مجدداً اسباب حاکمیت دشمنان واقعی اسلام بر سرنوشت کشورهای انقلابی را مهیا ساخته‌اند.

مشاور رهبری در امور بین‌الملل با تاکید بر اینکه محور مقاومت اسلامی در منطقه، پشتوانه محکم جریان بیداری اسلامی است، گفت: محور مقاومت اسلامی طی سال‌های اخیر با موفقیت‌های چشم‌گیری مواجه بوده است؛ موفقیت‌هایی که از یک‌سو عزتمندی و روح اعتماد به نفس را در بین ملت‌های مسلمان و آزادیخواه استوار ساخته و از سوی دیگر هیمنه شکست‌ناپذیری اسرائیل غاصب را در بین مردم مسلمان منطقه فرو ریخته و پیکره آن را در معرض ضربات کاری قرار داده است.

وی با اشاره به اوضاع فعلی سوریه، ادامه داد: با وجود تداوم فتنه‌انگیزی و دسیسه‌افکنی مخالفان داخلی و خارجی از یک سو و جنگ‌افروزی گروه‌های تکفیری از سوی دیگر در سوریه و علیه دولت و ملت این کشور، ارتش و نیروهای مردمی سوریه محکم و استوار، سلاح مقاومت و ایستادگی در مقابل دشمنان داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی را همچنان در دست گرفته‌اند.

دبیرکل مجمع بیداری اسلامی با اشاره به آزادسازی شهر حلب در سوریه، اظهار کرد: ارتش و نیروهای مردمی سوریه طی ماه‌های اخیر موفقیت‌های چشمگیری در جبهه‌های نبرد دست یافته‌اند، که حاصل این مقاومت و رشادت آزادسازی بزرگترین قطب اقتصادی، سیاسی و اجتماعی سوریه یعنی شهر حلب بوده است که این پیروزی نقطه عطف و علامتی معنادار در معادله سوریه و حتی معادلات منطقه‌ای است به گونه‌ای که باید در آینده‌ای نزدیک انتظار شکست کامل جریان تکفیر و اضمحلال تروریسم ساخته دست نظام سلطه و استکبار و تثبیت نظام‌های مردمی و ملت‌های مقاوم در منطقه باشیم.

ولایتی همچنین با اشاره به وضعیت کشور عراق در سال‌های اخیر، گفت: عراق در بیش از یک دهه اخیر و پس از سقوط صدام همواره در معرض دسیسه‌های تفرقه‌افکنانه غربی قرار داشته و در چند سال گذشته نیز با چالشی به نام داعش مواجه بوده است اما با کمک دولت و ملت خویش از اقوام و مذاهب مختلف اعم از شیعی، سنی و کرد توانسته است ضمن عبور از بحران‌های مختلفی که عمدتاً در نتیجه توطئه‌های غربی به وجود آمده بود، طی هفته‌های گذشته عملیات آزادسازی موصل را کلید بزند.

وی افزود: مطمئناً عملیات موصل و نبرد بزرگ ارتش، نیروهای نظامی و نیروهای مردمی عراق با داعش که تا کنون با موفقیت‌های چشمگیری همراه بوده است، می‌تواند آغازی بر پایان حیات خشن‌ترین و مرتجعانه‌ترین گروه تروریستی تاریخ معاصر جهان یعنی داعش باشد و این افتخار بزرگ را نصیب دولت و ملت بزرگ عراق کند که توانستند در کنار هم و با همکاری و هماهنگی یکدیگر بر گروه تروریستی داعش که نه‌تنها عراق و سوریه بلکه کل منطقه غرب آسیا را با چالش مواجه ساخته و روند حرکت بیداری اسلامی را با کندی مواجه ساخته است، غلبه کنند.

دبیرکل مجمع بیداری اسلامی همچنین با اشاره به ادامه جنگ در یمن، اظهار کرد: ملت مظلوم و بی‌گناه یمن همچنان بر اثر جنگ‌افروزی و بمباران بی‌وقفه جنگنده‌های سعودی جان می‌سپارند و این در حالی است که سازمان‌های بین‌المللی و مدعیان دروغین حقوق بشر در سکوت و انفعال مطلق فرو رفته‌اند.

ولایتی ادامه داد: با وجود تجربه حملات هوایی 18 ماه گذشته عربستان در یمن از یک سو و ناکامی رژیم سعودی که دست دوستی به سوی رژیم اشغالگر قدس دراز کرده است از سوی دیگر و همچنین پیشروی و تثبیت موقعیت انصارالله و انقلابیون یمنی به عنوان نقش‌آفرینان مؤثر تحولات یمن ثابت کرده که بحران یمن، فاقد هرگونه راه حل نظامی است، لذا تنها راه کار باقی‌مانده تمکین در مقابل خواست‌های به حق و قانونی ملت یمن و احترام به حق تعیین سرنوشت مردم در این کشور است.

مشاور رهبری در امور بین‌الملل با تاکید بر اینکه ادامه درگیری‌ها در بحرین به دلیل پافشاری مردم این کشور بر مطالبات قانونی‌شان است، گفت: ملت مبارز و انقلابی در بحرین همچنان بر خواسته‌های مشروع و مطالبات قانونی خود جهت احقاق حقوق از دست رفته و مشروع خویش از طرق مسالمت‌آمیز پای می‌فشارند و این در حالی است که حکام بحرینی ضمن سرکوب مردم و ایستادگی سخت‌افزاری در مقابل خواسته‌های ملت، آیت‌الله شیخ عیسی قاسم این عالم مجاهد و مبارز بحرینی را محصور کرده و بدنبال سلب تابعیت از این عالم بزرگوار و نجیب هستند.

وی افزود: لبنان نیز به عنوان نوک پیکان مقاومت و مقابله در مقابل رژیم صیهونیستی و جریان تکفیری شاهد انتخاب رئیس جمهور جدیدش، میشل عون بوده است که به یک دوره خلأ قدرت و فقدان دولت در این کشور پایان داد تا با ا نسجام سیاسی و مشارکت تمامی جریانات و گروه ها این کشور جایگاه واقعی و تأثیرگذار خود را در معادلات منطقه ای و بین المللی را بازیابی نماید.

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی ادامه داد: سرزمین‌های اشغالی کماکان در مقابل اشغالگری و جنایات صهیونیست‌ها مقاومت می‌کند. مصیبت‌هایی که امروز بر فلسطینیان می‌گذرد، حاصل خیانت‌ها و جنایاتی است که در بیش از شش دهه اخیر بر این ملت مظلوم و رنج‌کشیده تحمیل و اعمال شده است، اما امروز خیانت و جنایت در حق فلسطین ماهیت متفاوت به خود گرفته است.

مشاور رهبری در امور بین‌الملل تاکید کرد: چنانچه در چارچوب یک سناریوی از قبل برنامه ریزی شده، جایگزینی اولویت بسیاری از ملت‌های مسلمان منطقه، از موضوع «اشغالگری رژیم صهیونیستی» به سمت مسائل داخلی از جمله «داعش و جنگ های تکفیری»، به عنوان نقشه ای شوم در منطقه در حال اجراست، هم‌اینک مشاهده می‌شود که جریانات تکفیری و گروه‌های تروریستی، کشورهای اسلامی را به‌شدت مشغول خودشان کرده و درگیری‌ها را از سطح مبارزه با رژیم اشغالگر قدس به سطح چالش با گروه‌های تکفیری تنزل داده است.

ولایتی ادامه داد: دست حکام سعودی که در پشت پرده تمام بحران‌های منطقه‌ای از سوریه و عراق گرفته تا یمن، بحرین، لیبی و امثالهم آشکار است و وهابیت با ابزار پول همچنان به فتنه‌انگیزی در جهان اسلام ادامه می‌دهد.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی با اشاره به روابط عربستان با رژیم صهیونیستی اظهار کرد: آشکارسازی و هنجارشکنی در برقراری روابط عربستان با رژیم صهیونیستی، خود ننگ دیگری از سوی حکام سعودی و ضربه جدیدی بر پیکرۀ اسلام و آرمان‌های ملل اسلامی است.

ولایتی همچنین با اشاره به محبوس شدن شیخ زکزاکی توسط دولت نیجریه، گفت: در دهمین جلسه شورای عالی مجمع جهانی بیداری اسلامی جای خالی یکی از اعضاء فعال و مؤثر شورا یعنی حجت‌الاسلام شیخ زکزاکی، رئیس جنبش اسلامی نیجریه را مشاهده می کنیم. ایشان بیش از یک سال است که مظلومانه مجروح، مضروب و به بند کشیده شده و در بدترین شرایط جسمانی در زندان به سر می‌برد. این عالم مجاهد تحت سخت‌ترین رفتارهای غیرانسانی از سوی گروه تکفیری بوکوحرام قرار گرفته و متأسفانه دولت نیجریه نه‌تنها هیچ تدبیر و اقدامی برای رهایی ایشان انجام نداده بلکه با فشار برخی کشورهای مرتجع و صهیونیسم بین‌المللی، محدودیت‌ها، فشارها و ظلم‌های بیشتری بر ایشان و میلیون‌ها مسلمان نیجریه‌ای اعلام کرده‌اند.

دبیرکل مجمع بیداری اسلامی در پایان اظهار کرد: سیر تحولات منطقه خاورمیانه، مقاومت مردم و دولت‌های برآمده از خواست و اراده آنان و از خود گذشتگی و ایثار و حمایت ملل آزدایخواه منطقه از گفتمان مقاومت که به شکست سیاست جنگ نیابتی در منطقه انجامید، سیاستمداران و اندیشکده‌های نظام سلطه را به این نتیجه رسانید که باید طرح و راهبرد جدیدی را در منطقه پیاده‌سازی کنند و از صرف هزینه‌های میلیارد دلاری بصورت پنهان و آشکار در تجهیز، تسلیح و راه‌اندازی و تقویت گروه‌های تکفیری تغییر رویکرد دهند که آثار این تغییر رویکرد را می‌توان در نتایج و پیامدهای انتخابات اخیر ایالات متحده به وضوح مشاهده کرد.

به گزارش ایسنا، دهمین نشست شورای عالی مجمع بیداری اسلامی در جریان سی‌امین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی که از صبح امروز (پنجشنبه) با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران و با حضور ۲۲۰ تن از شخصیت‌های جهان اسلام از ۶۰ کشور در سالن اجلاس سران آغاز شده است، طی دو روز آینده در محل هتل پارسیان آزادی تهران ادامه خواهد یافت.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر