کد خبر: 89282
A

خاطرات آیت‌الله هاشمی/ ذوالقدر گفت ادامه کار با محسن رضایى در سـپاه ممکن نیست، پیـشنهاد دبیـرى مجمع تشخیص را برای او داد، نپذیرفتم

آقای ذولقدر از سپاه آمد و گفت ادامه کار با آقای محسن رضایى در سـپاه ممکن نیست و از من خواست ، فکرى براى شغل آبرومنـد بـراى او باشـم.

خاطرات آیت‌الله هاشمی/ ذوالقدر گفت ادامه کار با محسن رضایى در سـپاه ممکن نیست، پیـشنهاد دبیـرى مجمع تشخیص را برای او داد، نپذیرفتم

به گزارش دیده بان ایران؛ در خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی در 24 تیر سال ۱۳۷۶ آمده: 

تا ساعت نُه صبح در منزل براى کلید قرآن کار کردم. تا ساعت دوازده در دفتر به خوانـدن گزارش‌ها و امضاى تقدیرنامه ها پرداختم. آقاى [قربـانعلی ] درى‌نجـف آبـادى آمـد. دربـاره کار در وزارت اطلاعات مشورت کرد؛ در رابطه با رهبرى و رییس‌جمهور و دولت و کـادر وزارت و خواســتار توضــیح تجــارب مــن شــد و از انتقــال خبرهــاى ســرى بــه بعــضى از دست‌اندرکاران جدید اظهارنگرانى‌کرد؛ من هم نظراتى ابراز کردم.

عصر دکتر [عیسی] کلانترى آمد. از نقش من در هدایت دوران سازندگى تجلیـل کـرد و ظهور آثار آن را در نسل بعد خواند و از رکـود برنامـه سـازندگى در دولـت جدیـد اظهـار نگرانى کرد؛ با توجه به تفکرات گروه هاى به اصطلاح خط امام و به خصوص در صـورت نصب آقاى [محمد] باقریان به مدیریت سازمان برنامه و بودجه.

آقاى [محمدباقر] ذولقدر از سپاه آمد و گفت ادامه کار با آقای [محسن] رضایى در سـپاه ممکن نیست و از من خواست ، فکرى براى شغل آبرومنـد بـراى او باشـم و پیـشنهاد دبیـرى مجمع تشخیص مصلحت نظام را داد که نپذیرفتم و گفتم باید کار دیگرى فکر کنیم.

آقاى [سیدمحمد] کیاوش آمد. از محبـت‌ها و اقـدامات سـازنده مـن قـدردانى کـرد و از توقف سازندگى و عوارض فضاى باز فرهنگى که در شعارهاى آقاى خاتمى اسـت، اظهـار نگرانى نمود. آقاى [سیدمحمدعلی] ابطحى، رییس دفتر آقاى خاتمى آمد. توضـیح داد کـه چرا به جاى آقاى [احمد] مسجدجامعى، ایشان انتخاب شده و از مـن بـراى رفـع مـشکلات احتمالى که آقاى خاتمى با آن مواجه است - با توجه بـه مخالفـان شـناخته شـده - اسـتمداد کرد. من هم راهنمایی در مورد شیوه کار ایشان ارایه دادم. تا ساعت نُه شـب کارهـا را انجام دادم. حکم ریاست دفترى محسن را هم امضا کردم و به خانه آمدم.

منبع: انتخاب

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر