کد خبر: 89605
A

میر سلیم به دلیل افشای رشوه ۶۵ میلیاردی شهرداری دوره قالیباف از سوی اصولگرایان تهدید شد!/ ایمانی: اگر ۵۰ نفر دیگر هم ادعای او را امضا کنند، پشیزی ارزش نخواهد داشت

ماجرای افشاگری میرسلیم علیه محمدباقر قالیباف و داستان رشوه 65 میلیاردی شهرداری به یکی از نمایندگان مجلس دهم در این هفته با شکایت شهردار پیشین تهران از افشاگر این مسئله، آن هم از طریق معاونت حقوقی مجلس همراه شد تا همچنان نقل محافل رسانه‌ای و سیاسی بوده و به تیتر اخبار بازگردد. همین افشاگری موجب شد، ناصر ایمانی فعال سیاسی اصولگرا او را تهدید به بازداشت و شکایت کند

میر سلیم به دلیل افشای رشوه ۶۵ میلیاردی شهرداری دوره قالیباف از سوی اصولگرایان تهدید شد!/ ایمانی: اگر ۵۰ نفر دیگر هم ادعای او را امضا کنند، پشیزی ارزش نخواهد داشت
به گزارش سایت دیده بان ایران؛ ماجرای افشاگری میرسلیم علیه محمدباقر قالیباف و داستان رشوه 65 میلیاردی شهرداری به یکی از نمایندگان مجلس دهم در این هفته با شکایت شهردار پیشین تهران از افشاگر این مسئله، آن هم از طریق معاونت حقوقی مجلس همراه شد تا همچنان نقل محافل رسانه‌ای و سیاسی بوده و به تیتر اخبار بازگردد. 

در همین زمینه ناصر ایمانی، فعال سیاسی اصولگرا و عضو پیشین شورای سردبیری روزنامه رسالت با اشاره به مسئله شکایت قالیباف از طریق معاونت حقوقی مجلس از میرسلیم، اظهار داشت: بر فرض صحت شکایت قالیباف از میرسلیم از این طریق، تصور می‌کنم که قالیباف به دلیل شانیت رئیس مجلس بنا کرده تا از این طریق موضوع را پیگیری کند. یعنی به این دلیل که توهینی به رئیس مجلس صورت گرفته، نسبت به این مسئله و از این طریق اقدام شده است. 

 
البته، قالیباف باید مستندات خود را در این زمینه ارائه کند تا بتوان درباره آن اظهار نظر کرد. ولی، علی‌القاعده اگر بدون ملاحظه مستندات به این اقدام نگاه کنیم، طبعا نباید این شکایت از طریق معاونت حقوقی پیگیری می‌شده و قالیباف باید شخصا نسبت به این کار اقدام می‌کرده است. بر این اساس، هیچ وجهی ندارد که معاونت حقوقی موضوع را پیگیری کند. 

اخیرا شاهد بازداشت رئیس سازمان املاک و مستغلات شهرداری دوره قالیباف بودیم و از سوی دیگر نیز، میرسلیم عنوان کرده که مستندات خود را به دستگاه قضائی ارائه کرده است. این در حالی است که این دو مسئله می‌تواند، ابدا با یکدیگر ارتباط نداشته باشد.

 در این گونه مسائل باید با وسواس اظهار نظر کرد. اینکه فردی بازداشت شده، ممکن است که وی مشکل شخصی یا تخلفات اداری داشته باشد و بخشی یا همه آن تخلفات، ممکن است که مربوط به آن ماجرا باشد. 

اصلا چه کسی گفته که ادعا و حرف میرسلیم، لزوما صحیح است؟ ایشان ادعایی را مطرح کرده و باید به صورت قانونی بررسی شود. ممکن است که بخشی از این ادعا یا همه آن غلط یا درست باشد و مرجع ذیصلاح قانونی باید در این باره اظهار نظر کند. 

اگر 50 نفر دیگر هم ادعای میرسلیم را امضا کنند، ولو اینکه نماینده مجلس باشند، پشیزی ارزش نخواهد داشت. چرا که حتی نماینده مجلس برای این ادعاها، ذیصلاح نیست. مرجع ادعای تخلف قانونی، قوه قضائیه است. 

اخیرا مطالبی هم درخصوص اعتراف یکی از نمایندگان مجلس دهم به دریافت رشوه 65 میلیاردتومانی در فضای رسانه‌ای مطرح شده که صرفا در حد یک ادعاست. 

 

خود میرسلیم یک تخلف بزرگ را مرتکب شده و ادعایی را علیه شخصی با مبالغ کلان در رسانه مطرح کرده و بسیار کار اشتباهی کرده است. اگر این مسئله اثبات شود که ادعای میرسلیم غلط بوده، می‌توانند از او با عنوان اعاده حیثیت شکایت کنند. 

مملکت قانون دارد و شما اگر مدارک و مستنداتی درخصوص تخلفی دارید به مرجع ذیصلاح بدهید. میرسلیم یک متخلف است و نمی‌توان از یک متخلف سوال کرد. 

باید به جای مسائلی که میرسلیم مطرح کرده روی این موضوع کار کنیم که چرا مثلا پرونده عیسی شریفی، طی دو سال گذشته، منتج به نتیجه و صدور رای نشده است؟ البته ممکن است که دستگاه قضائی هم دلیل و جوابی داشته باشد ولی این حرف، حرف درستی است که چرا برخی پرونده‌ها زودتر مورد رسیدگی قرار می‌گیرد و رسیدگی به برخی دیگر از پرونده‌ها تا این حد زمان برده است؟ یا اینکه، مثلا چرا دادگاه شریفی، غیرعلنی برگزار شده است؟

 

منبع: امتداد

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر