کد خبر: 89758
A

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس یازدهم: مردم امارات مخالف توافق با اسرائیل هستند/ بین مردم و دولت در کشورهای عربی شکاف وجود دارد

فداحسین مالکی گفت: استراتژی اسرائیل بر هم زدن آرامش در منطقه بوده و می‌خواهد بین جهان اسلام اختلاف‌افکنی کند که تاکنون در خصوص برخی کشورها نیز موفق بوده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس یازدهم: مردم امارات مخالف توافق با اسرائیل هستند/ بین مردم و دولت در کشورهای عربی شکاف وجود دارد

به گزارش دیده بان ایران؛ فداحسین مالکی با اشاره به تلاش برخی نمایندگان برای تشکیل کمیسیون باشگاه تحریمی‌ها در مجلس، اظهار کرد: هدف طراحان از تشکیل این کمیسیون تضعیف نقش کمیسیون امنیت ملی مجلس نیست بلکه هدف این است که هماهنگی با کشورهای تحریم شده از سوی آمریکا ایجاد شود.

وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر بیش از ٣٠ کشور دنیا که در میان آن‌ها چین و روسیه نیز دیده می‌شوند، به صورت مستقیم و غیرمستقیم از سوی آمریکا تحریم شده‌اند، افزود: ایجاد چنین کمیسیونی در مجلس می‌تواند ما را با این کشورها در راستای هدف مشترکی قرار دهد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه در آمریکا نیز چنین کمیسیونی برای انجام اقدامات علیه ایران ایجاد شده است، تصریح کرد: مجلس نیز می‌خواهد چنین تشکیلاتی علیه آمریکا داشته باشد و در این راستا جلساتی با رؤسای کمیسیون‌ها و افراد برجسته داشته‌ایم.

اهداف رژیم صهیونیستی از توافق با امارات

مالکی در پاسخ به سؤال دیگری در خصوص اقدام اخیر امارات در خصوص توافق با اسرائیل، گفت: استراتژی اسرائیل بر هم زدن آرامش در منطقه بوده و می‌خواهد بین جهان اسلام اختلاف‌افکنی کند که تاکنون در خصوص برخی کشورها نیز موفق بوده است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حضور کشورهای قدرتمندی مانند جمهوری اسلامی ایران معادلات آمریکا و اسرائیل را بر هم زده است، افزود: برخی کشورها نیز از آمریکایی‌ها وحشت دارند و به دلیل همین هراس تن به خواسته اسرائیل می‌دهند.

وی با تأکید بر اینکه طبق ارزیابی‌های انجام شده مردم امارات مخالف توافق با اسرائیل هستند، گفت: این یعنی شکافی بین مردم و دولت در کشورهای عربی قطعاً وجود دارد.

منبع: انا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر