کد خبر: 9003
A

اعزام هیات ایرانی به عراق برای پیگیری 7 مفقود انفجار حله

از مجموع شهدای خوزستانی، 36 شهید متعلق به اهواز، 13 شهید متعلق به حمیدیه، سه شهید متعلق به دزفول، دو شهید متعلق به شادگان و یک شهید نیز متعلق به شوش بوده‌اند.

اعزام هیات ایرانی به عراق برای پیگیری 7 مفقود انفجار حله
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، غلامرضا فرجیان اظهار کرد: پس از احراز هویت پیکرهای باقی مانده از انفجار تروریستی حله، در مجموع در سه مرحله 55 شهید این حادثه در استان خوزستان تشییع و تدفین شدند که در مرحله نخست 37 شهید، ‌در مرحله دوم 7 شهید و در مرحله سوم 11 شهید در اهواز و دیگر شهرستان‌ها خاکسپاری شدند.
 
وی افزود:‌ از مجموع شهدای خوزستانی، 36 شهید متعلق به اهواز، 13 شهید متعلق به حمیدیه، سه شهید متعلق به دزفول، دو شهید متعلق به شادگان و یک شهید نیز متعلق به شوش بوده‌اند.
 
فرجیان ادامه داد:‌ بدین ترتیب شهادت 55 نفر قطعی و پرونده این شهدا از بنیاد شهید خوزستان به بنیاد شهید مرکز ارسال شده و پس از تایید هیات صورت سانحه،حکم شهادت این 55 نفر صادر خواهد شد.
 
وی گفت: ‌پس از احراز هویت و شناسایی 55 شهید خوزستانی،‌ اختلاف آماری بین مفقودان و شهدای شناسایی‌شده وجود داشت. هشت نفر در این حادثه مفقود اعلام شدند که از این تعداد، ‌یک نفر به نام محمد عبادی پس از حادثه به خوزستان بازگشت و در نهایت هفت نفر در لیست مفقودان انفجار حله باقی مانده‌اند.
 
مدیرکل بنیاد شهید خوزستان و امور ایثارگران خوزستان اظهار کرد:  به ‌منظور بررسی بیشتر محیط و محل حادثه و بیمارستان حله، در روزهای آینده هیاتی از استانداری خوزستان به عراق سفر خواهد کرد تا با همکاری نمایندگان وزارت امور خارجه، وضعیت هفت مفقود خوزستانی انفجار حله نهایی شود.
 
وی افزود: ‌پس از بازگشت این هیات از عراق و اعلام گزارش، تا هفته آینده هفت مفقود این حادثه تعیین تکلیف می‌شوند و در نهایت پرونده‌ها جهت اعلام شهید مفقودالجسد به بنیاد شهید مرکز ارسال خواهد شد. البته هنوز این نتیجه نهایی نشده است.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر