کد خبر: 9007
A

ترکان: چه اصراری است که عده‌ای کوشش می‌کنند بگویند برجام تمام شده است/ تحریم‌ها برنمی‌گردند

مشاور ارشد رئیس جمهوری ایران گفت: انقلاب اسلامی و جبهه اسلامی برنده سیاسی خاورمیانه هستند و هم اکنون ما در مرحله خوبی قرار داریم.

ترکان: چه اصراری است که عده‌ای کوشش می‌کنند بگویند برجام تمام شده است/ تحریم‌ها برنمی‌گردند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، اکبر ترکان در آیین جشن میلاد با سعادت پیامبر اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) و امام جعفر صادق(ع) در شهرستان ملایر افزود: یکپارچگی مردم امروز کاری کرد که همه قدرت های دنیا نتوانستند یک اسلام قلابی را در عراق و شام مستقر کنند و با همه تجهیزاتشان شکست خوردند.

وی با تبریک آزاد سازی حلب اظهار کرد: مردم و ارتش سوریه موفق شدند این چهره افراطی غیردینی که به نام دین به همه تفکرهای دینی لطمه زده بود را افشا کنند.

وی به اتفاق های رخ داده در کشورهای مصر و تونس و شکل گیری بهار عربی از این کشورها اشاره کرد و افزود: با وجود اینکه رئیس جمهوری در این کشورها برکنار شد و جریان های مردمی حاکم شد، اما نتوانست جریان مداوم صحیحی را برقرار و حرکت ریشه دار مردمی را در حکومت شکل دهد.

ترکان ادامه داد: در این میان غربی ها از فرصت های متلاشی شده مصر و تونس استفاده کردند تا بتوانند همزمان از لیبی و سوریه انتقام بگیرند.

وی بیان کرد: غربی ها در لیبی آنچه سیاست داشتند، انجام دادند، اما در سوریه به دلیل عدم وجود سیستم حکومتی فاسد و ریشه دار بودن حکومت در مردم کار به این آسانی نبود.

دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری ایران گفت: به این منظور غربی ها پشت معارضان ایستادند و همه ظرفیت سیاسی و نظامی را پشت معارضان اسد گذاشتند که از جنس اسلام غیرواقعی بود و به نام داعش اسلام نمایی می کردند.

ترکان با اشاره به ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی بیان کرد:طبق گفته های دکتر روحانی، این رویارویی و چالش شیعه و سنی نیست، بلکه رویارویی اسلام ناب محمدی(ص) و اسلام آمریکایی است که به منطقه آسیب می زنند.

وی با انتقاد از نوع رفتار غربی ها در مواجهه با داعش و کشتارهای بیرحمانه آنان در منطقه افزود: امروز خوشحالیم که ارتش و مردم سوریه موفق شدند این جرثومه های فساد را در حلب پس بزنند و امیدواریم در موصل هم کار به اتمام برسد و ریشه داعش که به نام اسلام برآمده، کنده شود.

وی ادامه داد: علاوه بر این گرفتاری های دیگری هم در منطقه داریم و در شبه جزیره عربستان قبیله ای به نام آل سعود عربستان رابه نام خود کرده و به شیعیان یمن اجحاف تجاوزکارانه ای دارند و غربی ها هم نظاره می کنند.

تردیدی نداریم که ایران مسیر تعامل با جهان را ادامه می دهد
مشاور ارشد رئیس جمهوری برجام را موفقیتی بزرگ برای مردم ایران و نظام دانست و خاطرنشان کرد: هیچ تردیدی نداریم که برجام معتبر است و جمهوری اسلامی ایران می خواهد مسیر تعامل با جهان را ادامه دهد.

ترکان تاکید کرد:باید برندگان و بازندگان تحریم ها فهرست وثبت شوند و به عنوان یک تجربه تاریخی انقلاب آنها را بشناسیم و بازخوانی کنیم. 

وی با اشاره به قرار گرفتن کشور در مقطع حساس و لزوم هوشیاری مردم گفت: دولت یازدهم با رهبری های حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی توانست یک تهدید بزرگ را از سر ملت دور کند.

وی اذعان کرد: در این راستا ایران به برجام احترام می گذارد و هر اشکالی هم داریم از راه های قواعد سیاسی شناخته شده دنیا و طبق تاکید رئیس جمهوری با پیگیری از طریق قواعد دیپلماتیک آنها را رفع خواهیم کرد.

ترکان به شرایط تحریم ها درسال های گذشته اشاره کرد وافزود: به دلیل رفتارهای ناشیانه عده ای، آمریکا ابزارهایی را در اختیار گرفت که با استفاده از این ابزارها توانست همه کشورهای غربی را علیه ما یکپارچه کند.

وی بیان کرد: ملت ما زیر بار اعمال این تحریم ها خسارت دید، اما مقاومت کرد و دولت یازدهم توانست با هوشمندی و راهنمایی های داهیانه رهبر معظم انقلاب این توطئه را خنثی کند و یک موافقت نامه به نام برجام برقرار شد.

مشاور ارشد رئیس جمهوری خاطرنشان کرد:در حال حاضر رئیس جمهوری جدید آمریکا باهمه رفتارهای عجیب وغریبش کوشش می کند این قاعده را بر هم بریزد، اما برجام یک پیمان بین المللی است و رفع تحریم ها علیه ما به اجرا درآمده است.

ترکان اصلی ترین مشکل را در محور بانکی و وجود فشارهای بانکی دانست و افزود: مشکل ما این است که بانک های ما نمی توانند در شرایط امروز ترازنامه هایی داشته باشند که مورد قبول بانک های بین المللی باشد و این ربطی به برجام ندارد.

وی تاکید کرد:دراین شرایط که رئیسی از جنسی که ما می شناسیم در ایالت متحده آمریکا برسرقدرت آمده، نباید پیشتازشویم که تحریم ها را برگردانیم وچه اصراری است که عده ای کوشش می کنند بگویند برجام تمام شده است.

ترکان با تاکید بر اینکه باید برندگان و بازندگان تحریم ها را بازخوانی کنیم، بیان کرد: برجام یک مصوبه ای بود و تمام شد و تحریم ها برداشته شد و دیگر برنمی گردد.

وی یادآور شد: امروز هم مردم هوشیارند ورهبری انقلاب هیچگاه اجازه نمی دهند منافع ملت به دلیل تدبیرهای نامناسب از دست برود.
دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری ایران به شرایط سخت آغاز به کار دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: دولت در 44 درصد تحریم کارش را آغاز کرد و تمام تلاش خود را برای کاهش تورم و نرخ سود بانکی و ایجاد اشتغال به کار گرفته است.

ترکان ادامه داد: در این دولت تورم به 8.6 درصد رسیده ولی بانکها هنوز هم نرخ سودشان بالاست و اینها باید اصلاح شود تا اشتغال و تولید راه بیفتد و مساله اشتغال حل شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر