کد خبر: 90113
A

سرافراز: کلیپ تتلو را اوج متعلق به سپاه ساخت / نمی دانم چرا بخشی از سپاه روی او سرمایه گذاری کرد

محمد سرافراز در کتابی که رازهای استعفایش را بر ملا کرده بود به این موضوع پرداخته بود. او صراحتا میگوید که این کلیپ ساخت سپاه بود: رمضانی نژاد مدیر شبکه افق یک روز کلیپی آورد و گفت این کلیپ توسط موسسه اوج ساخته شده و تتلو در مورد انرژی هسته ای خوانده آیا پخش کنیم یا نه؟ هزینه زیادی برای تولید آن پرداخت شده بود. خواننده روی عرشه کشتی در خلیج فارس شعرش را میخواند.

سرافراز: کلیپ تتلو را اوج متعلق به سپاه ساخت / نمی دانم چرا بخشی از سپاه روی او سرمایه گذاری کرد
به گزارش دیده بان ایران؛ تیرماه سال 94 و در آستانه توافق هسته‌ای کلیپی با عنوان انرژی هسته ای از امیرحسین مقصودلو (ملقب به تتلو) منتشر شد که او را روی ناو جماران نشان می داد. این موزیک ویدئو به شدت مورد توجه قرار گرفت و در زمان کوتاهی به صدر جستجوی گوگل بدل شد و در رسانه‌های داخلی و خارجی بازتاب یافت. تا جایی‌که نشریات معتبری همچون تایم و کریستین ساینس مانیتور بدان پرداختند. تلویزیونی اسراییلی  4news نیز این ویدئو را مورد توجه قرار داده بودند.

 

بعدها محمد سرافراز در کتابی که رازهای استعفایش را بر ملا کرده بود به این موضوع پرداخته بود. او صراحتا میگوید که این کلیپ ساخت سپاه بود: رمضانی نژاد مدیر شبکه افق یک روز کلیپی آورد و گفت این کلیپ توسط موسسه اوج ساخته شده و تتلو در مورد انرژی هسته ای خوانده آیا پخش کنیم یا نه؟ هزینه زیادی برای تولید آن پرداخت شده بود. خواننده روی عرشه کشتی در خلیج فارس شعرش را میخواند. در مورد امیرحسین تتلو از دفتر گزارش خواستم فهمیدم خوش سابقه و خوشنام نیست و مجوز پخش ندادم.» 

 

امیرسرلشگر سیاری هم مهرماه 1395 گفته بود که درخواست ساخت این کلیپ توسط سازمان اوج گرفته شده بود. اما قرار بود کلیپ به آنها نشان داده شود که این کار صورت نمی گیرد. 

 

جالب تر اینکه سرافراز در همان کتاب خاطراتش به بخشی از سپاه انتقاد میکند که چرا روی این فرد سرمایه گذاری کرده است: «وقتی در تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری به ملاقات آقای رئیسی رفت و عکس آن منتشر شد تعجب کردم اما وقتی خبرگزاری فارس با کمک شخصیتهای سیاسی و فرهنگی مراسم تجلیل و قدردانی برایش گذاشت خیلی بیشتر متحیّر شدم. میدانید که گفتار و رفتار او در ترکیه وگرجستان به هیچ وجه قابل دفاع نیست و نمی دانم چرا یک بخش خاص از سپاه اینقدر برای او سرمایه گزاری کرده است.»

 

تتلو نمونه روشنی بود از خیز برداشتن بخشی از سپاه به سمت به رسمیت شناختن سبک زندگی متفاوت مردم که با ناکامی شدیدی روبه رو شد. بعد از آنکه تتلو در کمپین انتخاباتی اصولگرایان قرار گرفت آنها در پاسخ به انتقادات گفتند: «نپرسید چرا تتلو آمد، بپرسید چرا اینقدر دیر به فکر ارتباط با تتلوها افتادیم.»
اندکی بعد از این مقاله دبیرسیاسی جمنا و مشاور فعلی قالیباف، او را در صدر مجلس خبرگزاری فارس (نزدیک به بسیج) نشاندند و به او جایزه اهدا کردند. اما او بعد از آنکه از دریافت مجوز کنسرت ناامید شد از ایران خارج شد و حرفهایی زد که اصولگرایان هنوز هم نمیتوانند سرشان را بالا بگیرند./ امتداد

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر