کد خبر: 91004
A

برنامه مثلث واعظی، نوبخت و سالاری برای تسلط بر وزارت صمت و تامین مالی انتخابات ۱۴۰۰

سالاری بیش از هر چیز بر حمایت ویژه رئیس دفتر روحانی و لابی های نوبخت با نمایندگان چشم دوخته تا وی را به وزارت برساند. می توان گفت؛ مثلث واعظی ، نوبخت ، سالاری در فکر تصاحب وزارت صمت هستند، هدف آنها تامین مالی چند صد میلیاردی انتخابات ۱۴۰۰ از طریق نفوذ وزارت صمت است وزارتی که چندی پیش هم به دنبال جداسازی بخش بازرگانی آن و تشکیل وزارت بازرگانی بودند.

برنامه مثلث واعظی، نوبخت و سالاری برای تسلط بر وزارت صمت و تامین مالی انتخابات ۱۴۰۰

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ شنیده‌ها حاکی از تلاش دامنه دار واعظی و نوبخت برای به معرفی مصطفی سالاری به مجلس به عنوان وزیر صمت است. 

واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور که نقش کلیدی در عزل و نصب ها دارد
 از طریق کم رنگ کردن جایگاه جهانگیری درصدد است گزینه مطلوب اعتدال و توسعه را به عنوان وزیر  معرفی کند. محمد باقر نوبخت هم از سوی دیگر با تقویت لابی های خود در مجلس قصد دارد با جذب آرای نمایندگان آنها را خود همسو کند. 

 

جایگاه وزارت صمت در تجارت خارجی و بارزگانی به گونه ای است که نوبخت و واعظی به آن نگاه ویژه ای دارند. در واقع  هدف نهایی اعتدال و توسعه یافتن راهی برای تامین مالی انتخابات ۱۴۰۰ است.

 

 

و جهانگیری معاون اول رئیس جمهور سنگ سرقینی را به سینه می‌زند. هنوز مشخص نیست چه کسی پیروز این میدان خواهد بود. احتمال داده می شود که در ابتدای همین هفته تکلیف وزیر پیشنهادی دولت مشخص شود.

 

مصطفی سالاری در حالی به عنوان کاندیدای وزارت صمت مطرح شده که هیچ سابقه‌ای در صنعت، معدن و تجارت ندارد. او در دولت یازدهم و در فاصله سال های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶، استاندار بوشهر بوده و در ابتدای فعالیت دولت دوازدهم، از ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۸، به عنوان استاندار گیلان فعالیت می‌کرد. بعد از آن هم به عنوان مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی منصوب شد.

 

گر چه پیش از این هم بر سر انتخاب او برای ریاست سازمان تامین اجتماعی شک و شبهه‌هایی وجود داشت اما تحصیلات و رزومه نامرتبط، مانع از حضور او در سازمان تامین تامین اجتماعی نشد.

 

وی در خصوص مدرک تحصیلی خود چند روز پیش خبری را منتشر کردکه تایید یا تکذیب آن به عهده مراجع نظارتی است ،  اما در خصوص شراکت پسرش با پسر واعظی و یا ترخیص خودرو خارجی برای همسر واعظی  رییس دفتر رییس جمهور در زمان استانداری بوشهر توضیحی نداد

 

سالاری بیش از هر چیز بر حمایت ویژه رئیس دفتر روحانی و لابی های نوبخت با نمایندگان چشم دوخته تا وی را به وزارت برساند. می توان گفت؛ مثلث واعظی ، نوبخت ، سالاری در فکر تصاحب وزارت صمت هستند، هدف  آنها تامین مالی چند صد میلیاردی  انتخابات ۱۴۰۰ از طریق نفوذ وزارت صمت است وزارتی که چندی پیش هم به دنبال جداسازی بخش بازرگانی آن و تشکیل وزارت بازرگانی بودند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر