کد خبر: 91575
A

روزنامه نزدیک به قالیباف خبر داد/ شاید «سردار حسین دهقان» نامزد مورد حمایت اصلاح طلبان و کارگزاران باشد

روزنامه صبح نو نوشته است که؛ اینکه حجاریان به نمایندگی از سوسیال‌دموکرات‌ها(طیف چپ اصلاحات)، به عینه از احتمال حمایت این نحله فکری از نامزد مورد نظر لیبرال‌دموکرات‌ها در آینده سخن می‌گوید، نشان از این دارد که حجاریان متوجه شده امکان تایید صلاحیت نامزدهای ناب آنها وجود ندارد و حتی اگر تایید هم بشوند، امکان رای‌‌آوری‌شان نیست.

روزنامه نزدیک به قالیباف خبر داد/ شاید «سردار حسین دهقان» نامزد مورد حمایت اصلاح طلبان و کارگزاران باشد

به گزارش دیده بان ایران؛ روزنامه صبح نو ارگان رسمی حامی «محمدباقر قالیباف» در گزارش امروز خود با اشاره به آخرین یادداشت سعید حجاریان این برداشت را کرده است که حجاریان به نمایندگی از طیف اصلاح طلبان چپ، احتمال دارد از نامزد لیبرال‌دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده حمایت کنند و به قول این روزنامه "چپ‌ها، زیر بیرق راست‌ها" بروند.

در ادامه گزارش این روزنامه آمده: اینکه حجاریان به نمایندگی از سوسیال‌دموکرات‌ها(طیف چپ اصلاحات)، به عینه از احتمال حمایت این نحله فکری از نامزد مورد نظر لیبرال‌دموکرات‌ها در آینده سخن می‌گوید، نشان از این دارد که حجاریان متوجه شده امکان تایید صلاحیت نامزدهای ناب آنها وجود ندارد و حتی اگر تایید هم بشوند، امکان رای‌‌آوری‌شان نیست. با این وضعیت، تنها مسیر سیاست‌ورزی برای نیروهای طیف چپ اصلاحات، بازیگری ذیل بیرق عمل‌گرایی حزب کارگزاران سازندگی خواهد بود. شاید بشود این‌گونه تحلیل کرد که چپ‌های قائل به توسعه سیاسی، با فهم شرایط انزوایی خود در حال حاضر، به این نتیجه رسیده‌اند که برای ماندن در قدرت در کوتاه‌مدت و پیش‌بردن ایده‌های ناب خود در بلندمدت، راهی جز تمسک به ساحت عمل‌گرایی کارگزارانی‌ها ندارند و باید تا اطلاع ثانوی، توسعه اقتصادی را بر توسعه سیاسی رجحان دهند؛ امری که چندی پیش حسین مرعشی، چهره برجسته راست مدرن نیز آن را به چپ‌ها متذکر شد. او در گفت‌وگو با شرق تاکید کرد: «من به‌عنوان سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی فریاد می‌زنم که توسعه اقتصادی اولویت ایران است و تا این موضوع حل نشده، توسعه سیاسی مورد درخواست بخش روشنفکری جریان اصلاحات هیچ ‌جایگاهی نخواهد داشت.»
 
آن اقتدارگرای بوروکرات کیست؟
اما اینکه آن گزینه اقتدارگرای بوروکرات که قرار است مورد اجماع دو طیف چپ و راست نیروهای دموکراسی‌خواه قرار‌بگیرد، کیست، خود، می‌تواند مورد سوال باشد. چندی‌پیش در برخی اخبار شنیده شد که سردار حسین دهقان، وزیر دفاع دولت یازدهم، به‌عنوان نامزد مورد حمایت حزب کارگزاران سازندگی، فعالیت‌های انتخاباتی خود را آغاز کرده است؛ خبری که خیلی زود توسط روابط عمومی این حزب تکذیب شد. از سوی دیگر، علی لاریجانی، اسحاق جهانگیری و محسن هاشمی، هر کدام می‌توانند بالقوه خود را در قالب مفهوم اقتدارگرای بوروکرات به جامعه عرضه بدارند. باید منتظر ماند و دید که آن نامزد سوار بر اسب توسعه‌گرایی کیست؟

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر