کد خبر: 92972
A

پورمختار سال ۹۸: پخش دادگاه‌های مفسدان اقتصادی برای این است که مردم ببینند کسی که مرتکب جرم اقتصادی شده مجازات می‌شود/ دادگاه پورمختار هم پخش می شود؟

محمدعلی پورمختار که خبر بازداشت او روز گذشته به سرخط بسیاری از رسانه های داخلی و خارجی تبدیل شده بود شهریور ماه گذشته با اشاره به برگزاری دادگاه مفسدان اقتصادی، گفته بود: برخورد با جرم یک امر قانونی و ضروری است و نمی‌توان نام آن را بگیروببند گذاشت. کسی که مرتکب جرم شده، باید مجازات شود و اگر چیزی را برده و خورده، باید برگرداند.

پورمختار سال ۹۸: پخش دادگاه‌های مفسدان اقتصادی برای این است که مردم ببینند کسی که مرتکب جرم اقتصادی شده مجازات می‌شود/ دادگاه پورمختار هم پخش می شود؟

به گزارش دیده بان ایران، محمدعلی پورمختار که خبر بازداشت او روز گذشته به سرخط بسیاری از رسانه های داخلی و خارجی تبدیل شده بود شهریور ماه گذشته با اشاره به برگزاری دادگاه مفسدان اقتصادی، گفته بود: برخورد با جرم یک امر قانونی و ضروری است و نمی‌توان نام آن را بگیروببند گذاشت. کسی که مرتکب جرم شده، باید مجازات  شود و اگر چیزی را برده و خورده، باید برگرداند.

او ادامه داده بود: این نوع برخوردها در خشک شدن ریشه‌های فساد و جلوگیری از فساد تاثیر دارد. هدف از مجازات، به ویژه مجازات‌های تعزیری در قانون و شرع، بازدارندگی است؛ چه برای فردی که مجازات شده و چه برای کسانی که برخورد با مفسدان را می‌بینند. پخش دادگاه‌های مفسدان اقتصادی بدین خاطر است که مردم ببینند کسی که مرتکب جرم اقتصادی شده محاکمه و مجازات می‌شود، بنابراین نشان دادن مجازات او از یک جنبه بازدارنده است.

او همچنین به تبعات روانی پخش برخورد با مفسدان اقتصادی در فضای رسانه‌ای کشور پرداخت: مردم برگزاری دادگاه‌های مفسدان اقتصادی را وجود فساد سیستماتیک در نظام تلقی نخواهند کرد. البته ممکن است بعضاً چنین برداشتی داشته باشند، اما اصل آن چنین نیست و مردم خوشحال هستند که قوه قضاییه با مفسدان برخورد سفت‌وسختی می‌کند و هیچ ملاحظه و خط قرمزی هم ندارد.

پخش و انتشار اخبار دادگاه مفسدان اقتصادی موجب ایجاد امیدواری در میان مردم به‌ منظور برخورد با مفسدان اقتصادی شده است. روند فعلی برگزاری و پخش دادگاه مفسدان اقتصادی مناسب است. البته ممکن است اعلام پخش پیاپی این محاکمه‌ها، قبل از به نتیجه رسیدن، موجب ایجاد استرس و چالش روانی در جامعه شود.

 

پورمختار این را هم اضافه کرده بود که تاکنون حداکثر دادگاه ۵۰ مفسد اقتصادی برگزار شده است. باید توجه داشت ۵۰ نفر از ۸۰ میلیون نفر دادگاهی شده‌اند که حدود ۳۰ نفر از این افراد جزو دستگاه اداری هستند؛ یعنی ۳۰ نفر از سه میلیون نفری که حقوق‌بگیر دولت هستند و این اصلاً رقم بالایی نیست. اما فضاسازی‌هایی که صورت می‌گیرد مخرب ذهن و نگاه مردم است که باید کنترل شود.

او تاکید کرده بود که «دشمنان فضاسازی و طراحی می‌کنند تا القا کنند که فساد سیستمی و فراگیر است، اما به‌ هیچ‌ وجه اینچنین نیست.»

منبع: دیده بان ایران
Capture
 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر