کد خبر: 93035
A

روزنامه نزدیک به قالیباف: یک ویروس کوچک رویاهای لیبرالیست‌های وطنی را به هوا فرستاد!

در سرمقاله امروز روزنامه صبح نو آمده: دنیا آنگونه نیست که لیبرالیست‌های وطنی تصورش را می‌کنند و نسخه‌های شفابخشش را برای جمهوری اسلامی می‌پیچند.

روزنامه نزدیک به قالیباف: یک ویروس کوچک رویاهای لیبرالیست‌های وطنی را به هوا فرستاد!

به گزارش دیده بان ایران؛ روزنامه صبح نو نزدیک به محمدباقر قالیباف نوشت: نه جنگ و تهاجم نظامی و اقدامات تروریستی که یک ویروس کوچک چند نانومتری بخش اعظم رویاهای لیبرالیست‌های وطنی را به هوا فرستاد؛ لیبرالیست‌هایی که با نقد و کنایه و  سیاست‌های تدافعی جمهوری اسلامی در اتخاذ لایه‌های تدافعی در حوزه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و نظامی آن را به چالش می‌کشیدند که در عصر جهانی شدن و دهکده بزرگ دنیا، مقامات ایرانی هنوز در پی حفظ مرزهای ملی خود هستند، حالا با وضعیتی مواجه شده‌اند که کشورهای اروپایی در قلب اتحادیه اروپا مرزهای ملی خود را سفت چسبیده‌اند. وضعیتی که به واسطه آن آمد و شد کشورهای دنیا حالت ویژه‌ای پیدا کرده و ملیت و مرز برای خیلی از کشورها دوباره به ضرورت یک قرن قبل خود بازگشته است. همچنین نه فقط تحریم‌های ایالات متحده بلکه حرص دولت‌ها برای حفظ جوامع خودشان از دست یک ویروس چند نانومتری، مجوز ورود‌و‌خروج و نقل‌و‌انتقال نه ابزارها و وسایل پیچیده فنی پزشکی بلکه ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده را هم به اندازه نقل‌و‌انتقال ابزارهای حساس نظامی زیر ذره‌بین نظارت دولت‌ها برده است.

تذکر این موارد از آن جهت صورت می‌گیرد که بدانیم و یقین داشته باشیم که دنیا آنگونه نیست که لیبرالیست‌های وطنی تصورش را می‌کنند و نسخه‌های شفابخشش را برای جمهوری اسلامی می‌پیچند. واقعیت، دنیا بسیار بی‌رحم‌تر و سنگدل‌تر از آن چیزی است که در ذهن لیبرال‌های وطنی می‌گذرد. دنیا همان دنیای جنگل؛ زور و قدرت یکی، دو قرن قبل است با این تفاوت که ابزار اعمال زور، سلطه و قدرت کمی ملایم‌تر شده. چیزی که ظاهراً هنوز لیبرال‌های ایرانی راه زیادی برای درک و فهم آن دارند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر