کد خبر: 95072
A

جلال جلالی زاده: قوی ترین ها رد صلاحیت و ضعیف ترین ها وارد مجلس یازدهم شدند / سیاست خارجی در اختیار دولت نیست

«جلال جلالی زاده»، نماینده ادوار مجلس، در رابطه با ضعف نهاد پارلمان در شرایط فعلی گفت: این مجلسی است که با رد صلاحیت های گسترده و مشارکت حداقلی بر سر کار آمده است. اگر به شهرها و شهرستان ها دقت کنید، قوی ترین ها رد صلاحیت شده و ضعیف ترین ها وارد مجلس شده اند.

جلال جلالی زاده: قوی ترین ها رد صلاحیت و ضعیف ترین ها وارد مجلس یازدهم شدند / سیاست خارجی در اختیار  دولت نیست

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ «جلال جلالی زاده»، نماینده ادوار مجلس، در رابطه با ضعف نهاد پارلمان در شرایط فعلی گفت: این مجلسی است که با رد صلاحیت های گسترده و مشارکت حداقلی بر سر کار آمده است. اگر به شهرها و شهرستان ها دقت کنید، قوی ترین ها رد صلاحیت شده و ضعیف ترین ها وارد مجلس شده اند. در اوایل مجلس مشکلات زیادی وجود داشت و نقاط ضعف، خطاها و اشتباهات زیادی دیده می شد و این به عنوان پیشانی نهاد مجلس اصلا خوب نیست، همه این موارد دست به دست هم داده و موجب شده مجلس یازدهم تا اینجا نتواند به وظایف خود عمل کند چرا که نمی توان جامعه را با شعار و هیاهو اداره کرد.

 

او اضافه کرد: در حال حاضر اکثریت مجلس را طیفی تندرو اداره می کند، این طیف فکر می کردند مشکلات و گرفتاری های مردم صرفا با ورود آنها به مجلس حل خواهد شد. ولی بعد از ورود دیدند، مشکلات فراتر از تصور و از جنس دیگری است و امروز نیز منتظر انتخابات ۱۴۰۰ هستند و فکر می کنند، نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ایران می تواند مشکلات را حل کند. در واقع تنها راهکار انها برای حل مشکلات فرافکنی است.

 

جلالی زاده با تاکید بر اینکه مجلس باید تغییر روش بدهد، عنوان کرد: ‎به نظر من بهترین راهکار برای نمایندگان مجلس استفاده از راهکارهای کارشناسان است و نباید به همین شکل اظهار نظر کنند؛ چون مصاحبه های آنها آثار و انعکاس خوبی نداشته است. فرافکنی در این شرایط کار درستی نیست نه سیاست خارجی کشور در دست دولت است و نه اقتصاد در دست دولت است. با حمله به دولت و تضعیف دولت مشکلات حل نمی‌شود.

 

او افزود: اگر نمایندگان مجلس چیزی می دانند در کنار آن راهکارها را نیز برای حل مشکلات ارائه بدهند. با این شیوه و با انتقاد، اعتراض و هیاهو، مشکلی حل نمی شود.

 

منبع خبر : برنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر