کد خبر: 96414
A

فریدون عباسی: مصاحبه آژانس با شهید فخری زاده دادن اطلاعات این شهید به سازمان های تروریستی بود/ مسئولان ما سادگی کردند

رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: ممکن است مصاحبه‌ای با این شهید صورت گرفته شده باشد، اما این مصاحبه منجر به ترور ایشان نشده است اما به سازمان‌های جاسوسی و تروریستی این اطمینان را داده است که محسن فخری زاده وجود خارجی دارد و فقط یک اسم مستعار نیست از این رو همین داده کافی است برای یک ترور. به

فریدون عباسی: مصاحبه آژانس با شهید فخری زاده دادن اطلاعات این شهید به سازمان های تروریستی بود/ مسئولان ما سادگی کردند

به گزارش دیده بان ایران؛ فریدون عباسی، رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی  درباره شهید محسن فخری‌زاده و چگونگی انتقام خون وی، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران مسئول دارد همانند رهبر معظم انقلاب، رئیس جمهور و شورای عالی امنیت ملی پس هر تصمیمی به اجماع در راس سران برسد اعلام خواهد شد، اما اقدام انتقامی بنده به عنوان نماینده مجلس و رئیس کمیسیون انرژی مجلس می‌تواند علمی باشد.

 
یکی از انتقام های خون شهید فخری زاده گسترش علم در کشور است
 
وی ادامه داد: یعنی ما در جهت استمرار مدیریت و استمرار کار علمی که شهدای هسته‌ای درحال انجام داده آن بودند تلاش خواهیم کرد و حتی در مجلس سعی می‌کنیم قوانینی را به تصویب برسانیم که در جهت تقویت بنیان علمی کشور باشد.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه برای بازدارندگی ترور‌ها باید از خود نخبگان علمی دعوت شود تا راهکاری اندیشیده شود، گفت: باید روش‌هایی ابداع شود که مقابله به مثل صورت گیرد یعنی آن‌هایی که آمر بودند و آن‌هایی که عمل کردند باید مجازات شود. پس یکی از انتقام‌های این شهید گسترش علم در کشور است تا به نوعی از نظر علمی انتقام خون این شهید گرفته شود که این توان در درون موجود است.

عباسی تصریح کرد: همانطور که در صنایع هسته‌ای و موشکی توانمند هستیم و توانسته‌ایم ایران را در حد کشور‌های دیگر مطرح دنیا دربیاوریم مطمئنا در بحث بازدارندگی ترور‌ها هم می‌توانیم از روش‌های جدیدی استفاده کنیم و خود را ایمن سازیم.
 
ایجاد یک راکتور تحقیقاتی برای وزارت دفاع
 
وی با اشاره به ساخت راکتور جدید توسط ایران، بیان کرد: جزء مصوبات مجلس این است که نیرو‌های مسلح صاحب راکتور‌های هسته‌ای تحقیقاتی شوند برای کاربرد صنعتی و و تولید برخی رادیو ایزوتوپ‌های خاص از این رو این اجازه به وزارت دفاع داده شده است تا زیر نظر سازمان انرژی اتمی قرار گیرد.
 

رئیس کمیسیون انرژی مجلس افزود: یکی از این تحقیقات این راکتور تولید و پیشرفت در پیشرانه‌های هسته‌ای برای کاربرد در صنایع نظامی است که در دستورکار وزارت دفاع نیرو‌های مسلح کشور است.
 
۲۰ درصد غنی سازی درفردو دستور کار دولت
 
عباسی با بیان اینکه غنی سازی ۲۰ درصد باید شروع شود تا ذخایر لازم برای تامین سوخت زیردریایی اتمی فراهم شود، گفت: یکی از اقدامات ایران غنی سازی ۲۰ درصد در سایت فوردو است که باید راه اندازی شود و همچنین باید از ماشین‌های قدیمی مانند IR۲M استفاده شود، زیرا سطح دانش و تکنولوژی ما در آن بالاست و باید تمام مواردی که در برجام نوشته شده است به بعد از آن موکول شود یعنی نسل جدید سانترفیوژ‌ها را بعد از این که ایران به TRL۸ و ۹ رسیدیم آن‌ها را بعدا تولید خواهیم کرد.
 
سرورهای اطلاعاتی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در اختیار آمریکا و اسرائیل است
 
وی در پاسخ به این سوال که آیا درز اطلاعاتی آژانس باعث شده است که سازمان‌های جاسوسی به اطلاعات هسته‌ای ایران دست پیدا کنند؟ گفت: داده‌هایی که بازرسان آژانس جمع آوری می‌کنند این داده‌ها در یک سرور مرکزی ذخیره می‌شود و این سرور‌های آژانس در اختیار آمریکا و رژیم صهیونیستی است و به آن دسترسی دارند و از آن داده‌های لازم می‌توانند برنامه‌ریزی در جهت اقدامات خصمانه خود انجام دهند.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به مصاحبه آژانس با شهید فخری زاده، بیان کرد: مصاحبه آژانس با شهید فخری‌زاده هیچ ارتباطی با ترور این شهید ندارد و این ممکن است که مصاحبه‌ای از سوی آژانس با این شهید والامقام انجام شده باشد یعنی در برهه‌ای کشور این اجازه را داده باشد تا آقای آمانو یک دیداری با شهید فخری زاده انجام دهد، اما این مصاحبه در زمان من صورت نگرفت و بنده این اجازه را به بازرسان آژانس ندادم.

عباسی تاکید کرد: اگر از بنده در آن برهه زمانی هم می‌پرسیدند که اجازه مصاحبه با دانشمندان هسته‌ای هست یا خیر، قطعاً این اجازه را نمی‌دادم و حتی قبلاً هم اعلام کرده بودم که اجازه ورود آمانو به پارچین را ندهید، زیرا دلیلی ندارد وقتی پارچین سایت هسته‌ای نیست و مواد هسته‌ای در آن جا وجود ندارد آژانس هست‌های از این مکان بازدید کند.

وی خاطرنشان کرد: یک زمانی آقای آمانو از بنده درخواست بازدید از پارچین را کرده بود که بنده به ایشان بیان کردم ابتدا ثابت کنید که پارچین سایت هسته‌ای هست و اگر بنده که متخصص هستم در این صنعت اقناع شدم اجازه بازدید شما را از این سایت نظامی را خواهم داد، ولی همچنین اتفاقی صورت نگرفت و هیچ مدرکی دال براین که در پارچین کار هسته‌ای انجام می‌شود آژانس ارائه نکرد.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس بیان کرد: تا زمانی که بنده در راس کار بودم این اجازه را ندادیم، اما در یک برهه‌ای مسئولان ما سادگی کردند و این اجازه را به آژانس دادند. حتی گزارش آقای آمانو دال بر حل مسئله پارچین نشد بلکه تشدید کننده آن بود.
 
 
مصاحبه آژانس با شهید فخری زاده دادن اطلاعات این شهید به سازمان های تروریستی بود
 
عباسی گفت: ممکن است مصاحبه‌ای با این شهید صورت گرفته شده باشد، اما این مصاحبه منجر به ترور ایشان نشده است، اما به سازمان‌های جاسوسی و تروریستی این اطمینان را داده است که محسن فخری زاده وجود خارجی دارد و فقط یک اسم مستعار نیست از این رو همین داده کافی است برای یک ترور.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر