کد خبر: 97214
A

آیت‌الله کعبی: مرحوم یزدی بعد از اینکه آیت الله خامنه ای به رهبری رسیدند؛ ایشان را به عنوان مرجع معرفی کردند

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه مرحوم آیت الله یزدی یک فقیه انقلابی، میدان دار، پیشتاز و خط شکن بود گفت: وی در سازمان دهی به نیروهای انقلاب تاثیر بسیاری داشت و پشتوانه نیروهای انقلابی به شمار می رود از این رو دشمنان از دست شخصیت وی عصبانی بودند.

آیت‌الله کعبی: مرحوم یزدی بعد از اینکه آیت الله خامنه ای به رهبری رسیدند؛ ایشان را به عنوان مرجع معرفی کردند

به گزارش دیده بان ایران؛ آیت الله «عباس کعبی»، عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه دشمنان انقلاب اسلامی مرحوم آیت الله یزدی را تاب نیاورده و همواره وی را مورد تخریب و تهمت قرار می دادند گفت: فقیه مجاهد ، بصیر و انقلابی مرحوم حضرت آیت الله یزدی رضوان الله تعالی علیه جاذبه فوق العاده ای نسبت به نیروهای مومن، انقلابی و پای کار داشت و در عین حال دافعه شدیدی نسبت به دشمنان و ضد انقلاب و نیز معاندان و منافقان داشت.

وی با اشاره به اینکه وی به معنای کامل کلمه خط شکن و پیشگام در امور انقلاب اسلامی بود ادامه داد: همواره در تبیین حقایق انقلاب و موضع گیری صریح، حضور در صحنه و انجام تکلیف ملاحظه هیچ کس را نمی کرد به طوری که براساس مشی امام خمینی (ره) و رهبری خط قرمز خود را مکتب اسلام، قانون اساسی و ولایت فقیه تعیین کرده بود.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه مرحوم یزدی هیچ گونه مصلحت اندیشی شخصی نمی کرد و خود را وقف اسلام کرده بود تصریح کرد: وی با توجه به اینکه از پیشگامام انقلاب اسلامی بود و از بزرگان نسل اول انقلاب و ملازمان امام خمینی بود از همان زمان تا روز ارتحال به عنوان یک فقیه انقلابی در صحنه حوزه های علمیه، نظام اسلامی و خدمت به مردم حضور فعالی داشت.

آیت الله کعبی با اشاره به اینکه این عالم فقیه جریان های سیاسی را به خوبی می شناخت تاکید کرد: مرحوم یزدی هم جریانات سیاسی را خود می شناخت و هم خط نفاق به طوری که در برابر هرگونه بدعت گذاری و انحراف در مسیر انقلاب اسلامی فوق العاده حساس بود و با حساسیت برخورد می کرد در عین حال روح بسیار لطیفی داشت و برای مشکلات و دغدغه مردم همواره از ابزار امر به معروف و نهی از منکر برای تذکر به مسئولان استفاده می کرد و مطالبه گر حقوق مردم در چارچوب حق و عدل بود.

وی با اشاره به اینکه مرحوم یزدی نسبت به اقامه دین و شرع و نیز رعایت قانون اساسی فوق العاده دقت داشت گفت: مجموعه ویژگی روحیات آیت الله یزدی باعث شده بود که ضد انقلاب وی را تاب نیاورد.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه این عالم فقیه غیرت دینی ، روحیه انقلابی ، شجاعت و بصیرت داشت گفت: این ویژگی ها وی را به یک فقیه انقلابی میدان دار و پیشتاز و خط شکن تبدیل کرده بود و از این بابت که در سازمان دهی به نیروهای انقلاب تاثیرگذار بود و پشتوانه نیروهای انقلابی به شمار می رود دشمنان از دست شخصیت وی عصبانی بودند.

آیت الله کعبی در خصوص حمایت های همیشگی مرحوم یزدی از ولایت فقیه تصریح کرد: رویکرد آیت الله یزدی اعتقادی بود، با اخلاص، صفا و صمیمیت به ولایت فقیه هم در تئوری و هم در عمل به ولایت فقیه اعتقاد داشت و همان عشق و وفاداری که نسبت به امام داشت نسبت به مقام معظم رهبری نیز عشق داشت و حمایت و پشتیبانی و دلسوزی همیشگی نسبت به مقام معظم رهبری داشت.

وی با اشاره به اینکه حمایت از رهبری را یک فرض واجب بر خود می دانست ادامه داد: به این اعتقاد التزام عملی داشت چون رهبری را پرچم دار اسلام ناب محمدی در عصر غیبت می دانست و در عین احترامی که برای مرجعیت داشت رهبری را در این زمینه در طراز بالا می دانست.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه مرحوم یزدی رهبری را از نظر صلاحیت علمی و عملی ادامه دهنده راه امام راحل می دانست خاطرنشان کرد: بدون ملاحظه و صریح و شفاف بعد از اینکه رهبر معظم انقلاب به عنوان رهبر از سوی خبرگان معرفی شدند، در همان اوایل وی بحث مرجعیت آیت الله العظما خامنه ای را مطرح کرد و تاکید داشت که مومنین باید از ایشان تقلید کنند.

منبع: راه دانا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر