کد خبر: 9729
A

دستور قاطع رئیس جمهور درباره سانحه قطار

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: گزارش سانحه قطار سمنان تقدیم رئیس جمهور شد و ایشان به موقع دستور رسیدگی به این حادثه را صادر کردند.

دستور قاطع رئیس جمهور درباره سانحه قطار
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، ناصر سراج در حاشیه دیدار با همتای ارمنستانی خود در جمع خبرنگاران گفت: درخصوص علل حادثه و درصد خطای انسانی باید کارشناس آن را تعیین کند اما هم خطای انسانی و هم بحث ، ای تی سی ، بوده است.
 
وی در پاسخ به سوالی درباره اقدامات سازمان بازرسی کل کشور در پیگیری موضوع آلودگی هوا نیز گفت: سه گزارش برای روسای قوا ارسال و اخیراً نیز گزارشی تهیه کردم و در آن گزارش عملکرد دستگاه هایی که در بحث آلودگی هوا وظایفی دارند، تشریح شد.
 
سراج در پاسخ به سوالی درباره روابط قضایی ایران و ارمنستان نیز افزود: روابط بسیار خوبی داریم و در بحث استرداد مجرمان هم با همکاری بسیار خوب ارمنستان مواجه بوده ایم.
 
وی گفت: به دلیل مشکلات بانکی برخی مواقع شهروندان ما در مسافرت به ارمنستان وجوه نقد خود را برای ترس از ربوده شدن جاسازی می کنند که کشور مقصد برخی اوقات گمان می کردند که سرقتی رخ داده است.
 
سراج افزود: به همین علت برخی شهروندان ما دستگیر می شدند که با پیگیری ها آزادی صورت می گرفت.
 
ابطال قراداد زمین 240 هکتاری گلشرق کیش
 
رییس سازمان بازرسی کل کشور از ابطال قرارداد 240 هکتاری «گلشرق کیش» که در سال 81 در کیش امضا شده بود، خبر داد.
 
ناصر سراج در نشست خبری با همتای ارمنستانی خود گفت: این قرارداد میان فردی ایرانی که تابعیت برخی کشورها را داشته با تبعه خارجی منعقد شده است که 240 هکتار زمین را به ثمن بخس گرفته بودند و متمی در قرارداد زدند که تقریبا زمین مجانی شد.
 
وی گفت: این زمین مشکلاتی را برای کشور ایجاد کرده بود و حتی نیروهای امنیتی و انتظامی هم حق نداشتند وارد آن شوند.
 
سراج افزود: قرار بود آن فرد مبلغ سنگینی را برای سرمایه گذاری وارد کشور کند که نکرد و ملک به اتباع خارجی واگذار شد و این اقدام برخلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران بود.
 
رییس سازمان بازرسی کل کشور گفت: بر همین اساس این قرارداد و متم آن ماه گذشته ابطال شد و 240 هکتار زمین به جمهوری اسلامی بازگشت و در آینده نزدیک اجرای احکام این ملک را تحویل منطقه آزاد کیش خواهد داد.
 
وی گفت: قیمت این زمین 20 هزار میلیارد تومان برآورد می شود.
 
 بی اطلاعی از مسائل حقوقی ارمنستان مهمترین علت بازداشت ایرانیان 
 
رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: سالانه بیش از 100 هزار نفر به عنوان جهانگرد و یا تاجر به ارمنستان سفر می کنند که تعداد بسیار کمی از این افراد به علت اطلاع نداشتن از سیستم حقوقی این کشور بازداشت می شوند. 
 
 ناصر سراج در دیدار رئیس کمیته تحقیق و بازرسی جمهوری ارمنستان افزود: ما عضو آمبودزمان آسیایی و جهانی هستیم و با بسیاری از کشورها از جمله ارمنستان تفاهم نامه امضا کرده ایم. 
 
وی با اشاره به روابط بسیار خوب ایران و ارمنستان در مسائل اقتصادی، سیاسی و حقوقی گفت: برای اجرایی کردن تفاهم نامه چندی پیش از رئیس کمیته تحقیق و بازرسی ارمنستان دعوت کردم که امیدواریم در این دیدار توفیقات بهتری حاصل شود . 
 
سراج با اشاره به لغو روادید میان ایران و ارمنستان گفت: در بحث استرداد و انتقال مجرمان و محکومان نیز میان وزرای دادگستری دو کشور تفاهم نامه های خوبی منعقد شده است که جا دارد در همین ارتباط از همکاری های سازنده مسئولان ارمنستان قدردانی کنیم . 
 
رئیس کمیته تحقیق و بازرسی جمهوری ارمنستان هم در این دیدار به مشترکات تاریخی و فرهنگی میان ایران و ارمنستان اشاره کرد و گفت: این مشترکات به تعمیق روابط اقتصادی و قضایی دو کشور کمک شایانی می کند . 
 
آقوان هوسپیان افزود: بر اساس آمار، جرم هایی که شهروندان ایرانی در ارمنستان مرتکب می شوند بطور بسیار ملموسی کاهش پیدا کرده و این ثمره همکاری های دو جانبه میان دو کشور است . 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر