کد خبر: 97936
A

انتقاد نماینده دامغان از رشد فزاینده فروشگاه‌های بزرگ/ این فروشگاه ها باعث گسترش بیکاری در کشور شده اند

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاثیر تاسیس فروشگاه‌های متعدد بزرگ بر روی اشتغال کسبه خرد خواستار پیگیری این موضوع شد.

انتقاد نماینده دامغان از رشد فزاینده فروشگاه‌های بزرگ/ این فروشگاه ها باعث گسترش بیکاری در کشور شده اند

به گزارش دیده بان ایران؛ علی‌اکبر علیزاده در تذکری شفاهی در جریان جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر صنعت، معدن و معدن بیان کرد: از زحماتی که در فرصت کوتاه وزارت کشیده‌اید تشکر می‌کنم. مهم‌ترین مسئولیت تمام مسئولان ایجاد رونق تولید و گسترش اشتغال پایدار و از بین بردن بیکاری می‌باشد. یکی از عواملی که باعث گسترش بیکاری در کشور شده است رشد فزاینده فروشگاه‌های بزرگ و پرزرق و برق در کشور است.

وی در ادامه اظهار کرد: افتتاح هر فروشگاه بزرگ حداقل بر روی ۵۰ کسبه خرد تاثیر گذاشته و آنها را به خاک سیاه می‌نشاند. در چند سال اخیر در شهر دامغان ۱۱ فروشگاه بزرگ تاسیس شده که بر روی اشتغال ۲۰۰ مغازه تاثیر گذاشته و منجر به بیکاری چندین هزار نفر شده است.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نباید فراموش کنیم که این کسبه خرد هستند که تحریم‌های آمریکا را بی‌اثر کرده‌اند و در دوران کرونا نیز اقلام خوراکی مردم را تامین کردند تا همانند آمریکا عده‌ای به فروشگاه‌های بزرگ هجوم نبردند تاسیس این فروشگاه‌ها بر روی امنیت ملی کشور تاثیرگذار بوده و اشتغال قشر کثیری را به ویژه در شهرهای کوچک تحت تاثیر قرار می‌دهد. این موضوع باید با جدیت دنبال شود و جلوی این رشد گرفته شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر