کد خبر: 98395
A

معاون وزارت کشور: فقط نامزدهای تایید صلاحیت شده ریاست جمهوری برنامه بدهند

معاون امور مجلس وزارت کشور گفت: نظر وزارت کشور آن است که تنها نامزدهایی تایید صلاحیت شده برنامه‌های خود را بعد از احراز صلاحیت منتشر کرده و اعلام کنند.

معاون وزارت کشور: فقط نامزدهای تایید صلاحیت شده ریاست جمهوری برنامه بدهند

به گزارش دیده بان ایران؛ محمدجواد کولیوند قائم مقام وزیر کشور در امور مجلس در جلسه علنی امروز (یکشنبه 7 دی) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری به نمایندگی از دولت ضمن موافقت با پیشنهاد حذف ماده 5 این طرح که مربوط به الزام نامزدها به ارائه برنامه مکتوب حین ثبت نام بود اظهار داشت: در راستای احراز شرایط مقرر طبق اصل (115) قانون اساسی و توانایی اجرا بر اساس اصل 134 قانون اساسی رئیس جمهور باید برنامه ارائه دهد اما وزارت کشور در زمان ثبت‌نام تنها می‌تواند برنامه داوطلبان را اخذ و به شورای نگهبان ارسال کند.

وی افزود: بهتر است جهت جلوگیری از انتشار برنامه‌های متعدد تنها نامزدهایی تأیید صلاحیت شده برنامه‌های قابل ارائه خود را بعد از احراز صلاحیت منتشر کنند. 

گفتنی است در ماده (5) حذف شده طرح مذکور آمده بود؛ در راستای احراز شرایط مقرر در اصل 115 قانون اساسی و نیز توانایی اجرای اصل 134 قانون اساسی مبنی بر مسئولیت رئیس جمهور در تعیین برنامه و خط مشی دولت، داوطلبان ریاست‌جمهوری موظفند به هنگام ثبت‌نام، برنامه مکتوب خود را در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی ارائه نمایند. برنامه مزبور باید به‌نحوی تنظیم شود که از لحاظ کمی و کیفی قابل ارزیابی باشد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر