کد خبر: 98504
A

احتمال حضور اصول گرایان با ۳ کاندیدا و سه لیست مجزا در انتخابات ۱۴۰۰ قوت گرفت

اصولگرایان از هم‌اکنون دو دسته شده‌اند؛ شورای وحدت و شورای ائتلاف، جداگانه سعی دارند محوریت وحدت یا ائتلاف را پیش ببرند. این در حالی است که به نظر می‌رسد هر دو گروه از جذب جبهه پایداری ناکام مانده‌اند. در این صورت باید گفت حداقل تا انتخابات ۱۴۰۰ و شوراهای شهر و روستا باید انتظار سه لیست اصولگرایانه را داشته باشیم.

احتمال حضور اصول گرایان با ۳ کاندیدا و سه لیست مجزا در انتخابات ۱۴۰۰ قوت گرفت

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ اصولگرایان از هم‌اکنون دو دسته شده‌اند؛ شورای وحدت و شورای ائتلاف، جداگانه سعی دارند محوریت وحدت یا ائتلاف را پیش ببرند. این در حالی است که به نظر می‌رسد هر دو گروه از جذب جبهه پایداری ناکام مانده‌اند.

در این صورت باید گفت حداقل تا انتخابات ۱۴۰۰ و شوراهای شهر و روستا باید انتظار سه لیست اصولگرایانه را داشته باشیم. شورای وحدت با محوریت جامعه روحانیت فعال شده و شورای ائتلاف نیروهای انقلاب که در وزارت کشور به‌عنوان جبهه ثبت شده‌اند، با مسئولیت غلامعلی حدادعادل فعال است.

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب همان شورایی است که خروجی‌اش مجلس اصولگرایان فعلی شده؛ خروجی‌ای که مشخص است برخی از اصولگرایان از آن ناراضی هستند و برای همین حاضر نشده‌اند دوباره ذیل آن گردهم آیند

برخی دیگر نیز آن را سازوکاری موقتی دانسته‌اند که صرفا برای انتخابات مجلس فعال شده بود؛ برای همین اصالت را به شورای وحدت می‌دهند که جامعه روحانیت در َآن نقطه ثقل اصلی است و آن‌طور که سخنگوی این جامعه گفته، می‌خواهد این بار مانع این شود که محوریت آن زیر سؤال رود یا دنباله‌رو جریان‌های دیگر شود.

منبع: شرق

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر