کد خبر: 98734
A

آصفری: ۹ میلیارد یورو پولی که برای واردات کالا‌های اساسی پرداخت شده بود الان مشخص نیست کجاست

نماینده مردم اراک در مجلس گفت: ۹ میلیارد یورو پولی که برای واردات کالا‌های اساسی پرداخت شده بود الان مشخص نیست که به چه کسانی و جهت واردات چه محصولاتی داده شده و باید مشخص شود که برای بازگشت این پول‌ها به خزانه چه اقداماتی صورت گرفته است.

آصفری: ۹ میلیارد یورو پولی که برای واردات کالا‌های اساسی پرداخت شده بود الان مشخص نیست کجاست

به گزارش دیده بان ایران؛ محمدحسن آصفری در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی طی تذکری شفاهی، گفت: روز گذشته، گزارش دیوان محاسبات درباره تفریغ بودجه در مجلس قرائت شد که بر اساس آن ۱۴ میلیون و ۸۰۰ میلیون یورو برای واردات کالا به برخی از شرکت‌ها پرداخت شده، اما تاکنون کمتر از شش میلیارد یورو از آن وارد کشور شده است.

وی بیان کرد: از سوی دیگر مشخص نیست این کالا‌هایی که وارد شده، کالای اساسی و مورد نیاز مردم بوده یا خیر و درخواست بنده از رئیس قوه قضائیه آن است که این موضوع مورد رسیدگی قرار گیرد

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ۹ میلیارد یورو پولی که برای واردات کالا‌های اساسی پرداخت شده بود الان مشخص نیست که به چه کسانی و جهت واردات چه محصولاتی داده شده و باید مشخص شود که برای بازگشت این پول‌ها به خزانه چه اقداماتی صورت گرفته است.

آصفری همچنین تذکری به رئیس بانک مرکزی داد و گفت: بانک‌ها جان مردم را به لب رسانده و با دریافت سود‌های بالا از وام‌های کم، موجب نارضایتی و گلایه‌مندی مردم شده‌اند.

وی تصریح کرد: متأسفانه مردم گله‌مند هستند که چرا برخی از افراد می‌توانند وام چند ده میلیاردی بگیرند و از سوی دیگر مردم عادی برای دریافت وام ۱۰ میلیون تومانی دچار مشکل هستند و این موضوع باید مورد رسیدگی قرار گیرد.
 
منبع: مهر

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر