کد خبر: 98741
A

معاون سیاسی نیروی قدس سپاه: در سوریه و عراق میلیاردی هزینه نکردیم!

احد کریم‌خانی با اشاره به فعالیت های منطقه ای نیروی قدس سپاه، گفت: کم نیستند کسانی که گمان می‌کنند نیروی قدس برای مهار تروریسم پیچیده و تودرتو در سوریه و عراق از هزاران نیرو استفاده و در این راه میلیاردها دلار هزینه می نماید؛ اما واقعیت این است که این نیرو کارهای بسیار بزرگ را با کمترین نیرو و هزینه انجام می دهد.

معاون سیاسی نیروی قدس سپاه: در سوریه و عراق میلیاردی هزینه نکردیم!

به گزارش دیده بان ایران؛ احد کریم خانی معاون سیاسی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، درباره میزان هزینه نیروی قدس در سوریه و عراق گفت: نیروی قدس که یک نیروی فعال و کلیدی در حوزه پاسداری از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی و صدور آن است، یکی از شاهکارهای فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای است. مهم‌ترین خصوصیتی که نیروی قدس دارد و آن را از سایر نیروهای هم‌تراز خود در دنیا متمایز می‌سازد این است که نیروی قدس یک نهاد انسانی دارای اهداف و انگیزه‌های بزرگ، روشن و متعالی است.

نام سپاه قدس به خوبی از مسئولیت انسانی آن در فرامرزهای ایران خبر می‌دهد و جالب این است که مأموریت این نهاد، دو دهه پس از تأسیس، هیچگاه زیر سؤال نرفت و به عنوان نهادی مددرسان برای آزادی فلسطین و مقابله با تهدیدات رژیم صهیونیستی علیه شهروندان فلسطینی شناخته شد. لذا مشخص است که اهداف نیروی قدس کاملاً متعارف، قانونی و در راستای مصالح عالی بشری است.

در خصوص ویژگی بعدی که مربوط به ساختار نیروی قدس است باید گفت ساختار آن براساس آنچه در عمل مشاهده شده است بر مبنای «عمل استراتژیک» استوار است به این معنا که شناخت دقیق موقعیت و سپس فراهم کردن زمینه ها و اقدامات متناسب و در نهایت «عمل بهینه» اجزاء اصلی عمل این سازمان به حساب آمده است.

وجود نیروی‌های ماهر و مجرب و استراتژیست، ویژگی و مزیت دیگر نیروی قدس است. از این رو سازمان این نیرو «چابک» یا «کیفی» دیده شده است.

کم نیستند کسانی که گمان می کنند نیروی قدس برای مهار تروریسم پیچیده و تودرتو در سوریه و عراق از هزاران نیرو استفاده و در این راه میلیاردها دلار هزینه می نماید. اما واقعیت این است که این نیرو کارهای بسیار بزرگ را با کمترین نیرو و هزینه انجام می دهد. استراتژیست ها همواره وجود نیروی زیاد و هزینه هنگفت را یکی از عوامل ناکامی ارزیابی کرده اند.

نیروی قدس بر مبنای اصلی‌ترین شاخص های مدیریت استراتژیک روی آموزش و کسب تجربه تأکید زیادی دارد. بر این اساس درباره توانمندی این نیرو در مهار بحران داعش یک منبع صهیونیستی اینچنین اعتراف می کند که «در حالی که ائتلاف بیش از ۴۰ کشور به رغم برخورداری از منابع و امکانات عظیم، نتوانست حرکت داعش را مهار کند، مبارزان نیروی قدس و فرماندهی آن نه تنها منجر به تحمیل شکست‌های گوناگون بر داعش گردیده است بلکه منطقه و جهان نیز به نقش برتر و مؤثرتر ایران پی برده اند».

منبع: SNN

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر