کد خبر: 10167
A
فرماندار شهریار در گفت و گو با دیده بان ایران؛

گور خواب ها تنها 5 نفر بودند/ دلیلی ندارد این افراد را مورد ضرب و شتم قرار دهیم / افرادی که در گورستان زندگی می کردند را به گرمخانه بردیم

سعید ناجی ضمن تکذیب این خبر که تعداد گورخواب ها در قبرستان نصیر آباد پنجاه نفر نبوده اند گفت: تنها 4 یا 5 نفر در آن گورستان به صورت سیار زندگی می کردند و این موضوع که پنجاه نفر در آن گورستان به صورت یکجا زندگی کنند امکان نداشته چرا که ما حتما متوجه این موضوع می شدیم.

گور خواب ها تنها 5 نفر بودند/ دلیلی ندارد این افراد را مورد ضرب و شتم قرار دهیم / افرادی که در گورستان زندگی می کردند را به گرمخانه بردیم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ پس از گذشت 72 ساعت از انتشار گزارش روزنامه شهروند در خصوص گور خواب ها و پخش گسترده تصاویر تکان‌دهنده از گورستان نصیرآباد شهریار، و آرام شدن جو رسانه ای؛ حالا اظهار نظرها درر این رابطه ابعاد تازه ای را به خودش گرفته است.

هشتگ گورخواب ها در فضای مجازی وقتی شدت گرفت که هنرمندانی مانند اصغر فرهادی در واکنش به آن نامه تندی را خطاب به رییس جمهور منتشر کرد و پس از آنهم دکتر روحانی در پاسخ به این نامه اظهار شرمساری کرد و در دستوری، خواستار پیگیری و رفع مشکل 50 بی خانمانی که از سرمای زمستان به گورستان پناه برده بوده اند، شد.

در همین رابطه، پس از گذشت سه روز از این ماجرا به سراغ فرماندار شهرستان شهریار رفتیم تا از جزییات بیشتری باخبر شویم.

سعید ناجی ضمن تکذیب این خبر که تعداد گورخواب ها در قبرستان نصیر آباد پنجاه نفر نبوده اند گفت: تنها 4 یا 5 نفر در آن گورستان به صورت سیار  زندگی می کردند  و این موضوع که پنجاه نفر در آن گورستان به صورت یکجا زندگی کنند امکان نداشته چرا که ما حتما متوجه این موضوع می شدیم.

وی افزود: ما همان شب به همراه مسئولان شهرداری به آن گورستان رفتیم و تنها با 4  یا 5 نفرگورخواب در آنجا مواجه شدیم و همان چند نفر را همکاران شهرستان شهریار افراد را به کمپ های شهریار انتقال دادند و آنها را مورد تحت حمایت قرار دادند.

فرماندار شهریارضمن اشاره به این نکته که خود گورخواب ها دوست ندارند در مراکز تحت حمایتی ما اسکان پیدا کنند، خاطر نشان کرد: آذرماه گذشته ما چندین بار طرح جمع آوری معتادان متجاهر را برگزار کردیم و این گونه نبوده که فرمانداری یا مراکز پیگیر حواسشان به این افراد نبوده است.

فرماندار شهریار با بیان اینکه طبق قانون باید معتادان متجاهر را در سراسر کشور جمع آوری کرد، تصریح کرد: منطقه نصیر آباد، پاکسازی و سازمان دهی شده است اما با توجه به اینکه در آن منطقه افراد معتاد بسیاری زندگی می کنند بنابراین جمع آواری و یا پاکسازی کلی معتادان این منطقه امکان پذیر نیست.

ناجی ادامه داد: برای ما حتی 1 نفرگورخواب یا فرد معتاد هم اهمیت دارد و ما نسبت به ساماندهی آنها مسئولیت داریم.

وی همچنین ضمن تکذیب دستور حمله و ضرب و شتم گور خواب هایی که در قبرستان نصیرآباد زندگی می کردند، گفت: افرادی که در گورستان زندگی می کردند را به مراکز نگهداری انتقال داده ایم و هیچ گونه برخوردی با این افراد نداشته ایم؛ ضمن اینکه ما هیچ وقت منکر حضور این افراد در این گورستان نشده ایم اما بهتر است که مسائل را آنقدر بزرگ جلوه ندهیم که به نوعی سیاه نمایی محسوب شود.

فرماندار شهریار در پایان افزود: در برخی از کمپ ها ما استعمال مواد مخدر با وسائل بهداشتی را برای این افراد فراهم کرده ایم تا از بسیاری از بیماری ها جلوگیری شود زیرا وقتی ما امکاناتی از قبل برای نگهداری چنین افرادی در نظر گرفته‌ایم چرا باید به دنبال برخورد فیزیکی به آن‌ها باشیم. ممکن است کسانی در این مناطق وجود داشته باشند که وقتی ماموران را می‌بینند فرار کرده و خود را پنهان کنند. این مساله را نباید فراموش کرد که همه آن‌ها تمایل به حضور در گرمخانه‌ها و یا مراکز نگهداری را ندارند.

گفت و گو نوگل تاجدوزیان 


 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر