کد خبر: 14604
A

مهدی چمران: مسجدی می‌شناسم که ۳۵ میلیارد تومان هزینه کرده و ۱۰ میلیارد دیگر نیز نیاز دارد

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران گفت: چرا 500 میلیون تومان باید به یک مسجد اختصاص داده شود؟ با این بودجه می‌توان 10 مسجد ساخت.

مهدی چمران: مسجدی می‌شناسم که ۳۵ میلیارد تومان هزینه کرده و ۱۰ میلیارد دیگر نیز نیاز دارد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، محمد سالاری در بررسی لایحه بودجه سال ۱۳۹۶ شهرداری تهران با انتقاد نسبت به نحوه اختصاص بودجه به مساجد، گفت: ما موافق کمک به مساجد هستیم، اما حرف من این است که چرا 500 میلیون تومان باید به یک مسجد اختصاص داده شود؟ با این بودجه می‌توان 10 مسجد ساخت. اعضای شورا باید بدانند که بودجه به کجا و چگونه اختصاص می یابد.

ناصحی عضو دیگر شورای شهر تهران با اشاره به اینکه آقای سالاری را مخالف با کمک به مساجد نمی‌دانم، خطاب به وی گفت: 1400 میلیارد تومان بودجه فرهنگی و اجتماعی است. آقای دبیر 50 درصد کمک‌هایی که برای مساجد درخواست کرده بودیم را زده است، پس اگر شما هم بخواهید بقیه اعتبارات را بزنید، پس باید در مساجد را ببندیم.

وی خاطرنشان کرد: روز گذشته تماسی گرفته شد، مبنی بر اینکه در منطقه 13 مسجدی در حال ریزش است و 500- 600 میلیون تومان نیاز است.

سالاری در ادامه نسبت به توزیع ناعادلانه بودجه فرهنگی و اجتماعی انتقاد کرد و گفت: بودجه آتش نشانی از مساجد، تکایا و حسینیه‌های ما در مناطق کمتر است و به عنوان عضو شورای شهر در برخی مناطق برای تعمیر و نگهداری مساجد و حسینیه ها از ما مبالغی در حدود ‌10 یا 20 میلیون تومان در خواست می‌شود.

وی افزود: ما مخالف مسجدسازی یا توسعه و تجهیز مساجد نیستم؛ بحت ما توزیع عادلانه اعتبار و بودجه میان مساجد و حسینیه هاست، چرا که مطابق بررسی‌های انجام شده برخی مساجد و حسینیه‌ها به تنهایی و بر اساس برخی روابط موجود تنها 500 میلیون یا یک میلیارد تومان بودجه از شهرداری گرفته‌اند.

سالاری تصریح کرد: تنها برای مداحان در منطقه یک، دویست میلیون تومان اعتبار تخصیص یافته است و این در حالی است که تنها 10 مسجد به من مراجعه کرده‌اند که به 10 میلیون تومان برای تعمیر و نگهداری نیاز مبرم و اساسی دارند. به یک مسجد 500 میلیون می‌دهند و به مسجد دیگر اعتباری تعلق نمی‌گیرد.

چمران نیز در این باره گفت: هر مسجدی نیاز به یک مقدار اعتبار دارد، مسجدی می‌شناسم که 35 میلیارد تومان هزینه کرده و 10 میلیارد دیگر نیز نیاز دارد و اگر می‌بینید به مساجدی میلیارد کمک می‌شود، برای موارد این چنینی بوده است.

دوستی عضو دیگر شورای شهر تهران در واکنش به این انتقاد سالاری گفت: کل بودجه برای این مسجد 30 میلیارد تومان بوده است، در حالی که بودجه هزار ردیف دارد و ما به یک ردیف گیر داده‌ایم.

سالاری ادامه داد: دوستی می‌گوید؛ هر چه شهرداری داد، ما امضا کنیم. آیا تمام اعضای شورای شهر با این ردیف موافقت دارند. من می‌گویم باید بررسی شود که توزیع بودجه عادلانه باشد. کمک به مساجد خوب است و من با آن مخالف نیستم، حرفهای  من را تحریف نکنید که مخالف مسجدسازی هستم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر