کد خبر: 14776
A
مدیرکل اتباع خارجی وزارت کشور خبرداد:

130 هزار نفر از مهاجران افغانی در ایران تحت پوشش کامل بیمه‌اند!

مدیرکل اتباع خارجی وزارت کشور گفت: 130 هزار نفر از مهاجران افغان در ایران تحت پوشش کامل بیمه هستند و 400 هزار نفر نیز از بیمه حوادث برخوردار شده اند.

130 هزار نفر از مهاجران افغانی در ایران تحت پوشش کامل بیمه‌اند!

احمد محمدی فر  در چهارمین همایش بررسی مسائل فرهنگی و اجتماعی پناهندگان عنوان کرد:بسترهای مناسبی در جهت تحصیل فرزندان پناهندگان افغان در ایران فراهم است به طوری که 420 هزار دانش آموز مهاجر افغانستانی در ایران مشغول به تحصیل هستند.

مدیرکل اتباع خارجی وزارت کشور افزود:همچنین 18 هزار دانشجوی افغان در مقاطع مختلف در حال تحصیل می باشند و 15 هزار نفر طلبه افغان علوم دینی را در کشور سپری می کنند.

وی بیان کرد:در جهت فرمان مقام معظم رهبری هیچ یک از دانش آموزان نباید از تحصیل محروم باشند که در این راستا 33 هزار نفر از دانش آموزان مهاجر غیر قانونی توانستند در مدارس ثبت نام کنند که امسال این تعداد به 44 هزار نفر رسیده اند.

محمدی فر اظهارکرد: در جهت بیمه سلامت نیز تلاش‌های خوبی صورت گرفت و 130 هزار نفر تحت پوشش کامل بیمه هستند و 400 هزار نفر نیز از بیمه حوادث برخوردار شده اند و در حوزه درمان به ویژه سلامت مادران و نوزادان و واکسیناسیون نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: این افراد بدون پرداخت هزینه ای، از خدمات بیمه ای استفاده می کنند و مشابه بیمه سلامت ایرانیان است.

مدیرکل اتباع خارجی وزارت کشور گفت:تعداد 1 میلیون و 500 هزار مهاجر مجاز در ایران حضور دارند و البته تعدادی از افراد نیز به صورت غیر قانونی در ایران زندگی می کنند.

محمدی فر بیان کرد:ما با بررسی آسیب ها و مشکلات مردم افغان در ایران یکی از مهم ترین آن را معیشت خانواده ها می دانیم که در حوزه مهاجرین مساله معیشت دارای اهمیت بسیاری است.

وی اظهار کرد:مساله مهم دیگر سلامت و درمان است که در این راستا اقدامات خوبی صورت گرفته و انتظارات بیشتری وجود دارد.

مدیرکل اتباع خارجی وزارت کشور عنوان کرد:فرهنگ کشور افغانستان غنی است و از اعتبار بالایی برخودار می باشد و خوشبختانه در این راستا مشترکات خوبی با کشور ایران دارند.

وی افزود:ما از مکاتب قرآنی و هیات های مذهبی و نشست هایی در جهت توسعه اخلاق با مشارکت علمای مهاجرین در مسیر اقدامات فرهنگی حمایت می کنیم.

محمدی فر گفت: دشمن می خواهد جوانان را از خط دینی و مذهبی جدا کند اما کارکردهای فرهنگی می تواند آثار و برکاتی در این باره داشته باشد و مانع از تحقق اهداف دشمن شود.

مدیرکل اتباع خارجی وزارت کشور تصریح کرد:از ابتدای سال جاری کمیته فرهنگی راه اندازی کردیم که زیر نظر معاونت بین الملل اداره می شود و در حوزه های مختلف به نهادینه کردن فعالیت های فرهنگی می پردازند.

 

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر