کد خبر: 14959
A
دیده بان ایران گزارش می دهد:

خبرگزاری "ف" مزد سینه‌چاکی‌هایش برای قالیباف را گرفت/ 189 میلیون ناقابل بابت تطهیر جناب شهردار / پلاسکو؛ عمق ارادت خبرگزاری "ف" به ساکن خیابان بهشت

خبرگزاری"ف" حدود دو هفته پس از فاجعه پلاسکو، طی گزارشی رسانه‌های دولتی را متهم به شایعه سازی پیرامون این حادثه کرد و باز هم به سیاق سابق ترجیح داد رسانه‌های منتقد داخلی را مرتبط با رسانه‌های معاندی از جمله "بی بی سی" و تهیه کننده خوراک خبری برای آنها بداند!

خبرگزاری "ف" مزد سینه‌چاکی‌هایش برای قالیباف را گرفت/  189 میلیون ناقابل بابت تطهیر جناب شهردار / پلاسکو؛ عمق ارادت خبرگزاری "ف" به ساکن خیابان بهشت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، در آذرماه امسال به موازات انتقادات مستمر و مکرر جناب قالیباف شهردار تهران از دولت مبنی بر اینکه چرا پول مترو را نمی‌دهد؟ و چرا بخشی از درآمد حاصل از جرائم رانندگی به خزانه دولت ریخته می‌شود؟ شاهد گره‌های ترافیکی کور در کلانشهر تهران بودیم به طوریکه در مقاطعی از شبانه روز مردم برای رسیدن به مقصد گاه ساعتها پشت ترافیک معطل می‌ماندند؛ در همان زمان برخی از اعضای شورای شهر از نقش شهرداری تهران در ایجاد ترافیک مصنوعی برای تحت فشار قراردادن دولت، سخن گفتند؛ اینجا بود که خبرگزاری عریض و طویل "ف" وارد میدان شد و رپورتاژ آگهی‌های ویژه‌ای را در حمایت از شهرداری تهران و تخریب دولت و اعضای اصلاح طلب شورای شهر، تدارک دید! 

*از ترافیک مصنوعی تا املاک نجومی

این خبرگزاری در ماجرای ترافیک مصنوعی پایتخت همصدا با جناب شهردار از دولت انتقاد می‌کرد که چرا فلان نمایشگاه را در فلان نقطه پایتخت برگزار می‌کند و یا اینکه چرا این مقدار خودرو تولید می کند! دست اندرکاران این خبرگزاری همچنین اعلام می‌داشتند که انتقادات اعضای شورای شهر از شهرداری برای ترافیک مصنوعی پایتخت، سیاسی کاری است!

خبرگزاری "ف" پیشتر نیز که اسناد تخلفات عدیده شهرداری تهران در ماجرای املاک نجومی افشاء شده بود و مشخص گردیده بود 120 الی 250 باب ملک در نقاط مطلوب پایتخت با تسهیلات و تخفیفات بیش از 50 درصدی نصیب برخی خواص و نزدیکان جناب شهردار شده، لجن پراکنی غیرقابل وصفی را علیه افشاء کنندگان و سینه چاکی محیرالعقولی را برای تطهیر جناب قالیباف انجام داده بود.

در دی ماه  پس از آنکه معضل گورخوابی با ذکاوت و مسئولیت پذیری ستودنی یک روزنامه اصلاح طلب به بحث داغ محافل سیاسی و رسانه‌ای تبدیل شده بود  رسانه مورد اشاره فضا را برای نمایش شهردار فراهم کرد

*شهردارِ گورخواب نواز! 

جناب قالیباف هم هم برای عقب نماندن از قافله تقبیح گورخوابی و مستمسک قرار دادن انتخاباتی آن، وارد میدان شده بود و در نطق‌هایش دولت را عامل گورخوابی برخی شهروندان می‌انگاشت؛ چند تن از نمایندگان مجلس و اعضای شورای شهر به جناب قالیباف گوشزد کردند که اتفاقا مسئولیت شما در این حوزه بیشتر است و جنابعالی از صحنه‌های دردناک زیرپوست شهر تهران بی‌اطلاعید؛ اینجا بود که بار دیگر خبرگزاری "ف" خود را موظف و مکلف به حمایت از جناب شهردار دانست و قربه الی الله تصاویری از بازدیدهای سرزده جناب قالیباف از خرابه ها و متروکه های تهران را در حجم وسیع نشر داد!

*پلاسکو؛ عمق ارادت خبرگزاری "ف" به جناب شهردار

ماجرای فاجعه پلاسکو عرصه دیگری بود تا خبرگزاری "ف" به دفاع از مدیریت جهادی! جناب قالیباف در شهرداری تهران بپردازد؛ به واقع در فاجعه پلاسکو، خبرگزاری "ف"  برای شهردار تهران سنگ تمام گذاشت؛ دولت، وزارت کار، وزارت راه، بخشی از نمایندگان مجلس و طیف اصلاح طلب شورای شهر، مقصران فاجعه پلاسکو از منظر خبرگزاری "ف" بودند! این خبرگزاری در فاجعه مزبور به روی مبارک خویش نیاورد که شهرداری تهران از 492 میلیاردی که از سال 92 برای ارتقاء تجهیزات آتشنشانی در صحن علنی شورای شهر مصوب شده بود، 200 میلیارد آن را پرداخت نکرده است. این خبرگزاری به روی مبارک خویش نیاورد که مطابق با بند 14 ماده 55 قانون شهرداری‌ها، شهرداری تهران از اتخاذ تدابیر مؤثر و اقدامات لازم برای حفظ شهر از خطر سیل و حریق، اهمال و کوتاهی کرده است! بجای این موارد قانونی و منصفانه، خبرگزاری "ف" ترجیح داد با توسل به تکنیک انگ زنی، معتقدان به قصور شهرداری تهران در فاجعه پلاسکو را عناصر سیاسی و مغرض بنامد!

 

خبرگزاری"ف" حدود دو هفته پس از فاجعه پلاسکو، طی گزارشی رسانه‌های دولتی را متهم به شایعه سازی پیرامون این حادثه کرد و باز هم به سیاق سابق ترجیح داد رسانه‌های منتقد داخلی را مرتبط با رسانه‌های معاندی از جمله "بی بی سی" و تهیه کننده خوراک خبری برای آنها بداند!

حالا با خبری که دیروز به نقل از رحمت الله حافظی منتشر گردید و خبرگزاری "ف" نیز بر روی آن صحه گذشت، مشخص می‌شود که این خبرگزاری مزد سینه چاکی‌ها و حمایت‌های بی دریغش از مجموعه شهرداری در ماجراهایی نظیر املاک نجومی، ترافیک مصنوعی، گورخوابی و فاجعه پلاسکو را از جناب شهردار دریافت کرده است و 189 میلیون تومان ناقابل از سوی معاونت حمل و نقل شهرداری تهران به خبرگزاری مزبور هبه شده تا پیرامون ترافیک فرهنگ سازی کند! اما نکته جالب آنکه، خبرگزری "ف" که از افشای این بذل و بخشش 189 میلیونی عصبی شده بود به سرعت مقابله به مثل کرد و در این کنش و واکنش مجبور شد ناخواسته پرده از یکی از مفاسد دولت سابق (که زمانی برای آن سینه چاکی ها کرده بود) بردارد و به فرد افشاء کننده که در دولت احمدی نژاد مسئولیتی داشته است، آن تخلف را گوشزد کند!  

شایان ذکر است، اخیرا 176 نماینده مجلس با توجه به عدم شفافیت هزینه کردی در برخی نهادها از جمله شهرداری تهران، خواستار گسترش چتر نظارتی مجلس و بازوی نظارتی آن یعنی دیوان محاسبات بر دخل و خرج این سازمانِ عریض و طویلِ غیرپاسخگو شده‌اند.

گزارش از نیما صداقت

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر