کد خبر: 14964
A
رئیس سازمان پزشکی قانونی در گفت و گو با "دیده بان ایران":

فروش اجساد مجهول‌الهویه در پزشکی قانونی را تکذیب می کنم

احمد شجاعی، رییس سازمان پزشکی قانونی با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر فروش اجساد در پزشکی قانونی گفت:فروش جسد اعدامی ممنوع است و اصلا چنین چیزی امکان ندارد که جسدی از پزشکی قانونی خریداری شود

فروش اجساد مجهول‌الهویه در پزشکی قانونی را تکذیب می کنم

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ احمد شجاعی، رییس سازمان پزشکی قانونی با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر فروش اجساد در پزشکی قانونی اظهار کرد: فروش اجساد مجهول‌الهویه در پزشکی قانونی صحت ندارد و بنده قویا" این خبررا تکذیب می کنم.

رییس سازمان پزشکی قانونی با اشاره به اینکه مشکل بیشتر دانشگاه های علوم پزشکی کمبود جسد است، هم خاطرنشان کرد: دانشگاه های علوم پزشکی در سراسر کشور در سالهای دور نیز با  کمبود جسد مواجه بوده اند، اما این دلیل نمی شود که بخواهیم «کمبود جسد» را با خرید اجساد مجهول الهویه در پزشکی قانونی جبران کنیم.

شجاعی در پاسخ به این سوال که در یکی از گزارش های منتشر شده آمده است که یکی از اجساد فروخته شده مربوط به یک اعدامی بوده  و دانشگاه به قیمت ١٠ میلیون تومان از سازمان پزشکی قانونی این جسد را خریداری کرده؛ افزود: فروش جسد اعدامی ممنوع است و اصلا چنین چیزی امکان ندارد.

وی همچنین اظهار داشت: چند سال قبل، دانشگاه علوم پزشکی جسدی مجهول الهویه از پزشکی قانونی خریداری کرد و بعد از اینکه مسئولان متوجه این موضوع شدند، هزینه جسد فروخته شده به دانشگاه علوم پزشکی عودت داده شد.

گفتنی است روزنامه شهروند در گزارش روز سه شنبه خود به مسئله خرید اجساد مجهول الهویه اشاره و در آن به خریداری جسد از مافیا و پزشکی قانونی پرداخته بود. (اینجا بخوانید) 

نوگل تاجدوزیان 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر