کد خبر: 6180
A
گزارش دیده بان ایران از زد وخورد در شهرک زیتون؛

زد و خورد بامدادی ماموران شهرداری در شهرک زیتون/ اعضای شورای شهر: بی اطلاعیم

به گزارش دیده بان ایران؛ ساکنان شهرک زیتون می گویند که ساعت 4 صبح امروز دوشنبه ۲۴ آبان، نیروهای شهرداری با همراهی نیروهای انتظامی به این شهرک واقع در سرخه حصار مراجعه و با اهالی این شهرک درگیر شدند. در جریان این درگیری تعدادی از مردم زخمی و به گفته شاهدان یکی از اهالی کشته شده است.

زد و خورد بامدادی ماموران شهرداری در شهرک زیتون/ اعضای شورای شهر: بی اطلاعیم

به گزارش دیده بان ایران؛ ساکنان شهرک زیتون می گویند که ساعت 4 صبح امروز دوشنبه ۲۴ آبان، نیروهای شهرداری با همراهی نیروهای انتظامی به این شهرک واقع در سرخه حصار مراجعه و با اهالی این شهرک درگیر شدند. در جریان این درگیری تعدادی از مردم زخمی و به گفته شاهدان یکی از اهالی کشته شده است.

در شرق تهران و در دل بوستان سرخه حصار که در گذشته جنگلی بزرگ بوده و جزو حاشیه شهر تهران محسوب می شده؛ حدود 30سال است شهرکی به نام زیتون ساخته شده است که مسئولان قضایی ساخت این شهرک را غیر قانونی می دانند البته محیط زیستی‌ها نیز معتقدند که در زمان صدور مجوز برای ساخت ‌وساز در این ناحیه هیچ استعلامی از این سازمان صورت نگرفته است؛ این در حالی است که مالکان با توجه به خرید زمین های تفکیک شده از تعاونی مسکن وزارت جهاد کشاورزی وقت در دهه 60 و پرداخت هزینه های قانونی دارای سند ششدانگ هستند و هیچ گونه تعدی و زمین خواری انجام نداده اند.

با توجه به اهمیت موضوع  حدود 8-9 سال پیش دادستان وقت تهران دستور تخریب بنگاه‌های اراضی در دست تعاونی مسکن شهرک زیتون را صادر و بر ضرورت برخورد با همه کسانی که در آن منطقه دخل و تصرف خلاف قانون کرده‌اند، تاکید کرد.

اعضای شورای شهر تهران نیز در یکم تیرماه و در دویست و شصت و نهمین جلسه خود آخرین وضعیت شهرک زیتون واقع در منطقه 13 شهرداری تهران را بررسی کرد که در این رابطه اسماعیل دوستی عضو دیگر شورای اسلامی شهر تهران نیز یکی از اصلی ترین مشکلات موجود در منطقه 13 را وضعیت شهرک زیتون در این منطقه دانست و بیان کرد: متاسفانه پس از گذشت سالیان سال هنوز وضع شهرک زیتون مشخص نشده و در کنار آن زمین معوضی به صاحبان این شهرک داده نشده است.

محسن پیرهادی عضو دیگر شورای شهر تهران نیز در رابطه با مشکلات موجود در منطقه 13 تصریح کرد: خیابان دماوند محوری ترین خیابان در منطقه 13 به شمار می آید که در محدوده شرق به غرب آن بایدهر چه سریعتر شاهد ساماندهی مشاغل باشیم.

پرویزسروری عضو دیگر شورای شهر تهران مشکلات شهرک زیتون را غیر قابل حل ندانست و تاکید کرد: در شرایطی که رهبر معظم انقلاب نیز تاکید ویژه ای به موضوع حل معضل شهرک زیتون داشته اند شایسته نیست که همچنان مردمی که در این منطقه اقدام به خرید زمین کرده اند با مشکل مواجه باشند.

بر اساس این گزارش مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز خواستار مشخص شدن تکلیف صاحبان شهرک زیتون شد و گفت: دولت بایدهر چه سریعتر زمینی معوض را تامین کرده و آن را در اختیار صاحبان شهرک زیتون قرار دهد.

وی ادامه داد: زمینهای سرخه حصار که شهرک زیتون در آن واقع شده به مردم فروخته و افراد اکنون سند منگوله دار نیز دارند اما به این خاطر که این زمین ها در پهنه فضای سبز تعریف شده قابلیت ساخت و ساز ندارند.

تا اینکه امروز صبح اخباری مبنی بر درگیری ماموران شهرداری با اهالی شهرک زیتون منتشر شد که بنا به گفته ساکنان این شهرک ساعت 4 صبح امروز دوشنبه ۲۴ آبان، نیروهای شهرداری با همراهی نیروهای انتظامی به این شهرک واقع در سرخه حصار مراجعه و با اهالی این شهرک درگیر شدند. در جریان این درگیری تعدادی از مردم زخمی و به گفته شاهدان یکی از اهالی کشته شده است.

احمدیان یکی از ساکنان شهرک زیتون در گفت و گو با خبرآنلاین این حادثه را چنین شرح می‌ دهد: ساعت 4 صبح بود که به شهرک حمله کردند. تمامی ماشین های مردم را خرد کردند و مردم را کتک زدند. مردم در برابر آنها مقاومت کردند اما چون آنها مسلح بودند مردم توانی برای جلوگیری از آنها نداشتند.  

این ساکن شهرک ادامه می‌دهد: ماموران یگان ویژه از طرف شهرداری بودند. 40 تا 50 اتوبوس را آورده بودند تا مردم را  منتقل کنند.

به گفته او، بعد از درگیری‌، مجروحان به بیمارستان منتقل شده‌اند اما مردم برای مراجعه به بیمارستان با مشکلاتی مواجه شده‌اند: اورژانس آمد ولی گفت مردم مجروح و زخمی را به بیمارستان منتقل نمی کند و برای انتقال ماموران مجروح و زخمی به شهرک آمده است. ما را تا دم پارک آوردند چون اجازه تردد ماشین‌ به داخل نبود. بالاخره اورژانس 115 آمد و ما الان در بیمارستان امام حسین هستیم.

خانم احمدیان می گوید به واسطه ضربه محکمی که به چشمش خورده و خون مردگی،‌ خوندر بخش چشم پزشکی بیمارستان امام حسین (ع) به سر می‌برد.

پیرمرد 50 ساله بیهوش در میان مجروحان

او در پاسخ به اینکه چه تعداد زخمی و مجروح از حادثه دیشب به بیمارستان منتقل شده اند، می‌گوید: اطلاع دقیقی از تعداد زخمی‌‌ها ندارم. بخشی از زخمی ها را به بیمارستان امام خمینی منتقل کرده‌اند و ما دو نفر را به بیمارستان امام حسین (ع) آوردند.

این ساکن شهرک ادامه می‌دهد: پیرمردی 50 سال در میان زخمی‌ها بود که از شدت جراحت بیهوش بود. تمام سر و صورتش خون‌آلود بود و فکر نمی‌کنم که زنده مانده باشد.

به گفته او، در پی درگیری های ماموران و مردم، افرادی دستگیر شده‌اند اما دو ساعت بعد آزاد شده اند.  

احمدیان از بسته بودن راه ترکمن‌ده خبر می‌دهد و می‌گوید: مسیر ترکمن‌ده از زمین های ما رد می شود. ما سال‌هاست که در این منطقه زندگی می‌کنیم و 30 سال است که داریم داد می زنیم ولی کسی صدای ما را نمی شنود. این زمین ها سند شش دانگ دارد و ما قانونی در این مکان زندگی می‌کنیم.   

او می گوید: حضور 2 هزار ماموران در ساعت 5 صبح در شهرک نشان می‌دهد که حکم قانونی برای تخلیه نداشته اند. اگر حکم داشتند، روز می آمدند؟

لازم به ذکر است که صبح امروز پس از انتشار این خبر پایگاه اطلاع رسانی دیده بان ایران با توجه به وظیفه رسانه ای خود پیگیر این اتفاق شد و در تماس با برخی از مسئولین سازمان محیط زیست، نمایندگان مجلس و همچنین اعضای شورای شهر از جمله غلامرضا انصاری، رحمت الله حافظی، علیرضا دبیر، مجتبی شاکری، ابوالفضل قناعتی و پرویز سروری خواستار توضیحات لازم در این باره شد که اکثریت این افراد اظهار بی اطلاعی کردند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر