کد خبر: 125539
A

روزنامه کیهان: فیلم های جشنواره فجر امسال را به حساب دولت رئیسی نگذارید

روزنامه تحت مدیریت حسین شریعتمداری درباره جشنواره فیلم فجر نوشت: پروانه ساخت و صدور مجوز نمایش سینمایی فیلم های امسال برای دولت روحانی است و اگر ضدفجر بود به حساب دولت ابراهیم رئیسی نگذارید.

روزنامه کیهان: فیلم های جشنواره فجر امسال را به حساب دولت رئیسی نگذارید

به گزارش دیده بان ایران؛ سرویس فرهنگی روزنامه کیهان با اشاره به آغاز جشنواره فیلم فجر و ضمن اشاره به محصولات سینمایی هشت سال گذشته با انتشار مطلبی تحت عنوان "شروع جشنواره با یک فیلم مردمی" نوشت:

چهلمین جشنواره فیلم فجر، نخستین دوره این جشنواره در دولت سیزدهم و دوران مدیران و مسئولان جدید سینمایی است. پرواضح است به دلیل فرآیند طولانی و مراحل مختلف ساخت یک فیلم، اکثریت آثار موجود در سبد نمایشی سینمای کشور، متعلق به دوران پیش از شوراهای کنونی پروانه ساخت و صدور مجوز نمایش سینمایی باشند که تقریباً دو ماه و نیم از فعالیت آنها سپری شده است؛ یعنی آنچه در بخش مسابقه سینمای ایران (سودای سیمرغ) جشنواره فیلم فجر چهلم، جای گرفته از میان همین سبد موجود انتخاب شده که به جز یک فیلم (مرد بازنده)، همه در دوران متولیان و مسئولین قبلی، مراحل ساخت و تولید خود را پشت سر گذاشته‌اند.

طبیعی است که انتخاب فیلم‌های مناسب جشنواره فیلم فجر (که متأسفانه حداقل ۱۲-۱۰ سال کاملاً نادیده گرفته شد و پیش از آن نیز در دوران مختلف، چندان مورد توجه نبود) و با رویکرد فجر انقلاب اسلامی از سبد موجود، با در نظر گرفتن گرایش‌های ضد فجری مدیران پیشین و قبل‌تر، کار دشوار و سختی بوده که کمیته انتخاب سعی داشته برای اولین جشنواره فیلم فجر دوران جدید، انجام دهد. شاید بتوان آن را مصداق حکایت 
شیخ و چراغ و جست‌وجو در شبی تاریک قلمداد نمود. می‌توان گفت سعی شده آثاری از سبد فوق برای جشنواره انتخاب گردند که هم به لحاظ سینمایی از یک حداقل استاندارد برخوردار باشند و هم لااقل تضاد کمتری با موضوع فجر انقلاب داشته باشند.
بنابراین، اگر بازهم در این میان با فیلم‌های ضعیف‌تر و ناهماهنگ با ماهیت جشنواره فیلم فجر برخوردید، جا نخورده و مأیوس نشوید که به هر حال ترکش‌های مدیریت‌های ناکارآمد و ضد ارزشی قبل، همچنان سینمای ایران و جشنواره فجر و مخاطبان آن را خواهد نواخت.
 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر