کد خبر: 137755
A

گلایه نویسنده کودک: باید در کنار کتاب، عروسک، بازی و محصولات دیگر هم تولید کرد

فرهاد حسن‌زاده در آستانه انتشار چهارمین جلد از مجموعه پرمخاطب «قصه‌های کوتی‌کوتی» گفت: شخصیت مورد علاقه بچه‌ها نباید منحصر به چهار تا کتاب باشد.

گلایه نویسنده کودک: باید در کنار کتاب، عروسک، بازی و محصولات دیگر هم تولید کرد

به گزارش سایت دیده‌بان ایران، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، فرهاد حسن‌زاده در آستانه انتشار جلد چهارم مجموعه «قصه‌های کوتی‌کوتی»، هر جلد از این مجموعه را شامل داستان‌هایی کوتاه عنوان کرد که سبک خاص خودش را دارد و طوری طراحی شده که پیام شان می‌تواند برای همه‌ بچه‌های دنیا جذابیت داشته باشد.

این نویسنده درباره جلد چهارم این مجموعه که درحال انتشار است گفت: در کشورهای دیگر گاهی نویسندگان با همفکری ناشرها و تولیدکنندگان فرهنگی به‌طور هدفمند دست به خلق شخصیتی می‌زنند و با برنامه‌ریزی روی آن شخصیت کار می‌کنند؛ اما کوتی‌کوتی بامزه و دوست‌داشتنی بدون اینکه برنامه‌ای برایش داشته باشیم آمد و به مرور جزو یکی از شخصیت‌های ماندگار و جذاب ادبیات کودک شد. بچه‌ها و خانواده‌ها خیلی از آن استقبال کردند، بنابراین جلد چهارم هم به درخواست انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نوشته شد که این روزها در حال تصویرگری و انتشار است.

این نویسنده کودک و نوجوان تصریح کرد: من فکر می‌کنم در ادبیات کودک ما جای شخصیت‌هایی که در ذهن بچه‌ها مانده باشد و با آن زندگی کرده و به آن علاقه‌مند باشند خالی است. حالا که «کوتی‌کوتی» توانسته یکی از این شخصیت‌ها باشد باید ادامه پیدا کند. نباید منحصر به چهار تا کتاب باشد. می‌توان در کنار کتاب، عروسک، بازی و محصولات دیگر هم تولید کرد. هر چند باخبر هستم که بعضی‌ها بدون اجازه عروسک آن را تولید کرده و به فروش می‌رسانند. اما تولید محصولات استاندارد و کارشناسی شده‌ این‌چنینی باید از سوی ناشر صورت بگیرد.

حسن‌زاده در پایان گفت: در تمام دنیا مرسوم است که وقتی یک شخصیت متولد و مورد توجه و محبوب می‌شود برای آن برنامه‌ریزی شود تا به‌طور هماهنگ محصولات دیگر از جمله بازی، فیلم، عروسک و انواع و اقسام چیزهای دیگر تولید شود، اما متاسفانه پس از ۱۰ سال در این زمینه کم‌کاری شده است. البته اخیرا مذاکره‌هایی با معاونت تولید و انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان انجام شده که امیدوارم به‌زودی نتیجه بدهد.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر