کد خبر: 142867
A

عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی: به دلیل چشم و هم چشمی به این نتیجه رسیده ایم که فرزند بار اضافی است

حجت الاسلام ابوترابی گفت: اگر از زندگی تبرج و خودنمایی و چشم و هم چشمی ها را کم کنیم فرزند دیگر بار اضافی نخواهد بود و به او نگاه اقتصادی صرف نمی شود.

عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی: به دلیل چشم و هم چشمی به این نتیجه رسیده ایم که فرزند بار اضافی است
 به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ حجت الاسلام احمد ابوترابی عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی(ره) با اشاره به نگرانی های اجتماعی در بُعد تربیت فرزند گفت: اسلام به دوشیوه به نگرانی های اجتماعی پاسخ داده است، در نگاه کلان به اقتصاد، تربیت فرزند و حقوق والدین پرداخته است.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه آنچه در روایات در رابطه با خانواده و فرزندان از ائمه صادر شده است بیشتر با چندفرزندی سازگار می باشد، افزود: در برخی از روایات به طور خاص از معصومین پاسخ شبهات فرزندآوری خصوصاً ازیاد نسل  و دوری از تک فرزندی داده شده است.

 
وی با ابراز روایتی در موضوع اجتناب از فرزندآوری تصریح کرد: امام صادق (ع) به فردی که پنج سال از فرزندآوری به دلیل ضعف اقتصادی و بهانه تربیت صحیح اجتناب کرده بود، خطا بودن این فکر را تبیین کردند.

مشاور مرکز فرهنگی مشاوره ای مأوا با اشاره به اینکه نیازهای کاذب زندگی موجب شد از فرزندآوری کم کنیم، خاطرنشان کرد: در گذشته مردم به حداقل ها قناعت و زندگی ساده ای را اما با فرزندان بالا تجربه می کردند اما امروزه به دلایل چشم و هم چشمی ها و خرید برندهای مختلف لوازم زندگی به این نتیجه رسیده ایم که فرزند بار اضافی است و باید آن را حذف کرد در حالی که اگر زندگی را کمی ساده تر بگیریم بسیاری از این مشکلات اقتصادی برطرف خواهد شد.

حجت الاسلام ابوترابی با بیان اینکه تقسیم کارهای خانه بین اهالی منزل از وظایف مهمی است که باید پدر خانواده به ان اهتمام داشته باشد، تصریح کرد: پدر خانواده از زمانیکه وارد منزل می شود باید زمان را بین فرزند و مادر خانواده تقسیم کند و اختصاص تمام زمان به فرزند کار اشتباهی در تربیت بوده و از سوی دیگر تقسیم کارهای منزل در خانه در تربیت بسیار موثر واقع خواهد شد.

دبیر علمی دوره تربیت مربی خانواده سازمان تبلیغات اسلامی با اذعان به یادگیری امور زندگی تصریح کرد: در سرمایه گذاری های آتی و نگاه به آینده، در معیشت و اقتصاد منزل، روابط اجتماعی و اجتماعی شدن، تحصیل فرزندان و در همه این موارد نیاز به یادگیری و فراگیری کسب مهارت های لازم هستیم.

منبع: رسا نیوز

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر