کد خبر: 143429
A

رییسی: کتاب معرف شخصیت مولف است

رییس‌جمهور می‌گوید: نسل فعلی که علامه طباطبایی را درک نکرده، می توانیم با آن‌ها آدرس بدهیم که بروند المیزان یا کتب دیگر ایشان را ببیند.

رییسی: کتاب معرف شخصیت مولف است

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور کشورمان صبح امروز سه‌شنبه (۲۴ آبان ماه) در آیین پاسداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار که در تالار وحدت برگزار شد طی سخنان، اظهار داشت: کتاب زمینه ساز هدایت انسان و ارتقاع فرهنگ نسل ها و عصر هاست.

وی بابیان اینکه کتابداران در گلستان زندگی می کنند، تاکید کرد: کتاب داران باید مورد حمایت قرار بگیرند و مجلس و وزیر فرهنگ باید مشکلات این عزیزان زا برطرف کنند.

رئیس جمهور تصریح کرد: اگر بخواهند ببینند یک جامعه چه میزان با فرهنگ ارتباط دارد، یکی از شاخص‌های مهم مسئله کتاب و کتابخوانی است.

وی با بیان اینکه هدایت انسان با کتاب آغاز شد است، افزود: اگر بخواهیم امامان بزرگان و پیشوایان‌مان را بشناسیم، یکی از راه‌های مهم کتاب ها و نوشته ها و آثار ماندگار ایشان است.

رئیسی یکی از دغدغه های اصلی علما و دانشمندان دانست و گفت: نسل فعلی که علامه طباطبایی را درک نکرده، می توانیم با آن‌ها آدرس بدهیم که بروند المیزان یا کتب دیگر ایشان را ببیند. کتاب معرف شخصیت مولف است. یکی از راه‌های مهم شناخت احوال پیشینیان، به وسیله کتاب است.

منبع: مهر

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر