کد خبر: 15689
A

صداوسیما با برنامه "هفت" به نیابت از چه کسانی با سینما می جنگد؟

رسانه ملی، اساسا سلیقه اکثریت سینماگران ایران و آثارشان را نمی‌پسندد؛ نه فیلم‌ها را پخش می‌کند و نه تیزرها را تا سینمای کشورمان از مهم‌ترین ابزار تبلیغاتی در فضای انحصاری تصویری محروم باشد.

صداوسیما با برنامه "هفت" به نیابت از چه کسانی با سینما می جنگد؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ روزنامه وقایع اتفاقیه نوشت: دعوای برنامه «هفت» و سینماگران درواقع، یک نبرد نیابتی است؛ نبرد صدا‌وسیماست با سینمای مستقل ایران که به منویات حضرات گردن نمی‌گذارد. بیرق این نزاع هم امروز در دستان بهروز افخمی است. قبل‌ترها دست مرحوم سلحشور بود؛ یک وقتی هم جناب شورجه و طالب‌زاده و یک روز هم ده‌نمکی و و گاهی وحید جلیلی، محبوب رسانه ملی می‌شدند تا بر پیکر نحیف سینمای ایران نیشی بزنند. 

چرا؟ دلیلش روشن و آشکار است. فرمان مدیریت فرهنگی کشور وقتی از دست جناح محبوب رسانه ملی خارج می‌شود، باید تمام‌قد در برابر این رویکرد متفاوت ایستاد؛ پس نزاعی که این روزها «هفت» و افخمی میدان‌دارش شده‌اند، مسئله تازه‌ای نیست. 

رسانه ملی، اساسا سلیقه اکثریت سینماگران ایران و آثارشان را نمی‌پسندد؛ نه فیلم‌ها را پخش می‌کند و نه تیزرها را تا سینمای کشورمان از مهم‌ترین ابزار تبلیغاتی در فضای انحصاری تصویری محروم باشد. حالا اما سیاست‌گذاران سیما ظاهرا به تحریم و بی‌اعتنایی به سینما هم قانع نیستند بلکه تمام‌قد به مصافش آمده‌اند. بهانه این مجادله جدید چیست؟ داوری‌های جشنواره؟ اینکه به قول آقای افخمی افتضاح بوده است؟ اینکه به فلان فیلم جایزه نداده‌اند یا کم داده‌اند یا بر‌اساس سلیقه برگزیده‌اند و حق را پایمال کرده‌اند؟ اینکه در فرنگ، خانه و زندگی داشته و ملاحظه دارند تا فلان اثری که به مذاق غربی‌ها خوش می‌آید را پر و بال بدهند؟ و این‌طور می‌شود که نیت‌خوانی و برچسب‌پراکنی به‌جای تحلیل فنی می‌نشیند و فرمان را به دست می‌گیرد. 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر