کد خبر: 17173
A
صالحی‌امیری:

توسعه فرهنگی بدون زیرساخت فرهنگی به مقصد نمی‌رسد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه توسعه فرهنگی بدون زیرساخت فرهنگی به مقصد نخواهد رسید، گفت: توسعه فرهنگی به ظرفیت‌های زیرساختی فرهنگی نیاز دارد.

توسعه فرهنگی بدون زیرساخت فرهنگی به مقصد نمی‌رسد

دیده بان ایران - سیدرضا صالحی‌امیری سه‌شنبه 24 اسفند در آئین افتتاح مرکز همایش‌های بین‌المللی و قرآنی همدان(تالار قرآن)، اظهار کرد: با دیدین این مجموعه احساس شادی و نشاط به بنده دست داد و به مردم همدان تبریک می‌گویم.

وی مرکز همایش‌های بین‌المللی و قرآنی همدان را اعتبار کشور دانست و تصریح کرد: از مدیران لایق ما در این استان در ایجاد این بنای زیبا که اعتبار استان و کشور است، صمیمانه قدردانی می‌کنم.

صالحی‌امیری افزود: در توسعه فرهنگی زیرساخت‌های فرهنگی یکی از عوامل اصلی برای رسیدن به قله‌های هدف است به طوریکه مرکز همایش‌های بین‌المللی و قرآنی همدان می‌تواند علاوه بر پاسخگویی استان برای غرب کشور قطب فرهنگی باشد.

وی با بیان اینکه مرکز همایش‌های بین‌المللی همدان می‌تواند مرکز اصلی برگزاری همایش‌ها و جشنواره‌های علمی، دینی و فرهنگی باشد، یادآور شد: همدان با داشتن این ظرفیت بزرگ فرهنگی و تمدنی لایق چنین فضاهای زیبا و کارآمد است.

وزیر ارشاد وجود وحدت و یکدلی در استان همدان را نکته‌ای قابل ستایش دانست و اظهار کرد: باید قدردان مدیران و دلسوزان و سخت‌کوشانی باشیم که بی‌منت برای مردم تلاش می‌کنند.

وی با بیان اینکه مرکز همایش‌های بین‌المللی همدان و تلاش مدیران استان می‌تواند الگویی برای سایر استان‎‌ها باشد، تصریح کرد: این بنا یک فضای فیزیکی نیست که در مرکز پایتخت فرهنگی و تمدنی شکل گرفته است.

صالحی‌امیری ادامه داد: اسنان همدان به عنوان قطب فرهنگی ایران نیازمند چنین فضاهایی است تا بتواند ظرفیت‌های خود را به ملت نشان دهد.

وی عنوان کرد: توسعه فرهنگی بدون زیرساخت فرهنگی به مقصد نخواهد رسید همانگونه که  مؤلفان کتاب نیاز به ناشر، چاپخانه و نظام چاپ دارند تا بتواند قلم مؤلف را به منازل مردم هدایت کند.

 

 

منبع: ایرنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر