کد خبر: 172414
A

آیین رونمایی کتاب دود سرگردان, با حضور دکتر علی اکبر فرهنگی

کتاب دود سرگردان: داستانی تاریخی (قرن اول هجری) نوشته علی اکبر فرهنگی است و در انتشارات علمی و فرهنگی منتشر شده است. دود سرگردان رمان تاریخی است. فیش‌برداری‌های این مجموعه کتاب نزدیک به 30 سال به طول انجامید. صالح‌ابن عبدالرحمن تمیمی. صالح از اسرای ایرانی بوده که در 5 سالگی اسیر می‌شود و همراه با مادر و خواهرش او را می‌برند و می‌فروشند.

آیین رونمایی کتاب دود سرگردان, با حضور دکتر علی اکبر فرهنگی

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ کتاب دود سرگردان: داستانی تاریخی (قرن اول هجری) نوشته علی اکبر فرهنگی است و در انتشارات علمی و فرهنگی منتشر شده است. دود سرگردان رمان تاریخی است. فیش‌برداری‌های این مجموعه کتاب نزدیک به 30 سال به طول انجامید. صالح‌ابن عبدالرحمن تمیمی. صالح از اسرای ایرانی بوده که در 5 سالگی اسیر می‌شود و همراه با مادر و خواهرش او را می‌برند و می‌فروشند.

زنی در مدینه این کودک را می‌خرد چون زیبا بوده است. این زن، زن یک شهید مسلمان بوده و بچه‌ای هم‌سن او داشته که می‌میرد و صالح را به فرزندی می‌پذیرد. صالح همینطور پیشرفت می‌کند تا به وزارت عبدالملک مروان می‌رسد. در مقام وزیری هم به قتل می‌رسد. کتاب دود سرگردان به ماجرای صالح در دل تاریخ می پردازد.

آیین رونمایی کتاب دود سرگردان, با حضور دکتر علی اکبر فرهنگی، جمعه ۲۴ آذر ۱۴۰۲، ساعت ۱۶ تا ۱۸، در شهر کتاب فرشته به آدرس: شریعتی، نرسیده به پل صدر، پلاک ۱۶۷۱ برگزار می‌گردد.

از علاقه‌مندان دعوت می‌شود تا در این رونمایی حضور داشته باشند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر