کد خبر: 21088
A

بزرگداشت خیام در ارمنستان برگزار شد

در آستانه ۲۸ اردیبهشت و روز بزرگداشت شاعر بزرگ ایران‌زمین، خیام نیشابوری، طی مراسمی یاد و نام این حکیم بزرگ در ارمنستان گرامی داشته شد.

بزرگداشت خیام در ارمنستان برگزار شد

 

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران،بر اساس خبر رسیده، در این مراسم که با همکاری رایزنی فرهنگی کشورمان در ارمنستان و دانشگاه بین‌المللی اسلاوونی و با حضور مجید مشکی رایزن فرهنگی کشورمان، معاونان، استادان و دانشجویان این دانشگاه برگزار شد، ابتدا یکی از دانشجویان در سخنانی به زبان فارسی به معرفی و بیان زندگی‌نامه حکیم نیشابور پرداخت و سپس گروه‌های مختلف دانشجویان به خواندن شعرهای خیام پرداختند. در بخش دیگر این برنامه نیز شعرهای خیام و سایر شاعران ایرانی به زبان‌های فارسی، ارمنی، روسی، انگلیسی و آلمانی توسط دانشجویان این دانشگاه خوانده شد .

پایان‌بخش این برنامه سخنرانی معاون ریاست دانشگاه ، سخنان رایزن فرهنگی کشورمان و پرفسور آساطوریان رییس دانشکده شرق‌شناسی این دانشگاه بود.

سرکیسیان معاون ریاست دانشگاه ضمن بیان همکاری‌های گذشته این دانشگاه با سفارت جمهوری اسلامی ایران و رایزنی فرهنگی از عزم مسوولان دانشگاه برای جهش این روابط خبر داد و ابراز امیدواری کرد این همکاری‌ها در آینده نزدیک توسعه پیدا کند.

همچنین مشکی رایزن فرهنگی کشورمان ضمن ابراز خرسندی از اجرای  برنامه‌ها و خواندن شعرهای شاعران ایرانی توسط دانشجویان به زبان فارسی، دانشگاه اسلاوونی را یکی از دانشگاه‌های موفق در سطح منطقه قفقاز ارزیابی کرد و از آمادگی نمایندگی فرهنگی کشورمان برای توسعه فعالیت‌های فرهنگی، علمی و آموزشی با این دانشگاه خبر داد.

او در ادامه سخنان خود با ابراز امیدواری از راه‌اندازی هر چه سریعتر دانشکده شرق‌شناسی و کرسی ایران‌شناسی توسط این دانشگاه، اظهار کرد: بدون شک با راه‌اندازی کرسی ایران‌شناسی سهم دانشگاه اسلاوونی ازفعالیت های فرهنگی رایزنی بیش از پیش خواهد شد و با شروع به کار این کرسی دانشجویان فارسی آموز و ایران شناس این دانشگاه سهم بیشتری از دوره های علمی ـ آموزشی ایران را به خود اختصاص خواهند داد.

در بخش پایانی نیز پرفسور آساطوریان از اجرای خوب برنامه توسط دانشجویان ابراز خرسندی و اظهار امیدواری کرد که فعالیت‌ها و همکاری های دانشگاه اسلاوونی و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران روز به روز گسترش یابد_ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر